«بانی‌مد» نمود واقعی یک مرکزخرید آنلاین

«بانی‌مد» نمود واقعی یک مرکزخرید آنلاین
«بانی‌مد» نمود واقعی یک مرکزخرید آنلاین

 

چند سالی است که از تولد فروشگاه‌های اینترنتی در کشور می‌گذرد. فروشگاه‌هایی که رفته‌رفته جایگاه خود را در میان مردم پیدا کرده و برخی هم یک کانسپت ویژه را خصوصا طی یک سالی که از تولد ویروس منحوس کرونا می‌گذرد برای ارائه خدمات خود به مشتریان در نظر گرفته‌اند. این شرایط سبب شد تا فروشگاه‌های اینترنتی بیش از گذشته مورد توجه و استقبال مردم قرار گیرند.

در این میان بانی‌مد به‌عنوان یک مرکزخرید آنلاین بیش از هرچیز تلاش کرده است با مشتریان خود یک رابطه فرهنگی ایجاد کرده و نیازهای آنها را در تمام عرصه‌های سبک زندگی به یک تجربه تبدیل کند. در این شماره گفت‌وگویی را با عبدالله طاهری مدیرعامل فروشگاه اینترنتی بانی‌مد صورت داده‌ایم که شرح کامل آن در ادامه آمده است.

 

 

باتوجه به اینکه بانی‌مد تنها فروشگاه اینترنتی با کانسپت کنونی و همین‌طور میزان محبوبیت در کشور نیست، چه مزایای رقابتی را نسبت به سایر فروشگاه‌های اینترنتی مشابه خود داراست؟

اگر حقیقتش را بخواهید چشم‌انداز محوری کسب‌وکار بانی‌مد عینیت بخشیدن به کانسپت یک مرکزخرید آنلاین در حوزه مد، پوشاک و سبک زندگی است. انبوهی از کسب‌وکارها در طول تاریخ وجود داشته‌اند که با گذشت زمان یا به کلی از بین رفته‌ یا جنبه تشریفاتی پیدا کرده‌اند. این ایده وجود دارد که در آینده خیلی نزدیک، سیمای بازارها و مراکز خرید با تحولات جدی رو‌به‌رو خواهد شد. بنابراین ما هم در بانی‌مد به دنبال ایجاد یک فضای آنلاین هستیم که تمام نیازهای یک مشتری باسلیقه را در حوزه سبک زندگی برآورده کرده و از رفتن به یک مرکز خرید شهری بی‌نیاز کند.

 

 

 

اما مگر این کانسپت تمام فروشگاه‌های اینترنتی نیست؟

ما بیش از اینکه به دنبال ایجاد فضای کسب‌وکار باشیم به دنبال ایجاد تجربه خرید برای مشتریان هستیم. در حال حاضر انبوهی از سایت‌های فروش اینترنتی وجود دارند، اما راستش هیچ کدام ارزش خاصی برای مشتریان‌شان ایجاد نمی‌کنند، به دنبال تغییر فرهنگ و الگوی خرید نیستند و ایده‌‌ای درباره سبک زندگی ندارد. بانی‌مد بیش از هر چیز علاقه‌مند است تا با مشتریان خود یک رابطه فرهنگی ایجاد و نیازهای آنها را در تمام عرصه‌های سبک زندگی به یک تجربه زیسته تبدیل کند.

 

لطفا بفرمایید که پروسه تحویل کالا در بانی‌مد به چه صورت است؟ درواقع بانی‌مد در بحث لجستیک چگونه تامین نیاز می‌کند؟

 بانی‌مد بیش از اینکه یک ساختمان یا انبار، یک خط بسته‌بندی پیشرفته یا یک سیستم حمل‌ونقل باشد، یک نرم‌افزار هوشمند است. زیرساخت اصلی بانی‌مد، سیستم نرم‌افزاری هوشمند ماست که تمام عوامل موثر در ایجاد یک تجربه رضایت‌بخش برای مشتری را کنترل  و دستورات لازم از لحظه سفارش تا تحویل کالا را صادر می‌کند. با توجه به این نگرش زیرساختی سعی شده با کمترین خطای انسانی، بیشترین بهره‌وری را در ایجاد تجربه زیسته برای مشتریان‌مان فراهم کنیم و به سرعت برای بهبود کاستی در حال تلاشیم. در ادامه اگر هرگونه انتقاد یا نارضایتی هم وجود داشته باشد، به‌سرعت از طریق واحدهای ارتباط با مشتریان و کنترل کیفیت بررسی و مرتفع می‌شود.

 

 

 

شما به‌عنوان یک فروشگاه اینترنتی که از میزان محبوبیت خوبی برخوردار است، شرایط فروش اینترنتی در کشور را چطور ارزیابی می‌کنید؟

مهم‌ترین چیزی که علاقه دارم در پاسخ به این پرسش بگویم این است که امروزه تجارت الکترونیک یکی از بازارهای روبه ‌رشد در ایران به شمار می‌آید که با سرعت بسیار زیادی در حال توسعه و گسترش است، اما آنچه قابل تأمل است این است که کسب‌وکارها تا چه اندازه فرهنگ و فلسفه تجارت الکترونیک را درک کرده‌اند؟ به نظر من تعداد محدودی از کسب‌وکارهای اینترنتی در ایران بیش از اینکه به فکر ثروت‌اندوزی باشند به فکر ایجاد تجربه خرید، تغییر الگوهای غلط مصرف و بهبود سبک زندگی مشتریان خودشان هستند. 

 

لطفا بفرمایید که نحوه ارائه خدمات در بانی‌مد به مشتریان طی ایام کرونا به چه شکل رقم خورده است؟

خب ما هم مثل تمام کسب‌وکارها با شیوع کرونا غافلگیر شدیم. اما خب با توجه به اینکه بانی‌مد، بخش بزرگی از نیاز مشتریان را در عرصه سبک زندگی برآورده می‌کند، مجبور بودیم در تمام استانداردها بازنگری کنیم و با چابکی خودمان را با شرایط موجود تطبیق دهیم. این روحیه و چابکی در کل هلدینگ به‌خصوص در بانی‌مد وجود دارد. به همین خاطر تمام پروتکل‌های اجرایی و عملیاتی را با توجه به پروتکل‌های بالادستی تغییر دادیم و خوشبختانه توانستیم از تحولات کرونایی نه‌تنها کمترین آسیبی ببینیم بلکه رشد قابل توجهی هم داشته باشیم.

 

طی این ایام میزان فروش بانی‌مد نسبت به سایر ایام سال چقدر افزایش داشته است؟

در حال حاضر اطلاع درباره مقدار دقیق عددی آن ندارم ولی به شکل کیفی رشد قابل توجهی داشتیم. 

 

 

 

آیا تصور می‌کنید توجه و وفاداری مردم به دنیای  E-commerceماندگار باشد یا با اتمام بحران کرونا میزان توجه مردم به خرید حضوری به دوران سابق بازمی‌گردد؟

در جواب به این سوال مایلم یک مثال بزنم، زمانی که به خاطر شیوع بیماری‌های عفونی حمام‌های خصوصی و خانگی گسترش پیدا کردند، کسب‌وکار حمام‌های عمومی، با رکود جدی روبه‌رو شد ولی نکته مهم اینکه پس از مهار موج بیماری‌های عفونی، دیگر هرگز گرمابه‌ها و حمام‌های عمومی شروع به کار نکردند. چون سبک زندگی مردم تغییر کرده بود. امروزه با توسعه کسب‌وکارهای الکترونیک، دیگر بازگشت به جهانی بدون کسب‌وکارهای اینترنتی بی‌معنی است. ما معتقدیم تجارت الکترونیک، پس از بحران کرونا، اتفاقا بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت و البته این به این معنا نیست که کسب‌وکارهای فیزیکی به‌طور کلی از بین می‌روند ولی بدون شک بخش بزرگی از سهم بازار خود را به تجارت الکترونیک واگذار خواهند کرد.

 

لطفا پیرامون چالش‌های پیش روی این صنعت (خرده‌فروشی اینترنتی) به‌عنوان یک فروشگاه اینترنتی توضیحاتی ارائه فرمایید؟

مهم‌ترین چالشی که کسب‌وکارهای اینترنتی و تجارت الکترونیک را مدام تهدید می‌کند، دانش و مهارت مخاطبان در استفاده از امکانات الکترونیک است. در همین بحران کرونا دیدیم که آموزش و پرورش تا چه اندازه نسبت به تغییرات آموزش الکترونیک دچار معضل و مشکل شد. به نظرم آموزش و پرورش باید بیش از پیش بر عرصه‌های تجارت الکترونیک و سبک زندگی معاصر تأکید کند.   

 

 

پروسه تحویل کالا با وجود کانسپت‌های متعدد مثل پوشاک، زیورآلات، آرایشی و بهداشتی و... در بانی‌مد به چه صورت است؟

خب همین‌طور که خودتان اشاره کردید، تنوع گروه‌های کالایی در بانی‌مد بسیار زیاده، اما نسبت به فروشگاه‌های اینترنتی که همه چیز می‌فروشند، محدودتره. اما فارغ از تعدد گروه‌‌های کالایی، انتخاب و عرضه محصولات به گروه مشتریان هدف، یکی از مهمترین اهدافی است که ما در بحث تأمین با اون روبرو هستیم. بانی‌مد به همان اندازه که نگران تجربه مشتریانش از خرید هست، به رضایت تأمین کنندگان و شرکای تجاری خودش اهمیت می‌ده و این موضوع باعث شده استاندارهای سخت‌گیرانه‌ای داشته باشیم که هرچند سختی به همراه داشته اما باعث بروز نتایج درخشانی شده.

دلیل اصلی موفقیت و پیشرفت بانی‌مد را در چه چیز می‌بینید

خیلی صادقانه و فارغ از هرگونه ژست مدیریتی باید بگم که پیشرفتی اگر در بانی‌مد اتفاق افتاده مرهون زحمات تمام همکارانم در بانی‌مد هست. تک‌تک پرسنل وفادار و تلاشگر بانی‌مد، این شرکت رو در مسیر پیشرفت و موفقیت قرار داده.

سخن آخر

من به عنوان آخرین کلام، ضمن اینکه از زحمات تمام همکارانم در بانی‌مد تشکر می‌کنم، علاقه‌مند به این نکته اشاره کنم که عامل دیگری که در رشد و توسعه بانی‌مد بسیار موثر بوده وفاداری مشتریان و همراهی شرکای تجاری ماست. اگر همراهی و حسن اعتماد تک تک اون‌ها نبود امروز بانی‌مد نمی‌تونست به عنوان یک مرکزخرید آنلاین مد، استایل و سبک زندگی بخش عمده‌ای از محبوبیت و توجه مصرف‌کنندگان رو به خودش جلب کنه. از این بابت از تمام همدلی‌های آن‌ها ممنونم.  

 

 

تگها : پوشاک , خرده فروشی , کرونا ویروس , کرونا , خرید آنلاین , لجستیک , وفاداری مشتریان , خرده فروشی آنلاین , زیورآلات , بانی مد

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان