بخشنامه سپرده گیری ارزی به بانک ها ابلاغ شد

بخشنامه سپرده گیری ارزی به بانک ها ابلاغ شد
بخشنامه سپرده گیری ارزی به بانک ها ابلاغ شد
براساس اعلام بانک مرکزی ؛
سود سپرده های دلاری 4 درصد تعیین شد

بانک مرکزی در بخشنامه ای مقررات و شرایط سپرده گیری ارزی را به شبکه بانکی ابلاغ کرد، در این بخشنامه بانک ها نسبت به سپرده گیری ارزی به صورت اسکناس به ارزهای یورو، درهم امارات و دلار با نرخ سود به ترتیب 3، 2 و 4 درصد با تضمین بانک مرکزی مجاز خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی به نقل از اقتصاد آنلاین ، در راستای اجرای بند (4) تصویب‌نامه شماره 63793‌‌‌‌‌‌‌‌/ت55633 هـ مورخ 16‌‌‌‌‌‌‌‌ /5‌‌‌‌‌‌‌‌/ 1397 هیأت وزیران، شرایط زیر در تکمیل ترتیبات سپرده‌گذاری ارزی موضوع قسمت «ج» بخش سوم مجموعه مقررات ارزی «خدمات ارزی و سایر مبادلات ارزی بین المللی»، برای اجراء ابلاغ می شود:
 
1‌‌‌‌‌- بانک مجاز است نسبت به سپرده گیری ارزی به صورت اسکناس به ارزهای یورو، درهم امارات و دلار از اشخاص حقیقی و حقوقی بخش غیر دولتی با تضمین بانک مرکزی در قالب فرم پیوست (پیوست 1) اقدام و با انجام هماهنگی لازم با اداره بین‌الملل این بانک، نزد بانک مرکزی سپرده‌گذاری کند.
 
2‌‌‌‌‌- بازپرداخت اصل و سود وجوه ارزی سپرده‌گذاری شده توسط بانک مرکزی تضمین می‌گردد.
 
3‌‌‌‌‌- دوره سپرده‌گذاری ارزی یک ساله بوده و در صورت ارائه درخواست تمدید ( قبل از سررسید) و موافقت این بانک، دوره مذکور برای دوره‌ یک ساله دیگر قابل تمدید خواهد بود.
 
4‌‌‌‌‌- نرخ سود سپرده‌گذاری سالیانه برای اسعار یورو، درهم امارات و دلار به ترتیب 3، 2 و 4 درصد می باشد.
 
5‌‌‌‌‌- کارمزد عاملیت آن بانک 0.3 درصد نسبت به حجم سپرده دریافتی در پایان دوره سپرده‌گذاری ارزی یک ساله پرداخت می گردد.
 
6‌‌‌‌‌- در صورت درخواست متقاضی مبنی بر ابطال و یا دریافت سود، به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به سپرده گذاران، آن بانک نسبت به پرداخت اسکناس از محل منابع خود اقدام و مراتب را مطابق جدول پیوست (پیوست 2) به اداره بین‌الملل این بانک جهت دریافت اصل و سود سپرده پرداختی منعکس کند.
 
7‌‌‌‌‌- بازپرداخت اصل و پرداخت سود سپرده‌گذاریبه صورت اسکناس نزد این بانک، به همان نوع ارز تودیعیو به صورت اسکناس خواهد بود.
 
تبصره: پرداخت سود به سپرده گذار به صورت ماهانه خواهد بود.
 
8‌‌‌‌‌- درصورت درخواست ابطال سپرده ارزی تودیعی قبل از سررسید، نرخ سود سالیانه مورد عمل برای سپرده یورویی، درهمی و دلاری به ترتیب 1، 0.5 و 1.5 درصد خواهد بود. به سپرده‌های ارزی کمتر از یک ماه سودی تعلق نمی‌گیرد.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان