برترین ترندهای بازاریابی دیجیتال دنیا

برترین ترندهای بازاریابی دیجیتال دنیا
برترین ترندهای بازاریابی دیجیتال دنیا

ملاقات با خوشبختی

به طور خاص‌، رشد صنعت بازاریابی دیجیتال، عجیب و منحصربفرد گزارش شده و سالهاست که سدی مقابل این رشد وجود ندارد. به لطف سرعت جریان اینترنت، زمان کمی طول می‌کشد تا اقدامات فردی کارآمدی خودش را نشان دهد و به مرور به یک ترند تبدیل شود.

 

راه دور

در حاضر برندهایی که عکس‌هایی را در شبکه اجتماعی منتشر می‌کنند می‌توانند مطلب خودشان را نشانه‌گذاری کنند. این برچسب‌ها مانند پنجره‌هایی هدفمند اطلاعات مربوط به محصولات را در تصویر ارسال شده نشان می‌دهند. قیمت محصول مربوطه می‌تواند در معرض دید عموم قرار بگیرد و از طریق آن کاربر همچنین به فروشگاه اینترنتی هدایت می‌شود. این شیوه در مارس ۲۰۱۸ در سطح جهانی در دسترس قرار گرفت.مشاغل از آن زمان تاکنون توانسته‌اند صفحات اینستاگرام خود را به فروشگاه تبدیل کنند. محصولات به صورت جداگانه یا همزمان به ازای هر تصویر قابل مشاهده هستند و مشتریان با سرعت بیشتری از محصولات جدید مطلع می‌شوند. ویژگی پرداخت در داخل اینستاگرام فقط پس از یک دوره کوتاه توسعه در دسترس قرار گرفت. کاربران می‌توانند مستقیما از طریق شبکه‌های اجتماعی خرید کنند‌؛ بنابراین دیگر مجبور به ترک آن نیستند.

 

تکنیک‌های صوتی

چندین سال است که جستجوی صوتی به عنوان آینده جستجوی اینترنتی تبلیغ می‌شود. یک مطالعه جدید نشان داد تقریبا دو سوم از کل کاربران تلفن‌های هوشمند حداقل یک بار در روز جستجوی صوتی را انجام می‌دهند. این روند رو به رشد باید توجه برندها را به خود جلب کند زیرا جستجوی صوتی ممکن است در آینده به استاندارد جدیدی تبدیل شود‌.برخلاف سوالات جستجوی نوشتاری‌ در جستجوی صوتی‌، کل جملات اغلب وارد می‌شوند. هرچه یک وب سایت به سوالات جستجوی بهتر پاسخ دهد‌، زودتر می‌تواند کاربران جستجوی صوتی را انتخاب کند.

 

فروشگاه‌های فیس‌بوکی

نه در حال حاضر بلکه در آینده نزدیک، امکان خرید مستقیم موارد در سیستم عامل فیس‌بوک وجود دارد.ارائه‌کنندگان فروشگاه تجارت الکترونیکی مانند Shopify یا WooCommerce قبلا با فیس‌بوک توافق نامه همکاری امضا کرده‌اند. در آنجا کاربران می‌توانند از طریق شبکه اجتماعی و فقط درهنگام پردازش خرید در فروشگاه تجارت الکترونیکی واقعی‌، خرید کنند.

 

دنیای تبلیغات 

در تبلیغات برندهای برتر از یادگیری ماشینی برای افزایش نرخ تبدیل استفاده می‌شود و این موضوع به کاربران بیشتری امکان کلیک روی تبلیغ را می‌دهد. برای انجام این کار‌، گوگل از رفتار جستجوی تاریخی کاربران و داده‌های مربوط به زمینه (مانند مکان‌، زمان‌، دستگاه مورد استفاده و سایر موارد) برای پیش‌بینی احتمال تبدیل استفاده می‌کند. اگر داده‌های جمع آوری شده نشان‌دهنده افزایش احتمال باشد، گوگل هنگام قرار دادن تبلیغ‌، به طور خودکار پیشنهادات را افزایش می‌دهد. تا به حال پیش آمده کمی بعد از شروع بازدید از یک صفحه وب، یک پنجره چت کوچک در گوشه پایین سمت راست باز می‌شود‌، یک فرد تماس دوستانه می‌گوید «سلام! چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟» این به احتمال زیاد یک به اصطلاح «چت بات» خواهد بود. چت‌بات‌ها  می‌توانند به سئوالات ساده‌ای که در پنجره چت نوشته شده پاسخ ساده‌ای بدهند‌ اما در موارد کمی پیچیده تر‌، اغلب ناموفق هستند.

در دراز مدت‌، هوش مصنوعی برای رفع این مشکل در نظر گرفته شده است. برنامه به طور مداوم از تماس با افراد واقعی یاد می‌گیرد و باید به طور خودکار بتواند به سوالات بیش‌تری پاسخ دهد. این رقابت برای کارهایی مانند مشاوره و پشتیبانی مشتری است که قبلاً مختص بشر بود! «واقعیت افزوده»، دیگر ترند دیجیتالی برتر است.به عنوان مثال‌ در تجارت مبلمان‌، می‌توان از واقعیت افزوده برای استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمند جهت قرار دادن وسایل مبلمان در اتاق استفاده کرد‌؛ به طوری که مشتریان می‌توانند از شکل ظاهری محصول جدید ایده بگیرند.

 

بازاریابی ویدئویی

سالهاست فیلم‌ها به ترند بازاریابی دیجیتال و یک قسمت اساسی از سفر مشتری تبدیل شده‌اند. از این گذشته‌ با تصاویر متحرک‌، می‌توان در مدت زمان کوتاهی حرف‌های زیادی زد. به همین دلیل است که استفاده از فیلم‌ها در بازاریابی دیجیتال همچنان درحال رشد است. ۸۸ درصد از مشاغل تجاری که از ویدئوهای توضیحی یا کالایی استفاده می‌کنند‌، بازده سرمایه گذاری (بازده سرمایه گذاری) مثبت را از بازاریابی خود گزارش می‌دهند. این به تنهایی می‌تواند دلیلی برای انجام بازاریابی ویدیویی باشد اما دلایل مهم دیگری هم وجود دارد؛

 

درصد۹۵ مشاغل استفاده کننده از ویدئو می‌گویند این موضوع منجر به درک بهتر محصولات آن‌ها شده است.

۴۳ درصد اظهار داشتند از زمان استفاده از فیلم‌های توضیحی‌، درخواست‌های پشتیبانی کم‌تری ارائه می‌شود.

هنگامی که آن‌ها می‌خواستند در مورد یک محصول یا خدمات بیشتر بدانند‌، ۹۶ درصد از کاربران اینترنت یک فیلم توضیحی را تماشا کردند.

۸۴ درصد از کاربران ادعا می‌کنند یک ویدئوی مارک‌دار آن‌ها را متقاعد به خرید محصول یا خدمات کرده است.

کاربران فیلم‌ها را دوبرابر بیشتر از هر نوع محتوای دیجیتال دیگر‌ به اشتراک می‌گذارند.

 

فیلم‌ها به‌صورت آنلاین برای جمع آوری سریع اطلاعات‌، مصرف اخبار یا آسان برای سرگرمی استفاده می‌شوند. در حالت ایده آل‌، فیلم‌های تجاری می‌توانند همه این کارها را انجام دهند. اگر به آمار نگاه کنید‌، می‌بینید خریدها می‌توانند از یک ویدئوی تبلیغاتی خوش ساخت الهام بگیرند و می‌توانید تصور کنید ارائه بهتر محصول‌، برای مخاطب پیشنهاد بهتری است و برای او ذهنیت بهتری می‌سازد. همچنین‌، تحت شرایط ویروس کرونا‌، پخش جریانی مستقیم کلمه، جادویی جدیدی برای ارتباط نزدیک با مشتریان است. اگر گاهی در جریان مستقیم به سوالات مشتری پاسخ دهید‌، کار بزرگی برای برند خودتان انجام داده‌اید!

 

منبع: RETILDETAIL

تگها : خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , فیسبوک , بازاریابی , دیجیتال مارکتینگ , مارکتینگ

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان