بررسی تاثیر شیوع ویروس کرونا در اقتصاد ایران

بررسی تاثیر شیوع ویروس کرونا در اقتصاد ایران
بررسی تاثیر شیوع ویروس کرونا در اقتصاد ایران

 

در روزهای گذشته اخبار بسیار امیدبخش و جذابی به گوش رسید مبنی بر اینکه برندهای پوشاک کشورمان خط تولید ماسک و گان مورد نیاز کادر پزشکی کشور را در واحدهایشان راه اندازی کرده اند.

حال سوال اینجاست که کدام برندها در این شرایط بحرانی اقدام به این فعالیت ارزشمند کردندجواب ساده است. برندهای ایرانی.

برندهایی که در دل تحریم‌ها و محدودیت واردات محصولات قاچاق به خودباوری و بلوغ رسیدند و حال در چنین عرصه ای از تاریخ کشورمان اینگونه وارد کارزار مبارزه با کرونا می شوند و خطوط تولید محصولاتشان را تغییر می دهند و در خط مقدم مبارزه با این ویروس مهلک نقش آفرینی می کنند.

حال سوال اینجاست، سیاست ممانعت از ورود برندهای خارجی خوب بود یا بد ؟

از نظر من شاید کیفیت  محصولات داخلی ما  به هزاران دلیل زیرساختی هنوز به اندازه نمونه های بین المللی نرسیده ولی در مقوله طراحی محصولات بشدت رشد کرده ایم.

برندهایمان به خودباوری رسیدند، دوران طفولیت را سپری کردند و حال در دوران رشد می بینید که اینگونه از تمامی امکاناتشان برای سلامت هموطنانشان استفاده می کنند.

از قدیم گفته اند در دل هر بحرانی فرصتهایی هم نهفته است، براستی که این جمله در کشوری مثل ایران مصداق دارد. در دوران محدودیت و جلوگیری از واردات محصولات قاچاق پوشاک، برندهای ایرانی اعتماد به نفس خود را بازیافتند و به علوم روز حتی الامکان مجهز شدند و حال در بحران کرونا همین برندهای ایرانی متبلور شدند و استانداردهای نوع دوستی و عمل به مسئولیتهای اجتماعی را متحول کردند.

در پایان باید ناگفته نماند که اقدام هماهنگ و بزرگ منشانه صاحبان مراکزخریدی که با بخشش یا تعدیل اجاره های فروشگاه ها و تولیدکنندگان دغدغه پرداخت دیون و هزینه های سنگین پایان سالشان را از بین بردند، کاتالیزوری بود که به حمایت از تولیدکنندگان پرداخت و  نقش اساسی و غیرقابل انکاری در گسترش خطوط  تولید این محصولات بهداشتی و مورد نیاز مبتلایان و آحاد مردم کشورمان داشت.

شاهرخ کشاورز 

نماینده انجمن مراکزخرید خاورمیانه و شمال آفریقا در ایران

موسس ماهنامه تجارت طلایی

@bodyspinner

@celebon89

@zagros.poosh

@sarak_co

@lc_man_official

@behboudofficial

@narian.fashion

@siawoodofficial

@mahdiriahi .

@scifb.ir .

تگها : مجتمع تجاری , ویروس کرونا , شب عید , مهندس شاهرخ کشاورز , پویش ملی مراکزخرید از کسبه , شورای عالی برندهای پوشاک , ماسک , گان , خط تولید , انجمن مراکزخرید خاورمیانه و شمال آفریقا , رسانه

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان