بررسی عملکرد فروشگاه های زنجیره ای در سال ۹۷

بررسی عملکرد فروشگاه های زنجیره ای در سال ۹۷
بررسی عملکرد فروشگاه های زنجیره ای در سال ۹۷

نگاهی به عملکرد فروشگاه های زنجیره ای در سال 97

سالی که گذشت اقتصاد کشور و کسب و کارهای فعال در آن سال  پرفراز و نشیبی را تجربه کردند. در این سال اما فروشگاه های زنجیره ای در راستای رسالت اصلی خود که همانا ارائه کالا و خدمات با بهترین کیفیت و قیمت می باشد عملکردهای متفاوتی داشتند و براساس استراتژی های مختلفی پا در عرصه فعالیت گذاشتند.توسعه شعب به عنوان یک استراتژی در دستورکار تمامی برندهای فروشگاهی قرارداشت و در کنار این امر برگزاری کمپین های فروش متعدد در راستای جذب حداکثری مخاطبان از دیگر برنامه های فروشگاه های زنجیره ای در سالی که گذشت بود. در این گزارش فعالیت های فروشگاه های زنجیره ای را در سال گذشته مورد بررسی قرار داده ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

عملکرد تحلیلی فروشگاه زنجیره‌ای رفاه در سال 97
فروشگاه زنجیره‌ای رفاه به‌عنوان یکی از فروشگاه‌های قدیمی و مطرح کشور که در سال 97 تولد 23سالگی خود را جشن گرفت، با رویکردی مشتری‌محور و با استراتژی توسعه شعب اقدامات ویژه‌ای را زمینه برگزاری کمپین‌های فروش و افتتاح شعب در سراسر کشور در دستور کار خود قرار داد. فروشگاه رفاه در سال 97 و در پنجمین همایش تقدیر و تجلیل از مراکز خرید و برندهای برتر حوزه خرده‌فروشی ماهنامه تجارت طلایی نیز به‌عنوان یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای برتر کشور انتخاب شد. فعالیت‌های این فروشگاه زنجیره‌ای در حوزه خرده‌فروشی دلیل مناسبی است برای بررسی عملکرد این مجموعه در سال 97 که در ادامه خواهید خواند.
*تفاهم‌نامه‌های همکاری در راستای ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان
- تفاهم‌نامه با ستاد نانو
- تفاهم‌نامه همکاری با یونیسف در راستای حمایت از کودکان
- تفاهم‌نامه همکاری با سازمان غذا و دارو 
- تفاهم‌نامه 110 میلیاردتومانی با تولیدکنندگان 
- تفاهم‌نامه فروشگاه رفاه و وزارت کار

 

*افتتاحیه شعب فروشگاهی در راستای توزیع خدمات در سطح کشور
- فروشگاه نسل جدید شعبه خیابان 17 شهریور تهران 
- فروشگاه نسل جدید شعبه خیابان آذربایجان تهران
- فروشگاه رفاه شعبه پارک رویال شریعتی تهران
-  فروشگاه رفاه شعبه پالادیوم تبریز
- فروشگاه رفاه شعبه پردیسان قم
- فروشگاه رفاه شعبه تورک مال ارومیه
- فروشگاه رفاه شعبه مجموعه نیلوفر آبی شیراز
- فروشگاه رفاه شعبه کاشان مال 
- فروشگاه رفاه شعبه شاهین‌شهر اصفهان
- فروشگاه رفاه شعبه محمدشهر کرج
- فروشگاه رفاه شعبه اندیشه 
- فروشگاه رفاه شعبه مهرشهر کرج 
- فروشگاه رفاه شعبه شهریار
- فروشگاه رفاه شعبه خیابان قصرالدشت

 

*فعالیت‌های فروشگاه رفاه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی
ایده‌پردازی و راه‌اندازی و مدیریت پویش «برای مادران» و توزیع بسته‌های غذایی برای مادران شیرده کم‌بضاعت سراسر کشور

*برگزاری کمپین و جشنواره‌های فروش متنوع و اهدای جوایز نفیس
- کمپین 7x7 فروشگاه رفاه
- جشنواره شب‌های روشن رفاه همزمان با ماه مبارک رمضان
- جشنواره یک ملت یک ضربان به مناسبت جام جهانی فوتبال
- جشنواره زنگ تفریح رفاه به مناسبت بازگشایی مدارس
- جشنواره برفاره رفاه 
- جشنواره چله بازار به مناسب شب یلدا
- کمپین حراجستون
- کمپین هفت سور ویژه نوروز 98

 

 

 

*برگزاری جشن 23سالگی رفاه در سال 97
*انتخاب فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه به‌عنوان فروشگاه زنجیره‌ای برتر در پنجمین مراسم تقدیر و تجلیل از مراکز خرید و برندهای برتر کشور از سوی ماهنامه تجارت طلایی

 

عملکرد تحلیلی‌ هایپراستار در سال 97
هایپراستار از پویاترین و به‌روزترین ‌هایپرمارکت‌های ایران است که در سال 2009 اولین شعبه خود را در غرب تهران (اتوبان باکری) افتتاح کرد و در سالی که گذشت دهمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت. در حال حاضر‌ هایپراستار دارای 14 شعبه در سراسر ایران است. 6 ‌هایپرمارکت در استان‌های تهران، شیراز، اصفهان، کرج و یزد و 8 سوپرمارکت در استان تهران تا به امروز تاسیس شده است.
هایپراستار براساس سیاست‌های توسعه‌ای خود در نیمه دوم سال 97 در تهران، کرج و یزد شعب جدید خود را افتتاح کرد تا از این طریق بتواند سرویس‌های خود را در شهر‌های مختلف کشور توسعه دهد.
هایپراستار در سالی که گذشت با هدف ارائه خدمات آنلاین به مشتریان خود، فروشگاه آنلاین ‌هایپراستار را راه‌اندازی کرد. قرارداد همکاری با مجموعه‌هایی چون اسنپ‌مارکت، بامیلو و اسنپ‌فود در راستای توسعه ارائه خدمات این مجموعه منعقد شده است.
هدف کلی ‌هایپراستار ارائه محصولات متنوع، با کیفیت و با قیمت مناسب به مصرف‌کننده است که در واقع ارزش‌های‌ هایپراستار را تشکیل می‌دهند.‌ هایپراستار تنها فروشگاهی است که قانون تضمین ارزان‌ترین قیمت را نیز ارائه داده است.
این فروشگاه با هدف ارتقای میزان فروش محصولات خود طی سال 97 اقدام به راه‌اندازی کمپین‌های فروش متنوعی کرد؛ از جمله:
-کمپین فروش ویژه ماه رمضان
-کمپین بازگشت به مدرسه
-کمپین تخفیفات ‌هایپر از یکم خرداد تا دوازدهم تیر 

افتتاح شعب جدید‌ هایپراستار
افتتاح شعبه 6100 مترمربعی ‌هایپراستار در اکومال کرج
افتتاح شعبه ‌هایپراستار در مجتمع تجاری خلیج فارس یزد
افتتاح بزرگ‌ترین ‌هایپراستار ایران در بازار بزرگ ایران (ایران‌مال)

 

 

عملکرد تحلیلی‌ هایپرمی در سال 97
هایپرمی در یک بازه زمانی کوتاه و با افتتاح 17 فروشگاه زنجیره‌ای در تهران، کرج، مشهد، تبریز، اصفهان و مازندران خود را در زمره فروشگاه‌های زنجیره‌ای مطرح کشور قرار داد.
هایپرمی در سال 97 و در راستای توسعه شعب خود نسبت به افتتاح شعبه‌های ‌هایپرمی فرشته تهران و کیامال شیراز اقدام کرد تا در استان فارس نیز اولین شعبه خود را افتتاح کرده باشد و دایره ارائه خدمات خود در حوزه خرده‌فروشی را به هفت استان ارتقا بخشد.
هایپرمی از سال گذشته حضور فعال در فضای مجازی را نیز در حوزه فعالیت‌های ارتباط با مشتری خود قرار داده است و اینستاگرام این مجموعه طی یک‌سال گذشته با راه‌اندازی کمپین «هایپرمی شو» توانسته است مخاطبان خود را در جریان فعالیت‌های فروشگاهی خود قرار دهد.

 

عملکرد تحلیلی فروشگاه شهروند در سال 97
فروشگاه شهروند در حالی سال 97، تولد 25سالگی خود را جشن گرفت که طی این سال‌ها با ارائه خدمات متنوع توانسته است مشتریان خود را راضی نگه دارد. این فروشگاه زنجیره‌ای با 44 شعبه فعال در سطح شهر تهران، لواسانات، پرند و مارلیک در حال فعالیت است.
فروشگاه شهروند در سال 97 با افتتاح شعبه در مجتمع تجاری نارسیس تعداد شعب خود در شهر تهران را افزایش داد. شهروند در راستای ارتقای سطح فروش فروشگاه‌های زنجیره‌ای خود با راه‌اندازی کمپین‌های فروش هماهنگ که از جشنواره عیدانه در ابتدای سال شروع شد، سال 97 را آغاز کرد.
شهروند در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود نیز فعالیت‌های ارزشمندی را در سال 97 اجرایی کرد که کمپین خرید بدون خودرو در راستای حفظ محیط زیست، پویش مردمی کمک به تحصیل کودکان نیازمند و رونمایی از سامانه خرید فروشگاهی ویژه نابینایان، بخشی از فعالیت‌های فروشگاه‌های شهروند در سالی که گذشت بود.
یکی دیگر از اقدامات ارزشمند شهروند در سال 97 امضای قرارداد بزرگ‌ترین ناوگان حمل و نقل فروش مجازی شهروند است. این اقدام در راستای ارائه خدمات فروشگاه آنلاین شهروند صورت پذیرفت که رضایت مشتریان شهروند را به همراه داشته و از سفرهای غیرضروری جلوگیری کرده است.

 

 

 

 

عملکرد تحلیلی فروشگاه افق کوروش در سال 97
افق کوروش فروشگاهی جوان در حوزه تامین کالاست که طی مدت پنج‌ساله حضور خود در حوزه خرده‌فروشی با افتتاح بیش از هزار شعبه فروشگاهی در اقصی نقاط ایران، به یکی از برندهای مطرح در صنعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور تبدیل شده است.
نگاهی به فعالیت‌ها و موفقیت‌های فروشگاه افق کوروش در سال 97 نشان از استراتژی هوشمندانه این برند فروشگاهی برای توسعه در کلیه زمینه‌ها به صورت کمی و کیفی است.

افتخارات فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در سال 97
*کسب عنوان شرکت برتر ایران با رتبه 69
*دریافت جایزه ملی مسئولیت اجتماعی
*دریافت نشان تعهد به کیفیت
*کسب رتبه نخست توسعه شعب به واسطه افتتاح هزار و 100 شعبه فروشگاهی در 245 شهر کشور
*کسب موفقیت در چهارمین جشنواره تبلیغات در بخش تبلیغات دیجیتالی و ترویج فروش
*کسب جایزه مردمی جشنواره وب و موبایل 
*کسب رتبه 40 در بین 500 شرکت برتر کشور
*کسب مقام اول در بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای با اعلام سازمان مدیریت صنعتی کشور
*دریافت لوح زرین برند محبوب و کسب مقام اول محبوب‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای برای دومین سال متوالی

 

 

 


در کنار این موفقیت‌ها ورود برند فروشگاهی افق کوروش به بورس اوراق بهادار یکی از اتفاقات ویژه در صنعت خرده‌فروشی کشور به شمار می‌رود که در سال 97 رخ داد. افق کوروش با پنج میلیون سهم که معادل پنج درصد سهام این برند فروشگاهی محبوب است، پا به عرصه بورس اوراق بهادار گذاشت تا از این طریق به‌عنوان اولین فروشگاه زنجیره‌ای کشور که پا به این حوزه گذاشته است از آن یاد شود.
راه‌اندازی فروش آنلاین فروشگاهی از طریق برند تجاری اکالا و توسعه خدمات آن در سال 97 یکی دیگر از خدمات ویژه این برند به‌شمار می‌رود که از این طریق در کنار افزایش میزان فروش، رضایتمندی مشتریان را به همراه داشته است. این درحالی است که این برند در زمینه توسعه ارائه خدمات نیز گام‌های شایسته تقدیری برداشته است و در سال 97 توانست پروژه بزرگ ERP را افتتاح کند.

 


راه‌اندازی اپلیکیشن باشگاه مشتریان، مجله افق کوروش و رادیو افق کوروش از دیگر اقدامات افق کوروش در توسعه میزان ارتباط با مشتریان است. در همین راستا شبکه اجتماعی اینستاگرام این مجموعه در آستانه 100هزارتایی شدن است که نشان از توجه این برند به ارتباط مستقیم با مشتریان دارد.
یکی دیگر از شاخصه‌های این برند فروشگاهی، کمپین‌های متعدد فروش در ماه‌ها و مناسبت‌های مختلف سال است که جذابیت فروش را برای مشتریان خود همواره حفظ کرده و منجر به استقبال مشتریان از این طرح‌ها شده است. کمپین طولانی‌ترین فیش خرید فروشگاهی یکی از کمپین‌های جذاب این برند فروشگاهی بود که با استقبال مخاطبان همراه شد.

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان