بررسی پتانسیل‌های تبلیغات آنلاین برای کمپین‌های نوروزی

بررسی پتانسیل‌های تبلیغات آنلاین برای کمپین‌های نوروزی
بررسی پتانسیل‌های تبلیغات آنلاین برای کمپین‌های نوروزی

بازه‌های زمانی مختلفی در طول سال وجود دارد که معمولاً کسب‌وکارها برای طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی خود توجه ویژه‌‌ای به آنها دارند. از شب یلدا و بلک‌فرایدی گرفته تا روز زن یا شروع دوباره مدارس، همگی بهانه‌ای هستند تا با یادآوری کسب‌وکار به مخاطبان قبلی و ایجاد ارتباط با مشتریان جدید، فروش خدمات یا محصولات خود را بیشتر کنید. اگر نگوییم بهترین فرصت، یقیناً یکی از پربازده‌ترین بازه‌های زمانی برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی، در بازه پیش از نوروز و تعطیلات سال نو در ایران رخ می‌دهد؛ چراکه مشتریان می‌توانند راحت‌تر خدمات شما را تهیه کنند و درعین‌حال دلایل کافی برای خرید محصول یا استفاده از سرویس‌هایی را که ارائه می‌دهید، خواهند داشت. با آگاهی به ظرفیت بسیار بزرگ این نوع از کمپین‌ها، احتمالاً با انواع تبلیغاتی که از طریق مجراهای سنتی به گوش مخاطبان می‌رسند، آشنایی دارید. اما در این مقاله سعی داریم تا با بررسی امکاناتی که تبلیغات آنلاین در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد، از این زاویه به اجرای کمپین‌های نوروزی نگاه کنیم تا ببینیم چرا باید به این نوع از تبلیغات نیز نگاه ویژه‌ای داشت.

 

 

از موقعیت نوروز برای اجرای کمپین‌های مرتبط بهره ببرید

زمانی که صحبت از کمپین‌های تبلیغاتی به مناسبت فرارسیدن بهار و نوروز می‌شود، ایده‌های قابل اجرای متعددی برای بازاریابی خودنمایی می‌کنند. نخستین رویکرد در طراحی تبلیغات این بازه زمانی، برجسته کردن پیشنهاداتی است که شامل تخفیف‌های گوناگون می‌شود. مشتریان که احتمالاً تصمیم به تهیه محصولات موردنظرشان پیش از سال نو دارند، با گزینه‌های مختلفی روبه‌رو خواهند بود و یکی از مهم‌ترین مزیت‌های رقابتی، ارائه تخفیف‌ بر محصولات در این مدت‌زمان است. اگر نوع محصول ارائه‌شده ازسوی کسب‌وکار از جنس خدمات باشد نیز با تعریف تخفیف برای آنها، می‌توان روی جلب توجه تبلیغ حساب باز کرد؛ البته باید بدانیم که طراحی ظاهر تبلیغ و پیشنهاد تخفیف فقط یکی از مراحل ابتدایی است که باید در تبلیغات آنلاین به آن توجه داشت و نحوه نشان دادن تبلیغات در فضای آنلاین و پیدا کردن ابزار مناسب (اعم از تبلیغات بنری، تبلیغات همسان، تبلیغات ویدیویی و…) از دیگر عوامل مهم اجرای یک کمپین نوروزی موفق به‌شمار می‌روند. در ادامه به‌ نکاتی خواهیم پرداخت که توجه کردن به آنها می‌تواند منجر به اجرای موفق‌تر یک کمپین آنلاین شود.

 

 

از داده‌های به‌روز برای بهینه‌تر کردن تبلیغات‌تان استفاده کنید

در تبلیغات آنلاین به‌واسطه ابزار گسترده‌تری که برای دنبال کردن کمپین‌ها وجود دارد، می‌توان به‌طور دقیق‌تری به بررسی نتایج آنها پرداخت و در هر لحظه، کمپین خود را بهینه کرد. چه بسا طی مدت زمان کم و به‌وسیله اطلاعات آماری که از پلتفرم‌های تبلیغاتی دریافت می‌شود، متوجه می‌شویم که نوع اجرای کمپین، طراحی قسمت‌های بصری تبلیغات، کپی‌رایت‌های استفاده‌شده یا… به تغییر و بهبود نیاز دارند. مواردی که احتمالاً در تبلیغات سنتی به این آسانی خود را نشان نمی‌دهند. 

 

 

هدفمند تبلیغ کنید

بزرگ‌ترین مزیت تبلیغات آنلاین، استفاده از تکنولوژی برای هدفمند کردن کمپین‌هاست. اگر در انواع سنتی تبلیغات، پیام شما به بخشی از افرادی می‌رسد که الزاماً مخاطب شما به‌شمار نمی‌روند یا پتانسیل این را نخواهد داشت که از سرویس‌های‌تان استفاده کنند، تبلیغات آنلاین به شما این امکان را می‌دهد تا با هدف قراردادن بخشی از کاربران که با احتمال بیشتری به استفاده از محصولات یا خدمات شما علاقه‌ دارند، مراحل قیف فروش را برای آنها با سرعت بسیار بالاتری طی کنید و مخاطبان خود را به مرحله خرید برسانید. احتمالاً اکثر کسب‌وکارها پیش از نوروز به فکر اجرای کمپین‌های نوروزی می‌افتند و بازار تبلیغات، از پیام‌هایی تبلیغی در راستای فرا رسیدن بهار و امکانات ویژه‌ای که بیزینس‌ها برای مخاطبان خود در نظر گرفته‌اند، پر خواهد شد. پس در چنین بازار شلوغی که در بازه شب عید امکان دیده نشدن تبلیغ‌تان را با خود به همراه دارد، تمرکز بر مشتریان موردنظرتان امری اساسی در طراحی کمپین‌تان دارد. 

در همین راستا، تبلیغات آنلاین می‌تواند در حوزه‌های مختلفی به کار کسب‌وکارها بیاید؛ از تمرکز روی کاربرانی که سلیقه‌شان در گشت‌وگذار در وب‌سایت‌ها مشخص شده است گرفته تا نمایش تبلیغات در صفحات اینترنتی مرتبط با حوزه کاری کسب‌وکار یا محصولی که برای فروش قرار داده است، همگی از خدماتی هستند که از طریق پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین در دسترس هستند. حتی مسائل کوچک‌تری مانند سیستم عامل موبایل کاربران، جنسیت، سن و محدوده جغرافی‌شان نیز در این نوع از تبلیغات قابل محدودسازی هستند تا کسب‌وکارها با داشتن گزینه‌های بیشتر به مخاطبان موردنظر خود برسند.

 

 

به فکر مشتریان پیشین خود باشید

در کنار ترویج تبلیغات برای بزرگ کردن دایره مخاطبان و افزایش فروش، توجه به مشتریان قبلی کسب‌وکار نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه در برخورد با این دسته از مخاطبان، نیازی نیست تا مسیر آگاه‌سازی از خدمات‌تان را از ابتدا برای‌شان طی کنید و از آنجایی که این گروه از افراد پیش‌تر از خدمات شما استفاده کرده‌اند، با صرف هزینه کمتر و با ایجاد انگیزه‌ای مانند ارسال کد تخفیف یا معرفی کمپین تازه خود، آنها را به استفاده دوباره از محصولات‌تان ترغیب کنید. این کار که بازاریابی بازگشتی (Retention Marketing) نام دارد، به‌راحتی و با ابزارهایی آنلاین نظیر ایمیل مارکتینگ، اس‌ام‌اس مارکتینگ و ارسال پوش نوتیفیکیشن، قابل دستیابی است. احتمالاً برای کاربران قدیمی‌تان بسیار جذاب خواهد بود تا به بهانه نوروز، بتوانند محصولات شما را با تخفیف بیشتری نسبت‌به دیگر افراد تهیه کنند و البته این بازه زمانی، وقت مناسبی برای یادآوری برندتان به این دسته از افراد خواهد بود.

«نجوا» پرطرفدارترین سرویس ایرانی در حوزه‌های ایمیل مارکتینگ و پوش نوتیفیکیشن است که انجام این نوع از بازاریابی را برای کسب‌وکارهای ایرانی بیش‌ازپیش آسان کرده است و همچنین امکانات زیادی برای کنترل محتوای ارسالی و نحوه فرستادن اینگونه پیام‌های تبلیغاتی به کاربران قدیمی، در دسترس‌تان قرار می‌دهد.

 

 

فضای تبلیغات آنلاین؛ جایی که نمی‌توان به‌راحتی از آن غافل شد

با وجود درگاه‌های تبلیغات سنتی که همانند گذشته بخش زیادی از بودجه‌های بازاریابی کمپین‌های نوروزی را به خود اختصاص می‌دهند، به‌نظر می‌رسد توجه به تبلیغات آنلاین، آن‌ هم در راستای بهینه‌سازی محتواهای تبلیغی، تمرکز روی مخاطبان موردنظر کسب‌وکار و اجرای هدفمند کمپین، امری است که باید بیش از گذشته موردتوجه تبلیغ‌کنندگان قرار گیرد. بازار شب عید می‌تواند پتانسیل بالایی برای هر بیزینسی داشته باشد و ابزار آنلاین می‌تواند به بهینه‌تر شدن هزینه‌های تبلیغاتی کمک شایانی کند.

درحال‌حاضر یکتانت که بزرگ‌ترین پلتفرم تبلیغات آنلاین به‌شمار می‌رود، نه‌تنها داده‌های وسیعی از نتایج کمپین‌های‌تان به شما خواهد داد، بلکه با پیشنهاد برای بهبود بنرهای تبلیغاتی، صفحه فرود وب‌سایت‌تان، نحوه مدیریت بودجه و… پشتیبانی دائمی متخصصان این حوزه را نیز برای‌تان به همراه خواهد داشت.

منبع:یکتانت

 

تگها : خرده فروشی , فروش , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , بازاریابی , تبلیغات , مارکتینگ , مشتری , یکتانت , نوروز , تبلیغات آنلاین , کمپین های نوروزی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان