برندسازی، راهی طولانی اما مطمئن

برندسازی، راهی طولانی اما مطمئن
برندسازی، راهی طولانی اما مطمئن

محصولی که مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد، می‌تواند یک تجارت را متحول کند.

با افزایش مصرف‌کنندگان، مشاغل باید یک استراتژی برندسازی انتخاب کرده تا اطمینان پیدا کنند محصولات و خدمات آنها با تقاضای بالا برآورده می‌شود. وقتی صحبت از استراتژی‌های برندسازی می‌شود، برای همه یک روش مشخص مناسب نیست.

تیم بازاریابی شما باید یک استراتژی را انتخاب کند که با ارزش‌های کسب‌وکارتان و همچنین مشتریان مطابقت داشته باشد. بهترین راه برای انتخاب استراتژی مناسب برندسازی، با درک اینکه برندسازی چیست و تعیین هویت برند شما، آغاز می‌شود. وقتی یاد می‌گیرید چگونه خود را به‌عنوان یک برند معرفی کنید و از استراتژی‌های برندسازی استفاده کنید، در راه کسب وفاداری، شناخت و آگاهی از برند قرار می‌گیرید.

اصول مناسب

برندسازی یک روش بازاریابی است که به افراد کمک می‌کند محصولات یا خدمات کسب‌وکار خودشان را از دیگران متمایز کنند. برندسازی اغلب شامل ایجاد عناصری مانند لوگو، بیانیه مأموریت و طراحی است که با هر نوع ارتباط بازاریابی سازگار است. برند شما نمایانگر این است که به‌عنوان یک کسب‌وکار چه کسی هستید و استفاده از استراتژی‌های برندسازی مؤثر، می‌تواند به کسب‌وکارتان کمک کند تا رشد کرده و به فراتر از مخاطبان هدف برسید.

 

 

برندسازی شخصی

«برندسازی شخصی» نوعی استراتژی برندسازی را توصیف می‌کند که برای یک فرد استفاده می‌شود. این نوع برندسازی اغلب برای تعیین شخصیت و هویت یا کار به‌عنوان یک برند مورد استفاده قرار می‌گیرد. افراد مشهور، سیاستمداران، رهبران و ورزشکاران اغلب از این نوع برندسازی برای ارائه بهترین تعریف خود به عموم استفاده می‌کنند. برندسازی محصول، یکی از محبوب‌ترین انواع استراتژی برندسازی است. برندسازی محصول، بر متمایز و قابل تشخیص بودن یک محصول تمرکز دارد. نمادها یا طرح‌ها بخش مهمی از برندسازی محصول هستند که به مشتریان کمک می‌کنند، محصول شما را به‌راحتی تشخیص دهند .برندسازی شرکتی، ارزش اصلی تجارت و فلسفه‌ای است که یک کسب‌وکار توسعه می‌دهد تا خود را به جهان و کارکنان خود معرفی کند. برندهای تجاری مؤثر به‌دنبال نشان دادن مأموریت، شخصیت و ارزش‌های اصلی شرکت در هر نقطه، تماس با مشتریان آینده، مشتریان فعلی و مشتریان قبلی هستند؛ به‌عنوان مثال، ارزش و رسالت اصلی «نایک» در همه محصولاتش قابل تشخیص است. بیانیه نایک این است: «ایجاد الهام و نوآوری برای هر ورزشکار در جهان». و شعار آن، در کنار لوگوی معروفش علامت تأیید، «فقط انجامش بده» است. به‌عنوان یک شرکت تجاری، «نایک» خود را یک برند برای ورزشکاران، علاقه‌مندان به ورزش و هر کسی که به تناسب‌اندام علاقه‌مند است، معرفی می‌کند. همچنین آنها معتقدند هر کسی می‌تواند ورزشکار باشد .استراتژی برندسازی خدمات، از نیازهای مشتری بهره می‌گیرد. شرکت‌هایی که از برندسازی خدمات استفاده می‌کنند به‌دنبال ارائه خدمات در سطح بالاتر به مشتریان هستند. هدف آنها استفاده از خدمات عالی به‌عنوان راهی برای ارائه ارزش به مشتریان است.

 

 

برندسازی مشارکتی، نوعی از برندسازی است که شرکت‌ها را به هم متصل می‌کند. در اصل برندسازی مشارکتی، بازاریابی بین 2 یا چند کسب‌وکار است. این استراتژی به برندها کمک می‌کند بر یکدیگر تأثیر مثبت بگذارند و ممکن است منجر به توسعه کسب‌وکار، گسترش آگاهی از برندسازی و ورود به بازارهای جدید شود. برندسازی آنلاین به‌عنوان برندسازی اینترنتی شناخته می‌شود. این استراتژی به مشاغل کمک می‌کند خود را به‌عنوان بخشی از بازار آنلاین معرفی کنند. این نوع برندسازی شامل وب‌سایت یک شرکت، شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و سایر محتوای آنلاین است. اکثر شرکت‌ها از برخی جنبه‌های برندسازی آنلاین یا اینترنتی در بازار امروز استفاده می‌کنند. بسیاری از مشاغل از چندین استراتژی برندسازی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند. انتخاب استراتژی‌های مناسب برای موفقیت شما مهم است.

 

شناخت هویت

قبل از انتخاب استراتژی‌های برندسازی مناسب برای کسب‌وکارتان، باید هویت برندسازی را مشخص کنید. این مرحله شامل پرسیدن مجموعه‌ای از سؤالات از خود و سایر افرادی است که در فرآیند بازاریابی و فروش شرکت دارند. هنگامی که هویت برند خودتان را شناسایی کرده و به سؤالات کلیدی پاسخ دادید، باید بتوانید اهداف برند را تعیین کنید؛ به‌عنوان مثال، ممکن است هدف این باشد که تعاملات مشتری را از طریق بررسی، بازدید از وب‌سایت یا خرید محصول آنلاین افزایش دهید. به این ترتیب می‌توانید یک استراتژی برندسازی را انتخاب کنید که با اهداف کسب‌وکارتان مطابقت داشته باشد. بهترین راه برای تعیین مخاطبان هدف، این است که در نظر بگیرید آنها به چه چیزی علاقه‌مند هستند، در کجا قرار دارند، سن‌شان چقدر است، درحال‌حاضر درمورد برند شما چگونه فکر می‌کنند و چگونه آنها را به خدمات یا محصولات خود جذب خواهید کرد. دانستن بازار هدف به شما امکان می‌دهد داده‌های کافی را جمع‌آوری کرده و استراتژی برندسازی صحیح را انتخاب کنید. به احتمال زیاد هر صنعت، اهداف متفاوتی دارد.

 

 

هر استراتژی برندسازی، موارد متفاوتی برای ارائه به تجارت شما دارد. بااین‌حال، ممکن است یک استراتژی متناسب با صنعت خاص شما نباشد. برای تصمیم‌گیری در انتخاب استراتژی‌های برندسازی، می‌توانید تجزیه و تحلیل رقابتی با رقبای صنعت خودتان را در نظر بگیرید. انجام چنین تحلیلی کمک می‌کند فرصت‌ها و تهدیدها را در بازار مربوطه کشف کنید. برندسازی زمان می‌برد و با افزایش اعتبار و شهرت شما، برندسازی هم تقویت می‌شود. با تسریع این روند و تقویت اعتماد مخاطبان، کار آسان‌تر از همیشه جلوه خواهد کرد. جلوه‌های بصری بخش مهمی از برندسازی و بازاریابی است. درحقیقت تصاویر بصری با سرعت بیشتری نسبت‌به متن، به‌وسیله افراد پردازش و نگهداری می‌شوند. محتوای بصری بخش بزرگی از آنچه را مشتریان شما درمورد برندسازی به خاطر می‌آوردند، تشکیل می‌دهند. مطمئن شوید تصاویر شما با موضوع کلی برند و ارزش‌های اصلی مرتبط هستند. این موضوع، ثبات برندسازی را فراهم می‌کند و باعث می‌شود مشتریان با مشاهده تصاویر مشابه به‌راحتی برندتان را شناسایی کنند.

منبع: guardian

 

تگها : خرده فروشی , برندسازی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , برند , بازاریابی , لوئی ویتون , برند لوکس , هویت برند , وفاداری , برندسازی آنلاین , رولکس

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان