برند شدن در صنعت رستوران نیازمند تجربه‌ای 30 ساله

برند شدن در صنعت رستوران نیازمند تجربه‌ای 30 ساله
برند شدن در صنعت رستوران نیازمند تجربه‌ای 30 ساله

 

نادر رفتاری، صاحب‌امتیاز برند چلوکباب رفتاری که بیش از 108 سال از قدمت آن می‌گذرد، در مصاحبه‌ای عنوان کرد: «طی یک سال گذشته حدود 600 رستوران در سطح شهر با بازار کار خداحافظی کرده‌اند که ناشی از عدم برنامه‌ریزی مناسب و کیفیت پایین است؛ با توجه به اینکه برند شدن در صنعت رستوران به تجربه‌ای حداقل 30 ساله نیازمند است.»

او به غذا به‌عنوان یک صنعت اشاره کرد و ادامه داد: «رستوران‌داری یک کار همیشگی است اما سود چندانی ندارد و رستوران‌های تازه‌کار لازم است تا از تجارب نسل‌های قدیمی‌تر بهره‌مند شده و بیشترین استفاده را ببرند.»

صاحب‌امتیاز برند چلوکبابی رفتار با اذعان به اینکه طبق اعلام مجلس شورای اسلامی قرار است فرانچایز تا سال 1400 ابلاغ شود، گفت: «نمونه‌هایی از فرانچایز که هم‌اکنون قابل مشاهده است قانونی نیست.»

نادر رفتاری در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد: «سرعت برند رفتاری در انجام فرانچایز کم است و البته با زیرمجموعه‌های مربوط به همین برند نیز قابلیت انجام دارد.»

او  افزود: «ما همچنین در صنعت راه‌اندازی مراکز تجاری فعال هستیم به گونه‌ای که اولین مرکز تجاری را 11 سال قبل در خیابان نیروی زمینی راه‌اندازی کردیم و آخرین پروژه ما نیز مجتمع تجاری تفریحی بام‌لند است که البته امر راه‌اندازی به تنهایی کفایت نمی‌کند.»

طبق اظهارات او راه‌اندازی یک مرکز تجاری یک علم و هنر است در حالی که در باور عمومی نوع دیگری تصور می‌شود. ضمن اینکه هنوز میزان سود و درآمدزایی در مقایسه با متراژی که برای واحدهای تجاری درنظر گرفته شده است مطابقت ندارد به همین دلیل است که بسیاری از واحدهای تجاری پس از مدتی از اجاره شدن تخلیه می‌شوند.

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

طراحی سایت: مهریاسان