برند EMPORIO ARMANI

برند EMPORIO ARMANI
برند EMPORIO ARMANI

جورجیو آرمانی  مدیر اجرایی ایتالیایی که با تولید و طراحی پوشاک مردانه در دنیا شناخته شده است، او در 11 ژوئیه  1934 میلادی در ایتالیا متولد شد و در یک شهر کوچک خارج از ایتالیا رشد کرد جورجیو و خواهر و برادر بزرگش با فقر و سختی در جنگ جهانی دوم  زندگی می‌کردند سینمایی در میلان پناهنده آنها بود و در آنجا قصر رویاهای او در میان ستاره‌های فیلم‌های هالیوود بود و ایده طراحی لباس را را به ذهن او انداخت او در سابقه دوران تحصیلش دو سال تحصیل در رشته پزشکی را هم دارد وی پس از پایان تحصیل مجبور شد خدمت وظیفه خود را به پایان برساند و در طی تعطیلات و مرخصی‌هایش در فروشگاهی شروع به فعالیت کرد و کار عکاسی و طراحی انجام داد  او پس از پایان خدمت سربازی به شهر میلان رفت و در مزون نینو چروتی به عنوان طراح شروع به کار کرد و با تشویق دوستش سرجیو گالوتی برند جورجیو آرمانی را پایه‌گذاری کردند.  اولین مجموعه شرکت با خط تولید لباس مردانه آغاز به کار کرد آرمانی در سال بعد مجموعه‌ای از لباس زنانه تولید کرد که مورد استقبال قرار گرفت و با پذیرش گرمی مواجه شد طراحی لباس‌های او انقلابی در صنعت مد و پوشاک بود. با توجه به مدل‌های طبیعی و ظرافت رنگ‌آمیزی که ایجاد کرده بود، چشم‌انداز روشنی برای آینده داشت و در تولیداتش از رنگ‌های خنثی بهره میگرفت. طراحی‌های آرمانی در اروپا محبوب شده بود تا اینکه در سال  1980 میلادی در آمریکا ریچارد گیر در فیلم امریکن گیگولو را طراحی کرد این حرکت باعث علاقه زیادی در تبلیغات این برند بود و در آن زمان سریال معروف میامی با بازی دون جانسون را هم پشتیبانی کرد و خیلی سریع نماد موفقیت بسیاری از هنرپیشگان هالیوود از جمله جودی فاستر، میشل پفیفر و جان تراولتا شد جورجیو آرمانی در دهه 80 میلادی با طراحی گالوتی و مدیریت آرمانی قدرت برند خود را در دنیا به نمایش گذاشت. در سال 1985 میلادی گالوتی چشم از جهان فرو بست و آرمانی پس از فقدان دوست و شریک کاری‌اش استعداد خود به عنوان مدیر اجرایی و طراحی قوی نشان داد. شرکت آرمانی در پایان سال 2005 میزان فروشی برابر با 69.1 میلیارد دلار کسب کرد طبق آمار سال 2018 ارزش‌گذاری برند آرمانی مبلغ 8 میلیارد دلار برآورد شده است.

 

گسترش مارک آرمانی به یک امپراتوری:

جورجیو به عنوان یک تولیدکننده لباس سهام سایر شرکت‌ها را هم خریداری کرد و عملیات خود را درکارهای دیگر نیز گسترش داد و اولین رستوران خود را درکارهای دیگر نیز گسترش داد و اولین رستوران خود را در 1989 میلادی افتتاح کرد وی بر این باور بود که حرکت قانونی  او می‌تواند سرعت رو به پیشرفتش را کاهش دهد و پس از آن در سال‌های 1989 و 1990 میلادی پس از اتهام رشوه دادن به مقامات ایتالیایی مجرم شناخته شد و در سال 1996 حکم تعلیق از کار را دریافت کرد در آن سال فروش سالانه آرمانی با پیش از 200 فروشگاه در سراسر جهان بالغ بر دو میلیارد دلار بود او همچنان به ارائه محصولات خود ادامه داد و به بازار کالاهای خانگی  نیر وارد شد آرمانی در سال 2005 مجله این استایل را راه‌اندازی کرد زیرا چالش را دوست داشت هتل‌ها آخرین سرمایه‌گذاری آرمانی را شامل می‌شوند، در سال 2010 او اولین هتل خود را در دبی افتتاح کرد و انتظار می‌رود که دومین هتل خود را در میلان ایجاد کند آرمانی در این زمان از زندگی علاقه‌مند به رشته‌های دیگر نیز شد.

نام آرمانی با تولید و طراحی لباس در سال 1934 در پیاچنزا ایتالیا معروف شد و مدل‌های زیبا در عین حال با رنگ‌های ملایم که جز تولیدات محبوب آرمانی بود او اکنون امپراتوری خود را با ورود به رشته‌های نظیر کتاب، لوازم آرایش، ساعت، عطر، جواهرات و عینک گسترش داده است این شرکت همچنین از همکاری با سایر شرکت‌ها به حیطه‌های تازه‌ای مانند ساخت هتل‌ها و مراکز تفریحی زنجیره‌ای و حتی ساخت گوشی‌های موبایل نیز وارد شده است آرمانی از طریق همکاری با شرکت سامسونگ، اقدام به طراحی و عرضه گوشی‌های موبایل لوکس با برند جورجیو آرمانی نموده است او مشارکت خود را با شرکت اماراتی اعمار، برای ساخت مجموعه هتل‌های زنجیره‌ای لوکس، آغاز کرده است و در حال حاضر ساخت هتل‌های آرمانی، در شهرهای میلان، پاریس، نیویورک، لندن، هنگ‌کنگ، لس‌آنجلس، توکیو، شانگهای، سئول و دوبی آغاز کرده است همچنین عرضه عطرهای زنانه و مردانه خود را پس از همکاری با شرکت لوازم آرایشی لورئال عرضه کرد شرکت آرمانی محصولات مشترک خود را با مارک‌های گوناگونی شامل جورجو آرمانی، آرمانی کولزیونی، امپوریو آرمانی، آرمانی جینز، آرمانی جونییور، آرمانی اکسچینج و آرمانی کاسا ارائه می‌دهد.

او علیرغم موفقیت‌های بزرگی که داشته هنوز هم در تلاش برای پیشرفت نام کمپانی خود است و البته در گسترش این امپراطوری خانواده او هم دخیل بودند.

 

درباره برند امپریو آرمانی

امپریو آرمانی با طراحی پویا، طراحی و مزایای فناوری پوشیدنی امروزی، ساعت هوشمند هیبریدی (Emporio Armani Connected)  با گوشی‌های اندروید و آیفون سازگار است. این ساعت به صورت بی‌سیم با دستگاه تلفن همراه شما همگام‌سازی می‌شود، این ساعت همیشه دقیق است و به‌طور خودکار منطقه زمانی و تاریخ را در حین سفر تبدیل می‌کند. ساعت هوشمند هیبریدی  (Emporio Armani Connected)  همچنین به طور خودکار خواب و فعالیت را ردیابی و نظارت می‌کند، به شما امکان می‌دهد اعلان های فیلتر شده ظریف را تنظیم کنید و با فشار ساده یک دکمه به موسیقی گوشی هوشمند خود متصل می‌شود تا شروع، توقف، پرش یا بازگشت به عقب را انجام دهید. باتری سکه‌ای آن نیز به این معنی است که ساعت هرگز نیازی به شارژ ندارد. شماره‌گیری فرعی ساعت تاریخ را نمایش می‌دهد و هدف شما را در طول روز ردیابی می‌کند.

 

 

 

 

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , جورجیو آرمانی , برند آرمانی , امپریو آرمانی , طراح آرمانی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان