بزرگترین تولید کننده صنعت چرم ایران در مسیر توسعه

بزرگترین تولید کننده صنعت چرم ایران در مسیر توسعه
بزرگترین تولید کننده صنعت چرم ایران در مسیر توسعه
بزرگترین تولید کننده صنعت چرم ایران در مسیر توسعه
چرم مشهد یکی از برندهای برتر ایرانی در صنعت مربوط به خود در کشور است که بیش از 20 سال از زمان آغاز به فعالیت آن می‌گذرد. این برند که تولیدکننده انواع محصولات چرمی در ایران است، در حوزه صادرات نیز فعال بوده و کالاهای تولیدی خود را به انواع کشورها، همچون کشورهای اروپایی صادر می‌کند. در ادامه با روند کاری این شرکت بیشتر آشنا خواهید شد.
 
1. لطفا یک بیوگرافی کوتاه از خودتان بگویید و پیرامون سابقه فعالیتی چرم مشهد توضیحاتی ارائه دهید.
من بابک مصری 49 ساله و دارای مدرک مهندسی شیمی از دانشکده فنی دانشگاه تهران و مدرک MBA با گرایش مدیریت مارکتینگ از دانشگاه SFU ونکوور کانادا هستم و بیش از 20 سال سابقه مدیریت در صنایع مختلف دارم و اکنون حدود سه سال است که مدیرعامل شرکت چرم مشهد هستم. شرکت چرم مشهد هم با 22 سال سابقه به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد چرم‌سازی و تولیدکننده محصولات چرمی در ایران فعالیت می‌کند.
2. تنوع محصولات چرم مشهد به چه صورت است؟
شرکت چرم مشهد تولیدکننده انواع محصولات چرمی شامل البسه چرمی، کیف زنانه، کیف اداری، کفش، کمربند، کیف پول، مصنوعات چرمی و... است. شرکت چرم مشهد تنها شرکت چرم‌سازی است که از پوست تا محصول نهایی را در کارخانه تولید می‌کند.
3. چرم مشهد در حال حاضر دارای چه تعداد شعبه و در کدام شهرها است؟
شرکت چرم مشهد در حال حاضر بیش از 60 شعبه در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، گرگان، ساری، بابل، بابلسر، تنکابن، رشت، اردبیل، زنجان، اهواز، کرمان، زاهدان، بیرجند، بجنورد، همدان، اراک و... است. 
4. دغدغه شما برای طراحی محصولات چیست و پروسه طراحی محصولات چرم مشهد به چه صورت است؟
چرم مشهد با در نظرگرفتن آخرین سبک‌ها و مدهای برندهای معتبر جهانی و رنگ‌های سال، بررسی نمایشگاه‌های بین‌المللی و بازدید از برندهای معتبر اروپا و آمریکا، همچنین استفاده از طراحان معتبر ایتالیایی و ترکیه به‌علاوه طراحان توانمند شرکت چرم مشهد نسبت به ارائه مدل‌های متنوع برای هر فصل اقدام می‌کند.
5. با توجه به نامگذاری امسال تحت عنوان رونق تولید و بحران‌های پیش روی تولید داخل چه مواردی را برای خروج از آن در نظر دارید؟
با تشکر از مقام معظم رهبری که امسال را به‌نام رونق تولید نامگذاری فرمودند، لازم است کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط که با واحدهای تولیدی دارای مراوده هستند از قبیل بانک‌ها، وزارت دارایی و همچنین واحد مالیات بر ارزش افزوده، گمرکات کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان تامین اجتماعی ضمن تسهیل و کمک به واحد‌های تولیدی خوشنام و خوش‌حساب کشور از ایجاد هرگونه بن‌بست و چالش برای واحد‌ها خودداری کرده تا ان‌شاءالله با سعی و تلاش تولید‌کنندگان کشور که در این دوران بحران و جنگ اقتصادی، در سنگرهای تولید به دفاع از اشتغال و اقتصاد این مرز و بوم مشغول هستند، بتوانیم کلیه مشکلات را پشت سر بگذاریم و به دوران رشد و شکوفایی اقتصادی برگردیم. تسهیلات کم‌بهره، تقسیط بلند‌مدت مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر عملکرد، همکاری گمرکات با واحدهای تولیدی جهت ترخیص سریع مواد اولیه و ملزومات مصرفی تولید، عدم جریمه‌های بی‌مورد و بدون دلیل از سوی سازمان تامین اجتماعی و کاهش میزان حق بیمه پرداختی توسط کارفرما از جمله مواردی هستند که می‌توانند به رونق تولید کمک کنند. 
6. لطفا پیرامون برنامه‌های آتی چرم مشهد در حوزه‌های توسعه شعب، برندینگ، مارکتینگ و مدلینگ توضیح دهید.
در حال حاضر چرم مشهد با بررسی روزانه بازار کشور و پتانسیل‌های آن اقدام به یافتن فروشگاه‌های جدید یا جابه‌جایی فروشگاه‌های موجود به مکان با پتانسیل بالاتر می‌کند. فعالیت‌های برندینگ چرم مشهد شامل اسپانسرینگ هنرمندان کشور، استفاده از فضای مجازی و به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی، توسعه باشگاه مشتریان، شرکت در برنامه‌های هنری و علمی و برخی رسانه‌های تبلیغی دیگر است. 
7. . توان رقابتی صنعت چرم ایران را در بازارهای جهانی چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا به خارج از کشور هم صادراتی دارید؟
محصولات این شرکت توانایی رقابت با محصولات با کیفیت خارجی را دارا بوده و هم‌اکنون به چندین کشور در آسیای شرقی، استرالیا، اروپا و آمریکای شمالی صادرات داریم. 
8. با توجه به حضور برندهای خارجی در کشور فکر می‌کنید برندهای ایرانی چقدر موفق عمل کرده‌اند؟
در صنعت چرم برندهای ایرانی بسیار موفق عمل کردند و ضمن رقابت سالم با یکدیگر نگذاشتند که کشور ترکیه که در بیشتر صنایع ضربات جبران‌ناپذیری به اقتصاد ایران وارد کرده است، کوچک‌ترین مانوری در ایران داشته باشد و برندهای ترک یکی‌یکی از ایران رفتند. 
9. اثرگذاری مالیات بر ارزش افزوده را چقدر در رکود صنعت چرم در کشور موثر می‌دانید؟
مالیات بر ارزش افزوده و همچنین مالیات بر عملکرد در صورتی‌که هیچ‌گونه تبعیضی در آن نباشد و برخی شرکت‌ها با استفاده از خلأ‌های قانونی و صنفی نتوانند فرار مالیاتی داشته باشند و نیز مصرف این مالیات اخذشده در جهت توسعه صنعت چرم و ایجاد اشتغال بیشتر و نوسازی صنایع چرم‌سازی باشد، بسیار هم خوب و عادلانه خواهد بود.
10. انتظارات شما برای توسعه صنعت و صادرات چرم از دولت چیست؟
ما انتظارات زیادی نداریم، قوانین ساده و شفاف و همچنین واردات مواد شیمیایی و ملزومات مصرفی تولید از مجراهای قانونی و بدون تشریفات و مشکلات فراوان و به‌خصوص تامین ارز مورد نیاز واردات، این نیازها به راحتی در توسعه صنعت چرم و افزایش صادرات آن موثر است.
11. طی سال 97 چرم مشهد موفق به دریافت چه افتخاراتی شد و چه تغییراتی را در مجموعه‌های خود ایجاد کرد؟
برای چهارمین سال متوالی، برند محبوب کشور در صنعت کیف و کفش و چرم شدیم، برند برگزیده سمینار برندینگ در شهر مشهد بودیم و همچنین جزء 500 شرکت برتر کشور معرفی شدیم.
 
 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان