تاثیر ویروس کرونا در مراکزخرید کانادا

تاثیر ویروس کرونا در مراکزخرید کانادا
تاثیر ویروس کرونا در مراکزخرید کانادا

ویروس کرونا، مراکز خرید کانادا را هم درگیر کرده و مسئولان محلی رو به واکنش و اتخاذ تدابیر واداشته است.

 پس از بسته شدن برخی از مراکز خرید در تورنتو، پس از اعمال محدودیت‌های جدید از مردم خواسته‌ شده از تردد جلوگیری کند.

 داگ فورد، نخست‌وزیر کانادا در این باره گفت: می‌دانیم در دوران دشواری قرار داریم اما همه باید صبر داشته و اطمینان حاصل کنیم فشار افزون‌تری بر زنجیره تأمین ما وارد نمی‌شود. لطفا خریدهایتان را انبار نکنید.»

او ادامه داد: فروشگاه‌های موادغذایی و سایر خرده فروش‌هایی که کالاها و خدمات ضروری را ارائه می‌کنند با شروع دور جدید محدودیت کماکان به خدمت‌رسانی ادامه می‌دهند.اگر ما به وظیفه خودمان عمل كنیم، تجهیزات زیادی برای همه فراهم خواهد شد.

اظهارات نخست وزیر در حالی است که برخی از مراکز خرید ساعات  خدمات‌دهی خود را با پیش‌بینی هجوم خریداران در آخرهفته تمدید کردند.

در حال حاضر مراکز خرید و سایر مشاغل غیر ضروری مانند رستوران‌ها در تلاش برای جلوگیری از افزایش سرسام آور کرونا در پرجمعیت ترین مناطق استان، بسته هستند.به عنوان بخشی از محدودیت‌های جدید، مراکز خرید فقط به یک جایگاه فروش کوچک محدود شده‌اند.

 

 

مرکز خرید یورک‌دیل و اسکاربورو فقط یک آخرهفته از ساعت 11 صبح تا 9 شب باز هستند. مرکز خرید «اسکوئر وان» در «میسیساگا» هم ساعات فعالیت خود را از ساعت 10 صبح تا 21 گسترش داد. در این شرایط مراکز خرید خریداران را تشویق می‌کنند تا بین ساعات 13 تا 16 خریدهایشان را انجام دهند.با وجود ممنوعیت‌ها، خریداران کماکان به سمت مراکز خرید می‌آیند. در این شرایط  پارکینگ در «یورک‌دیل» فضای آزاد بسیار کمی دارد. هنگامی که در مورد نگرانی در مورد هجوم خریداران و این‌ که آیا مراکز تجاری برای کنترل جمعیت به اندازه کافی تلاش می‌کنند، سوال شد، مدیران مراکز خرید اعلام کردند سلامت کارمندان، مشتریان و مردم اولویت آن‌هاست.

نخست‌وزیر کانادا درباره شرایط اخیر افزود : «اگرچه اخبار اخیر برای جامعه ناامیدکننده است  اما معتقدیم این بهترین اقدام در مورد جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می‌شود.ما همچنان از نزدیک وضعیت را زیر نظر خواهیم گرفت و در صورت لزوم با مقامات بهداشت استانی و عمومی کار خواهیم کرد.»

در بیانیه ای، وزارت بهداشت «اونتاریو» با تکرار نظرات نخست‌وزیر  از ساکنان مناطق  بزرگ‌تر خواست به مناطقی که میزان انتشار ویروس کمتری دارند، سفر نکنند.

جان توري، شهردار تورنتو بيانيه‌ای صادر كرد و ديدن افرادی را كه قبل از اجرای محدودیت‌های جدید در حال هجوم به مراكز خرید هستند را نگران‌كننده خواند.

او گفت: «پیام من در چند هفته گذشته روشن است؛ لطفا تا آنجا كه ممكن است در خانه بمانید.ما می‌دانیم اجتماعات شلوغ می‌تواند شانس فرد را برای ابتلا به کرونا افزایش دهد.»

او افزود: «آزاد گذاشتن مردم برای یک آخر خفته برای این بود كه مشاغل برای برنامه تعطیل پیش‌بینی شده برنامه‌ریزی كنند، نه اینكه مردم به سرعت بیرون بیایند و خریدهای كریسمس را انجام دهند یا وسایلی را كه ضروری نیستند، خریداری كنند.»

 

 

شهردار تورنتو از گزینه خرید آنلاین به عنوان بهترین روش برای مصون ماندن از اجتماعات یاد کرد.

دکتر آیزاک بوگوچ، متخصص بیماریهای عفونی و محقق مستقر در بیمارستان عمومی تورنتو گفت انتظار می‌رود قبل از محدودیت‌های جدید، بازدید مردم از مراکز خرید در آخر هفته افزایش یابد.

وی گفت: « افراد نیاز خاص خودشان را دارند. قرار نیست خیلی از خانه‌های خود خارج شویم و فقط به دنبال کالاهای اساسی و خدمات ضروری خواهیم رفت. ما باید خود را برای وضعیت اضطراری آماده كنیم. قبل از محدودیت‌های جدید به همه 48 فرصت داده شد تا خودشان را برای شرایط جدید آماده کنند. اگر مردم در مراکز خرید از ماسك استفاده  كنند، احتمال به شیوع کم می‌شود.همچنین تهویه مناسب  برای ایمن سازی فضاهای داخلی مهم است. مشاغل و مردم نیاز به فرصت و آماده سازی قبل از اعمال محدودیت‌های جدید دارند و تا زمانی که همه به طور مسئولانه کار می‌کنند، مردم نباید نگران باشند و با خیال راحت از فرصت قبل از قرنطینه عمومی استفاده کنند.

او ادعا کرد صحنه‌هایی که می‌بیند، وحشتناک نیست وافزود:«رعایت اصول بهداشتی درهمه مناطق یکسان نیست اما اکثر خرده فروشان داخلی برخورد مسئولانه‌ای را نشان داده‌اند.فکر نمی‌کنم لازم به اعمال سخت‌گیری بیش‌تری باشد.»

 

 

با اوج گرفتن مجدد آمارهای مربوط به ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کرونا در نقاط مختلف کانادا، مقامات در تورنتو دستور تعطیلی مجدد اکثر مراکز غیرضروری را صادر کرده‌اند و قرار است این ابرشهر به حالت تعطیل درآمد.کانادا اکنون شاهد شناسایی ۵ هزار مورد ابتلای روزانه به کروناست.اوج‌گیری دوباره آمارهای کرونا در نقاط مختلف کانادا باعث شده چند شهر محدودیت‌هایی که از اواخر تابستان لغو شده بود را دوباره وضع کنند.

دکتر ترزا تام، وزیر بهداشت کانادا گفته موج دوم تاکنون تمام رکوردهایی که موج اول کرونا در بهار امسال برجای گذاشته بود را «با اختلاف زیاد جابه‌جا» کرده است. دکتر«تام» گفته اگرشیب ابتلا با وضعیت فعلی پیش رود کانادا ممکن است به زودی شاهد ثبت ۲۰ هزار ابتلای جدید در روز باشد.

او تاکید کرده چنانچه مردم این کشور به رفت و آمدها و مراودات اجتماعی خود در تعطیلات پاییزی و پایان سال میلادی ادامه دهند، حتی ممکن است این آمارها در پایان ماه دسامبر به ۶۰ هزار ابتلا در روز افزایش یابد.

 

 

منبع: cbc.ca

تگها : کرونا ویروس , ویروس کرونا , کرونا , مراکرخرید , اپیدمی کرونا , پاندمی , کانادا , مراکز خرید کانادا , تورنتو

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان