تاریخ سراسر موفق و توأم با خلاقیت «امگا»

تاریخ سراسر موفق و توأم با خلاقیت «امگا»
تاریخ سراسر موفق و توأم با خلاقیت «امگا»

پادشاه زمان

برند «امگا» به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای ساعت در جهان، در سوئیس متولد شد و رشد یافت.

این برند آنچنان معروف است که سازمان فضایی ناسا برای کارمندان و مأموران ویژه خود از ساعت‌های امگا استفاده می‌کند. در پروژه سال ۱۹۶۹ و سفر به ماه، یک ساعت امگا به‌عنوان اولین ساعت مسافر ماه انتخاب شد. همچنین برند «امگا» از سال ۱۹۳۲ به‌عنوان ساعت زمان‌سنج در بازی‌های المپیک به کار رفته و از سال ۱۹۹۵ هم از این ساعت‌ها در سری فیلم‌های مشهور جیمز باند با عنوان «ساعت جیمز باند» استفاده شده است.

 

روزهای ابتدایی

«لوئی براندت» در سال ۱۸۴۸ یک شرکت تأسیس کرد که بعدها به «امگا» تبدیل شد. «براندت» قطعات ساعت‌های خود را از صنعتگران محلی خریداری و ساعت‌های جیبی تولید می‌کرد. او از همان آغاز فعالیت، محصولات خود را در کشورهای دیگر مانند ایتالیا، انگلیس و کشورهای اسکاندیناوی به فروش می‌رساند. در سال ۱۸۷۷، پسران براندت به او ملحق شدند و نام برند را «لوئی براندت و پسران» گذاشتند. آن‌ها موفق شدند ساعت‌هایی تولید کنند که دقت بالایی داشت و تعمیر کردن‌شان نیز بسیار راحت بود. نام رسمی این برند از سال ۱۹۸۲ به «Omega SA» تغییر یافت.

 

 

اولین نوآوری

نخستین نوآوری برادران براندت در صنعت ساعت‌سازی، تولید اولین ساعت مچی با قابلیت نمایش مجزای دقیقه بود. این ساعت از اهرم مخصوص برای تنظیم دقیقه بهره می‌برد که برای اولین‌بار در جهان تولید شده بود. این ساعت مچی سال ۱۹۸۲ وارد بازار شد و مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت. شرکت ساعت‌سازی «لوئی براندت» در سال ۱۹۸۴ مجموعه‌ای جدید از چرخ‌دنده و ساختار داخلی ساعت تولید کرد که استانداردی جدید به صنعت ساعت‌‌سازی افزود. سیستم جدید دارای دقت بالایی بود و قطعات آن قابلیت جایگزینی داشت. با تولید ساعت جدید، این برند سوئیسی شهرت و اعتبار جهانی کسب کرد. «امگا» در سال ۱۹۲۵ همه تلاش خود را کرد تا مدلی مخصوص نمایشگاه بین‌المللی «آرت دکو» در پاریس معرفی کند. طراحی «آرت دکو» در آن سال برنده جایزه بزرگ نمایشگاه پاریس شد. همچنین دقت ساعت‌های امگا در اوایل قرن بیستم در آزمایش‌ها و رقابت‌های مختلف موردتأیید قرار گرفت و به شهرت و اعتبار این برند افزود. اولین سیستم خودکار حرکت و تنظیم ساعت در سال ۱۹۳۱ ازسوی «امگا» به صنعت ساعت‌سازی معرفی شد. «امگا» در طول جنگ‌جهانی دوم، ساعت‌هایی برای سربازان ارتش و خلبانان نیروی هوایی تولید کرد و بر شهرت خودش افزود. این برند همواره به جزئیات و کیفیت بالای محصولات خود توجه زیادی داشت. از جمله مدل‌های محبوب برند «امگا» می‌توان به «اسپیدمستر کرونوگراف»، «سی مستر واترپروف اسپورتس» و «کانستلیشن» اشاره کرد که همچنان هم از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.

 

 

در سال ۱۹۸۰ به‌دلیل رکود اقتصادی، شرکت «امگا» با یک کمپانی ساعت‌سازی سوئیسی دیگر به نام «ASUAG» که برندهای مطرح «سواچ» و «رادو» را طراحی می‌کرد، ادغام شد اما این ادغام برای مقابله با بحران و رکود اقتصادی کافی نبود؛ بنابراین، «نیکولاس جی هایک» در سال ۱۹۸۳ پس از ادغام دو شرکت «ASUAG» و «‌SSI» به‌عنوان مدیرعامل شرکت جدید «SMH» انتخاب شد و تصمیم گرفت صنعت ساعت‌سازی سوئیس را احیا کند. شرکت او بعدها به سواچ تغییر نام داد و درحال‌حاضر برند «امگا» زیرمجموعه آن است. یکی از جدیدترین نوآوری‌های «امگا» در تولید ساعت‌های مقاوم در سال ۲۰۱۳، با معرفی «Co-Axial8508» اتفاق افتاد؛ این مدل ساعت برابر میدان‌های مغناطیسی تا ۱۵ هزار گائوس مقاومت داشت. مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو، بیست‌وهفتمین حضور «امگا» به‌عنوان زمان‌سنج رسمی این رویداد پس از سال ۱۹۳۲ بود. کاهش قابل‌توجه وزن محصولات از نوآوری‌های اخیر ساعت‌های مچی امگا به شمار می‌رود؛ به عنوان مثال، ساعت‌های «Ultra Light» امگا که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، وزنی حدود ۵۵ گرم داشت. درحال‌حاضر، «رینالد آشلیمان»، مدیریت کل مجموعه «امگا» را برعهده دارد.

 

 

روزهای جالب

«امگا» از برندهای ساعت‌سازی است که در رویدادهای متعدد ورزشی حضور دارد و نام آن را به دفعات دیده و شنیده‌ایم. ورود «امگا» به مسابقه‌های ورزشی از سال ۱۹۰۵ شکل گرفت که برند سوئیسی ساعتی رسمی برای مسابقه‌های ورزشی کشور خودش و دیگر نقاط جهان، طراحی کرد. دقت و کیفیت بالای محصولات امگا، آن‌ها را به انتخاب‌هایی حرفه‌ای برای برگزارکننده‌های مسابقات ورزشی تبدیل کرد. از مسابقه‌های مهم ورزشی، مسابقه‌های پرواز بالن در سال ۱۹۰۹ بود که «امگا» افتخار حضور در آن را پیدا کرد. ساعت‌های امگا در ابتدای قرن بیستم به شهرتی جهانی دست پیدا کرده بودند. میزبانی از مسابقه‌های بزرگ ورزشی و اعتباری که به‌خاطر کیفیت بالای محصولات کسب کرده بود،‌ مشتریانی را از سرتاسر جهان به ساعت‌ها‌ی سوئیسی علاقه‌مند می‌کرد. به‌همین دلیل «امگا» تصمیم گرفت تا فروش و پشتیبانی خود را به تمام ۶قاره‌ جهان گسترش دهد و این تصمیم در سال ۱۹۰۹ عملی شد. طراحی ساعت‌های خاص،‌ همیشه بخش مهمی از برنامه‌های «امگا» بوده است. «امگا» در سال‌های فعالیتش همیشه تلاش کرده تا خود را به‌عنوان برندی پیش‌گام در طراحی ساعت نشان دهد.

 

 

نوآوری حیرت‌انگیز

شاید جالب باشد بدانید «امگا» در سال ۱۹۳۲ اولین ساعت مخصوص غواصی‌اش را به ‌نام «Marine» به بازار عرضه کرد. سوئیسی‌ها از عایق‌بندی حرفه‌ای جدیدی در ساعت خود استفاده کرده و اختراع آن را نیز به‌ نام خود ثبت کرده بودند. به‌علاوه در بند ساعت و تنظیم آن هم نوآوری‌هایی ازسوی شرکت سازنده شکل گرفت که استفاده از آن را برای غواص‌ها راحت‌تر می‌کرد. ساعت غواصی امگا در دریاچه‌ ژنو در نزدیکی کارخانه‌ شرکت آزمایش شد و تا ۷۳ متر زیر آب در برابر نفوذ آب مقاومت نشان داد. آزمایش‌های پیچیده‌ و سخت‌گیرانه‌تر آزمایشگاهی بیشتری در سال‌های بعد روی ساعت «Marine» صورت گرفت که مقاومت آن را تا ۱۳۵ متر زیر آب تأیید کرد.

 

 

منبع:  Omega.com

 

تگها : خرده فروشی , برندهای برتر , ماهنامه تجارت طلایی , برند , برندهای بین المللی , اسپانسر , برند امگا , امگا , اُمگا , برند اُمگا , برند اصل , امگا اصل , امگا سوئیس , ساعت امگا , صنعت ساعت , ساعت سازی , صنعت ساعت سازی , ساعت اصل , سواچ اصل , سواچ , رادو , رادو اصل , المپیک ریو , اسپانسر مسابقه , طراحی ساعت , ضد آب , ساعت ضد آب

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان