«تجارت طلایی»، پل انتقال دانش خرده‌فروشی به ایران

«تجارت طلایی»، پل انتقال دانش خرده‌فروشی به ایران
«تجارت طلایی»، پل انتقال دانش خرده‌فروشی به ایران

گزارشی از مراسم ریتیل سامیت 2022

مراسم باشکوه ریتیل سامیت 2022، مثل همیشه در دوبی برگزار شد و این بار پس از 2 سال وقفه به‌خاطر شیوع ویروس کرونا، بیش از 20 برند بزرگ جهان همراه مدیران عامل و روسای‌شان زیر یک سقف گردهم آمدند و خط سیری برای آینده صنعت خرده‌فروشی ترسیم کردند.

 

مکانی برای تبادل نظرات

در چنین شرایطی مراسم طی روزهای 14 و 15 مارس (23 و 24 اسفندماه 1400) در هتل آتلانتیس واقع در جزیره پالم در دوبی برگزار شد و سخنران‌ها در پنل‌های مختلف ضمن معرفی هر چه بیش‌تر و بهتر برندهای‌شان درباره مباحث مهمی مانند عصر جدید خرده‌فروشی، تداوم رویکرد نوین این صنعت پس از شیوع کرونا، بازگشت تدریجی خرید و برندهای فیزیکی پس از یک دوره رکود و نقش تکنولوژی‌های نوین در پیشرفت و بهبود خرده‌فروشی و همچنین در هم تنیده شدن خرده‌فروشی با زندگی روزمره در قالب پنل‌های متعدد به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

 

تجارت طلایی، حامی رسانه‌ای مراسم

در این بین، نام کشور عزیزمان هم به شکل برجسته‌ای در ریتیل سامیت 2022 می‌درخشید زیرا ماهنامه تجارت طلایی به عنوان اولین مجله تخصصی صنعت خرده‌فروشی در ایران به عنوان نماینده کشورمان، یکی از حامیان رسانه‌ای مراسم بود. مهندس شاهرخ کشاورز، صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه تجارت طلایی و نماینده رسمی انجمن مراکز خرید خاورمیانه و شمال آفریقا در ایران که چندی قبل جایزه نفر دوم بیست‌وهفتمین کنگره سالانه مراکز خرید خاورمیانه (Retail Congress MENA) را کسب کرد، به نمایندگی از ایران در ریتیل سامیت 2022 حضور داشت.

 

 

رویکردهای مهم

پس از برنامه‌های ابتدایی معمول، اولین موضوع مهم بررسی شده در مراسم تحت عنوان «فرمول برنده خرده‌فروشی خاورمیانه»، بزرگان و سخنرانان مهم حاضر در مراسم را به بحث و گفت‌وگو وا داشت و «نقش نسل z در آینده خرده‌فروشی و هم‌افزایی‌اش با سایر نسل‌ها در این عرصه» هم دیگر مبحث مهم مراسم نام داشت. نقش چین در بازار خرده‌فروشی هم مورد بررسی قرار گرفت و سپس به کاربرد هوش مصنوعی در آینده صنعت خرده‌فروشی اشاره شد؛ موضوعی مهم که بیش از 10 سخنران را به اظهارنظر و بیان تجربیاتش تشویق کرد! نقش اطلاعات و داده‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای موفقیت در خرده‌فروشی نوین تثبیت شد و نقش اساسی صنعت لوکس در دنیای جدید، واکنش سخنران‌ها را برانگیخت. در نهایت موضوع مهمی مانند گذر دنیای تجارت از آفلاین به آنلاین، توجهات را جلب کرد. با اتمام شرایط اضطراری موجود در دنیا به‌خاطر شیوع ویروس کرونا، خرده‌فروشی آفلاین و فیزیکی هم از سایه خارج شده‌اند و اکنون می‌توانند مانند دوران قبل از کرونا پا به پای مدل پیشرفته خرده‌فروشی، رقابت کنند. این موضوع مهم در سخنرانی بیش از 55 سخنران اصلی مراسم به چشم می‌خورد و همگی متفق‌القول افق‌های روشنی را برای خرده‌فروشی فیزیکی، دوشادوش فروش آنلاین ترسیم کردند.

 

 

موضوعات مهم بررسی شده

از جمله اصلی‌ترین مباحث مورد بحث در ریتیل سامیت 2022، می‌توان به موضوع مهم جلوگیری از کاهش پاخور در مراکز خرید، موضوع بسیار مهم تجارت الکترونیک و بازاریابی شبکه‌ای اشاره کرد. اهمیت شبکه‌های اجتماعی و تاثیر فراوانش در صنعت خرده‌فروشی از دیگر موضوعات مورد بحث نام داشت و البته نکته‌ای که هیچ وقت از نظر صاحبنظران دور نشد، دنیای خرده‌فروشی در دوران پساکرونا بود؛ ماجرایی که توجه به آن می‌تواند مسیر و راه جدیدی را برای دنیای خرده‌فروشی ترسیم کند.

 

منبع: theretailsummit.com

 

تگها : خرده فروشی , تجارت طلایی , ماهنامه تجارت طلایی , شاهرخ کشاورز , پساکرونا , ریتیل سامیت , ریتیل سامیت 2022 , مراسم ریتیل سامیت , پنل سخنرانی , ریتیل سامیت دوبی , هتل آتلانتیس دوبی , هتل آتلانتیس پالم

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان