تحولی بزرگ در عرصه مد و پوشاک

تحولی بزرگ در عرصه مد و پوشاک
تحولی بزرگ در عرصه مد و پوشاک

همکاری خانواده «آرمانی» و شرکت «دایامد»
تحولی بزرگ در عرصه مد و پوشاک 

 «دایامد» به‌عنوان تنها نماینده رسمی واردکننده برند «آرمانی» تحولی بزرگ در عرصه مد و پوشاک کشور ایجاد کرده است. «دایامد» با دریافت توافقنامه رسمی از این شرکت بزرگ ایتالیایی حالا شریک تجاری این برند بزرگ محسوب می‌شود و با داشتن مجوز رسمی راه‌اندازی تمام زیرمجموعه‌های نامدار خانواده بزرگ آرمانی در پی برآوردن نیازهای طرفداران این برند مشهور در ایران است.

 


گروه آرمانی تحت رهبری جورجیو آرمانی امروزه یکی از معدود شرکت‌های خصوصی مستقل در این صنعت است که با استراتژی کسب و کاری ثابت شده روی قدرت و پتانسیل جهانی برند آرمانی سرمایه‌گذاری می‌کند. فلسفه مد و سبک آرمانی همراه با توانایی‌های کارآفرینی آن، دلیل اصلی موفقیت این مجموعه است. آرمانی با بیش از ۳۰ سال تجربه در این زمینه اکنون دارای مجموعه‌های طراحی بزرگی چون امپریو آرمانی، آرمانی اکسچنج، آرمانی کازا، کافه آرمانی و... است که امکان انتخاب یک سبک زندگی خاص را از آن افراد با سلیقه‌های متفاوت کرده است.
با افتتاح فروشگاه‌های آرمانی در تهران، نام شرکت «دایامد» به‌عنوان شریک تجاری برند آرمانی در ایران در کنار این گروه ایتالیایی شنیده می‌شود؛ شرکتی که با مدیریت و برنامه‌ریزی منحصربه‌فرد خود، مسئولیت واردات رسمی و قانونی محصولات آرمانی به ایران را برعهده دارد. مشاوران «دایامد» با تعیین یک استراتژی دقیق و با برنامه‌ریزی تقریبا سه ساله، تحولی نوین در واردات پوشاک اروپایی را در دستور کار قرار داده‌اند تا در دورانی که واردات پوشاک محدود به برندهای ترکیه‌ای و چینی اغلب بی‌کیفیت شده است، برندهایی با کیفیت بالاتر و متناسب با سلیقه‌های خاص‌تر در دسترس علاقه‌مندان به برندهای پرطرفدار اروپایی مانند «آرمانی» قرار گیرد.

 


در حال حاضر «دایامد» در ابتدای فعالیت‌هایش با همکاری جورجیو آرمانی، سعی در رفع نیاز این قسمت از بازار کرده است. دلایل همکاری با برندهای اروپایی از سوی مالکان و تیم مدیریت «دایامد» را می‌توان از دو جنبه اساسی مورد بررسی قرار داد؛ اول اینکه برندهای اروپایی طرفداران زیادی در ایران دارند که اغلب این خریداران نیازهایشان را از خارج کشور تامین می‌کردند اما «دایامد» به دنبال فراهم کردن شرایطی است که مخاطبان برندهای اروپایی در ایران بتوانند با تضمین اصالت، پوشاک مورد نیازشان را همزمان با ارائه آن کالا در تمامی دنیا در ایران تهیه کنند.
از سوی دیگر، هم در شرایط اقتصادی فعلی، هم در زمان رونق اقتصادی این اقدام کمک می‌کند تا از خروج ارز از کشور جلوگیری و با پرداخت مالیات‌ها و عوارض گمرکی به دولت نیز کمک شود. در کنار این موارد با طی شدن روال رسمی، کالاهای اروپایی باکیفیت وارد کشور می‌شوند که مطابق با فرهنگ و هنجارهای ایرانی باشند. 
همه این دلایل باعث شد «دایامد» این همکاری را از سال ۲۰۱۴ تبدیل به یک برنامه اجرایی کند. لازم به ذکر است که مهم‌ترین حساسیت «دایامد» در روند انتخاب اولین شریک تجاری اروپایی خود، موضوع همخوانی محصولات و تولیدات آن شرکت با فرهنگ پوشش کشور ایران بود. در بین برندهای مختلف ایتالیایی، فرانسوی و آلمانی، سبک طراحی پوشاک آرمانی بیشتر به فرهنگ ایرانی نزدیک بود. همچنین این برند برنامه جامع و بسیار دقیقی برای پوشش تمامی بخش‌های بازار پوشاک و از آن جالب‌تر حضور در بازارهای جدید و بعضا کاملا متفاوت را دارد.
 این برنامه‌ریزی و مدیریت جامع در کنار داشتن تیم حرفه‌ای فروش و بازاریابی در کنار دغدغه‌های فرهنگی مجموعه «دایامد»، از دلایل اصلی این انتخاب بوده است.

 


همچنین به همان اندازه که دریافت مجوز نمایندگی برند آرمانی برای شرکت «دایامد» قابل اهمیت بود، افتتاح فروشگاه‌ها با استانداردهای فوق‌العاده بالا و سختگیرانه گروه آرمانی و به خصوص شخص آقای جورجیو آرمانی برای «دایامد» اهمیت داشت. به همین دلیل افتتاح هر یک از فروشگاه‌ها در ایران سرگذشتی حداقل ۱۵ماهه دارد.
 یکی از برترین دیزاین‌ها و اجراها مربوط به فروشگاه «امپریو آرمانی» بود که چیزی حدود 2سال و نیم به طول انجامید. در تمام این مدت تیم اجرایی ایران زیر نظر مستقیم ناظران ایتالیایی و معماران آرمانی فعالیت می‌کرد و تمام مواد اجرایی از ایتالیا تهیه می‌شد و در فروشگاه مورد استفاده قرار می‌گرفت.
فروشگاه امپریو آرمانی تهران یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های این برند در جهان است که فضای کلی بالغ بر ۱۰۰۰مترمربع را شامل می‌شود و در منطقه الهیه تهران واقع شده است.
«امپریو آرمانی کافه» و «امپریو آرمانی دولچی» در فضایی به وسعت 6۰۰ مترمربع در حال احداث هستند و 2 فروشگاه آرمانی‌اکسچنج هر کدام به وسعت ۱۵۰مترمربع راه‌اندازی شده‌اند. نمایشگاه «آرمانی‌کازا» نیز با فضای کامل ۴6۰ مترمربع برای فروش مبلمان و لوازم چوبی منزل برند آرمانی در نظر گرفته شده است.
شرکت «دایامد» افتتاح فروشگاه‌ها در چنین شرایطی را در چارچوب یک تهدید و یک فرصت به صورت همزمان می‌بیند. شاید افتتاح فروشگاه‌ها در شرایطی که قدرت خرید مردم کمتر از قبل شده برای این مجموعه یک تهدید به حساب بیاید اما از سوی دیگر با توجه به پرهزینه شدن سفرهای اروپایی، مردم ترجیح می‌دهند خریدهای خود را داخل کشور انجام دهند و وجود فروشگاه‌های آرمانی در تهران، این شرایط را برای آنها فراهم می‌کند که این موضوع در نوع خود یک فرصت به حساب می‌آید.

 


 همچنین در راستای چشم‌انداز این مجموعه شاید کمی شعارگونه و کلیشه‌ا‌ی به نظر بیاید ولی ایجاد شغل پایدار همیشه از اصلی‌ترین دغدغه‌های مالکان شرکت «دایامد» بوده است و این مهم در تمامی سازمان‌ها و شرکت‌های تحت مالکیت آنها به وضوح قابل رویت است. در حال حاضر ۷۰ کارمند فعال در شرکت «دایامد» مشغول به کار هستند و با در نظر گرفتن پیش‌بینی‌ها در چشم‌انداز یک ساله، به دنبال افزایش تعداد نیروی انسانی خود به اندازه حداقل دو برابر در سال ۹۸ هستند. 
ضمن اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آنها راه‌اندازی خط تولید پوشاک با پارچه، نخ و طراحی‌های ایتالیایی در ایران و زیر نظر مستقیم گروه آرمانی است که در این شرایط قطعا به آمار به مراتب بهتری در زمینه اشتغالزایی خواهند رسید.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان