تدابیر برندهای برتر برای تخفیف به مشتریان

تدابیر برندهای برتر برای تخفیف به مشتریان
تدابیر برندهای برتر برای تخفیف به مشتریان

 

 

در دنیا بسیاری از برندها به خاطر مدل تخفیف دادن، برتری و مشتریان خاصی به دست می‌آورند اما شما به‌عنوان صاحب یک برند باید از معایب و مزایای تخفیف دادن آگاه باشید چون در غیر این صورت قطعا متضرر خواهید شد.

مزایای استراتژی تخفیف

تخفیف دادن نوعی استراتژی است که باعث افزایش فروش در تجارت شما می‌شود، مشتریان جدید به وجود می‌آورد و مزایایی در پی دارد. در این حالت مشتریان احساس خوبی نسبت به شما خواهند داشت. بر اساس یکی از تحقیقات زمانی که شما تخفیف یا کوپنی را دریافت می‌کنید، احساس خوشحالی و رضایت و آرامش دارید. تخفیف در درازمدت می‌تواند باعث برجا گذاشتن اثر مثبتی بر ذهن مشتری و ایجاد تصویر خوبی از برند شما شود و به مشتریان این امکان را می‌دهد که از میان رقبا محصول یا خدمات شما را انتخاب کند. تخفیف دادن حتی باعث می‌شود افراد محصولات‌تان را با دیگر محصولات مقایسه نکنند. خود این مساله باعث می‌شود شما را از بین رقبا انتخاب کنند و پا در فروشگاه‌تان بگذارند.

معایب تخفیف دادن

مسلما چند عیب، تخفیف دادن را سخت و دشوار می‌کند. تخفیف دادن ارزش محصول یا خدمات شما را کم می‌کند. وقتی مشتریان از محصولات با تخفیف استفاده می‌کنند ممکن است به این مساله فکر کنند محصول شما از کیفیت پایینی برخوردار است. در 65 درصد فروشگاه‌ها در اروپا، مشتریانی که قیمت کامل محصول را پرداخت کرده بودند، راضی‌تر از دارندگان تخفیف به نظر میرسند.

 ریسک از دست دادن سود

 با وجود تخفیف، این امکان هم وجود دارد که اصلا هیچ سودی از معامله خود نبرید. شاید حراجی شما به خاطر افرادی باشد که می‌خواستند بخرند اما نخریدند. در این شرایط حتی فروش به مشتریانی را که حاضر بودند پول کاملی را پرداخت کنند هم از دست می‌دهید. در این شرایط باید هدف خود را از تخفیف دادن مشخص کنید. باید شانس خود را برای به دست آوردن مشتریان جدید بیازمایید. مشتریان جدید این امکان را خواهند داشت که محصول و خدمات شما را با ریسک کمتری امتحان کنند. یادتان نرود تخفیف باید مدت زمان محدودی داشته باشد تا مشتریان هم دلیلی برای استفاده از محصولات داشته باشند.

افزایش فروش

هدف اکثر برندها فروش بیشتر محصولات به افراد، بدون در نظر گرفتن اینکه چند مشتری این محصول را می‌خرند، خواهد بود. در این نوع تخفیف هدف بیشتر روی تعداد فروش محصولات است تا تعداد افراد.

 

ترغیب به خرید مشتریان فعلی

در نوعی از فروش بیشتر به دنبال این هستیم که مشتریان فعلی خودمان را فعال کنیم تا دوباره از ما خرید کنند. بعضی اوقات برای خلاص شدن از شر کالاهای قدیمی نیاز داریم تخفیف بگذاریم. بعضی اوقات هم برای ایجاد فضا در فروشگاه و انبار برای کالاهای جدید به جای کالاهای قدیمی این کار را انجام می‌دهیم.

استراتژی تخفیف برای تجارت‌های کوچک

زمانی که هدف از حراجی یا تخفیف دادن را پیدا کردید، نوبت به پیدا کردن نوع تخفیف می‌رسد که بهترین کارایی را برای شما خواهد داشت. در مدل تخفیف چند جنس به جای تخفیف دادن فقط به یک جنس یا خدمات، قیمت را برای خرید بسته‌ای از محصولات قرار می‌دهیم. این نوع فروش مزایای خودش را دارد چون اجناس محبوب و غیرمحبوب را می‌توانید با هم بفروشید. در ضمن برای ایجاد تخفیف‌های چندجانبه باید دقیقا بدانید چه محصولاتی را در یک بسته‌بندی قرار دهید. اگر محصولاتی که در یک بسته قرار داده می‌شوند، شبیه به هم نباشند خریدار حس تحمیل شدن اجناس به خودش را دارد.

 برای افرادی که زودتر از تحویل جنس پیش‌خرید دارند، می‌توانید مقدار کمی تخفیف قائل شوید. پیش‌خرید، باعث جریان نقدینگی می‌شود. شما می‌توانید با پرداختی مشتریان یکسری جنس‌های دیگر هم به محصولات خودتان اضافه کنید یا اینکه یک سرمایه‌گذاری متفاوت داشته باشید. به‌طور کلی تخفیف همان‌قدر که می‌تواند مفید باشد، امکان ایجاد ضرر را هم دارد.

 

منبع: BLOOMBERG.COM

 

تگها : خرده فروشی , مراکزخرید , فروش , برندهای برتر , ماهنامه تجارت طلایی , برند , ریتیل , مشتری مداری , تخفیف

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان