تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز خرید امارات علیرغم انجام واکسیناسیون

تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز خرید امارات علیرغم انجام واکسیناسیون
تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز خرید امارات علیرغم انجام واکسیناسیون

از تداوم رعایت مسائل بهداشتی تا جشن آنلاین باشکوه

 

رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، خط قرمز مراکز خرید عربی، مخصوصا در کشور امارات محسوب می‌شود. با وجود اینکه تقریبا اکثر ساکنان امارات واکسینه شده‌اند اما همچنان جایگاه‌های مخصوص عرضه مواد ضدعفونی‌کننده به وفور و در جای جای مراکز خرید و کلیه اماکن عمومی یافت می‌شود تا از هرگونه شیوع بیماری جلوگیری شود.

کلیه خدمات هم از پشت دیوارهای‌های شیشه‌ای انجام می‌شود که تقریبا در همه فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، کانترها و ادارات نصب و تعبیه شده و فقط در صورت داشتن ماسک از سوی مشتری، قابل‌عرضه است.

 

 

تدابیر جدید

از آغاز سال جاری میلادی، سفرهای مخصوص تعطیلات و ایام عید فطر در امارات افزایش ‌یافته است. نتایج بررسی‌ها نشان داد  اعتمادبه‌نفس گردشگران، به‌ویژه در سفر به مقاصدی که مدت‌زمانی از بازگشایی آن بر روی گردشگران گذشته، افزایش یافته است. تعطیلات عمومی برای جشن اسلامی عید فطر که پایان ماه رمضان است، در دبی از سه‌شنبه تا شنبه ادامه داشت و هر روز از ساعت هشت شب، نمایش نورافشانی برج خلیفه و آب‌نمای دبی ارائه می‌شد. همچنین نورافشانی جزیره یاس ابوظبی هم در ایام عید فطر انجام می‌گرفت. البته به‌عنوان بخشی از اقدامات پیشگیرانه در مقابله با کرونا، افراد می‌توانستند به‌صورت آنلاین و از طریق شبکه‌های مجازی این رویدادها را مشاهده کنند.

وزارت منابع انسانی و امارات، تعطیلات عید فطر در امارات متحده عربی برای سال ۲۰۲۱ از ۲۹ رمضان تا سوم شوال اعلام کرد. در سال‌های پیش از شیوع کرونا، افراد در روز عید معمولا قبل از رفتن به مسجد، لباس تمیز بر تن کرده تا نماز عید را بخوانند اما امسال همانند سال گذشته از مسلمانان خواسته ‌شد تا نماز عید را در خانه بخوانند. با توجه به اینکه گرفتن روزه در روز عید فطر حرام است، مسلمانان صبحانه‌ای سبک می‌خورند و معمولا ناهار را در کنار خانواده خود میل می‌کنند. کشور امارات در عید فطر تمام مناطق شهرداری، ساختمان‌ها، مغازه‌ها، خیابان‌ها و خانه‌ها را تزئین و چراغانی می‌کند.

مقصد اقامت تعداد عمده‌ای از مسافران مسلمان در تعطیلات عید فطر، امارات متحده عربی بود. هتل‌ها پیشنهادهای ویژه‌ای برای خانواده‌ها و دوستانی که به دنبال لذت‌بردن از محیطی خارج از خانه هستند، ارائه کردند. همچنین، رستوران‌ها بسته ویژه ناهار عید را ارائه کردند تا مسافران در کنار خانواده و دوستان از آن لذت ببرند.

خرید در ایام عید، یک سنت اصلی برای مسلمانان محسوب می‌شود زیرا خرید لباس‌های جدید در جشن عید فطر بسیار مرسوم است. سالانه دو عید در دبی برگزار می‌شود. اولی عید فطر (بعد از یک ماه روزه‌داری) و بعدی عید قربان (روز دهم ذی‌الحجه و به مدت چهار روز) است. مراسمی مانند کنسرت زنده و جشنواره خرید بخشی از آداب این جشن‌هاست. بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای در این روزها معمولا عیدانه و تخفیف دارند. همچنین غذای مجبوس (ران مرغ همراه با گوجه‌فرنگی، پیاز و سبزی) در روز عید، مرسوم است. البته امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم به‌صورت آنلاین و در فضای مجازی برگزار شد و به جهانیان توانایی شرکت در این جشن‌های باشکوه را داد.

مراکز خرید هم محصولات خود را به‌صورت آنلاین ارائه کردند تا مشتریان در صورت خرید، عیدی بگیرند. نماز عید فطر در مساجد سراسر کشور ضمن حفظ فاصله فیزیکی و رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد. اداره سرمایه‌گذاری و توسعه شارجه (شوروک) در تعطیلات عید فطر، بسته‌های تفریحی و مهمان‌نوازی متنوعی را در مقاصد مختلف گردشگری در اختیار عموم گذاشتند. گردشگران هم از تجربه‌های مختلف با خانواده و دوستان خود از جمله تخفیف در اتاق و نرخ غذا، مهمان‌نوازی مجلل و همچنین فعالیت‌های سرگرمی رایگان برای کودکان و با تخفیف برای بزرگسالان لذت بردند.

این فعالیت‌های سرگرمی شامل موسیقی و اجراهای آکروباتیک و همچنین بسته‌های ویژه‌ای برای ماجراجویان صحرا و کشف اسرار طبیعت بود. با هدف حفاظت از سلامت و ایمنی عمومی، «شوروک» تایید کرد در تلاش است خدمات خود را مطابق با بهترین استانداردهای بین‌المللی به مهمانان ارائه کند و همچنین حفاظت و رفاه بازدیدکنندگان، ساکنان و کارمندان را تمام اقدامات پیشگیرانه علیه ویروس کرونا تضمین می‌کند.

 

 

واکسینه‌شدن به شکل جدی

این اقدامات در شرایطی صورت گرفته که بیش از نیمی از جمعیت امارات، واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. آمار نشان می‌دهد برنامه واکسیناسیون سراسری در امارات، طبق برنامه پیش‌بینی‌شده دولت انجام ‌شده است. وزیر بهداشت امارات با تایید این موضوع گفته است: «کمپین واکسیناسیون در ابتدای سال در سراسر کشور آغاز شد و تاکنون تقریبا ۷۰درصد افراد مسن و کسانی که بیماری‌های مزمن دارند، واکسینه شده‌اند.» برنامه واکسیناسیون در امارات متحده عربی با استفاده از سه واکسن در جریان است. هفت میلیون دوز از واکسن‌های سینوفارم چینی، اسپوتنیک وی روسی و واکسن فایزر تهیه شده است. به‌صورت متوسط، امارات متحده عربی به نرخ توزیع 67.43دوز در هر 100نفر رسیده است. اگرچه امارات متحده عربی از استفاده‌کنندگان واکسن‌های اروپایی است اما از ابتدا با شرکت فعال در آزمایش‌های بالینی واکسن روسی کرونا، از اولین کشورهایی بود که اعلام کرد این واکسن «بی‌خطر و امن» است. سه دوره از آزمایش‌های بالینی این واکسن در ابوظبی و تحت نظارت وزارت بهداشت امارات انجام شد. حداقل سن دریافت واکسن کرونا در امارات ۱۶ سال است. وزارت بهداشت امارات اعلام کرد که عملیات واکسیناسیون را تا واکسینه‌کردن همه شهروندان و ساکنان آن کشور، با اولویت‌دادن به سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن، ادامه می‌دهد.

 

 منبع: gulfnews.com

 

 

 

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , امارات , عربستان سعودی , واکسن , واکسن کرونا , واکسن کرونا در امارت , مراکز خرید امارات , واکسناسیون سالمندان , جشن آنلاین , جشن عید فطر در امارات

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان