Alpha بهعنوان نسل ۱۴ و کمتر از ۱۴ سال، اولین گروه جمعیتی است که کاملاً در قرن بیست و یکم متولد شده و معمولاً تصور میشود نسل Z، گروه جمعیتی قبل از Alpha، تقریباً در سال ۱۹۹۷ شکل گرفته باشد. مصرفکنندگان نسل Alpha تقریباً ۲۸ میلیارد دلار قدرت خرید دارند.
بااینحال، دادههای جدید نشان میدهد ۵۳ درصد از والدین فرزندان نسل Alpha به آنها مبلغی پول هفتگی میدهند که به طور متوسط حدود ۲۲ دلار است. محبوبترین اقلام مصرفکنندگان نسل Alpha با این پولها، تنقلات (59 درصد)، سرگرمی ( ۳۴ درصد)، لوازم الکترونیکی (۳۱ درصد) و نوشیدنیها (31 درصد) است. میزان هزینهها بر اساس سن تفاوت دارد. مصرفکنندگان این نسل در سنین یک تا ۵ سال بیشتر به خرید اسباببازی (۶۴ درصد) و تنقلات (۵۱ درصد) تمایل دارند؛ در حالی که افراد ۶ تا ۱۰ سال هم بیشتر روی اسباببازی (۷۰ درصد) و تنقلات (۶۵ درصد) تمرکز میکنند؛ اما همچنین دوست دارند سرگرمی (۳۵ درصد) و لوازم الکترونیکی (۲۹ درصد) خریداری کنند. مصرفکنندگان نسل Alpha در سنین ۱۱ تا ۱۴ سال، اولویتهای هزینهای خود را به پوشاک (۴۲ درصد)، لوازم الکترونیکی (۴۲ درصد) و محصولات زیبایی یا مراقبت از پوست (۳۰ درصد) تغییر میدهند.

دو سوم والدین مصرفکنندگان نسل Alpha میگویند فرزندشان خرید در فروشگاه را ترجیح میدهد و دلایل اصلی آن گذراندن وقت با خانواده در خارج از خانه (47درصد) و حس سرگرمکننده بودن خرید کردن است (۴۵ درصد). در میان کودکان ۱۱ تا ۱۴ ساله، ۴۸ درصد از طریق اینفلوئنسرها و شخصیتهای مشهور اینترنتی در مورد محصولات جدید اطلاعات کسب میکنند.
ترجیحات رسانههای اجتماعی نسل Alpha به ترتیب شامل یوتیوب (۵۶ درصد، شامل ۴۳ درصد از مصرفکنندگان زیر ۱۰ سال نسل Alpha)، تیکتاک ( ۲۲ درصد) اسنپچت (۱۲ درصد) و اینستاگرام (۱۲ درصد) میشود.
مصرفکنندگان نسل Alpha اطلاعات خود را بهصورت آنلاین دریافت میکنند؛ اما واقعاً تجربه خرید را در فروشگاه دوست دارند. آنها مایل هستند امتحان کنند و از نزدیک ببینند. خریداران نسل Alpha همچنین به محصولات زیبایی و آرایشی بها میدهند؛ بیش از همه نسلهای قبل از خودشان. آنها واقعاً محصولات عالی میخواهند که ارزش خرید داشته باشند. بسیار باهوش هستند و انتظارات بسیار بالایی دارند؛ بنابراین، عرضهکنندگان محصول به این نسل، باید همیشه آماده ارائه خدمات به آنها باشند.

Alpha نماینده جوانترین خریدارانی است که به پیشبرد اقتصاد کمک میکنند. این نسل به محصولاتی جهانی دسترسی دارند و میتوانند در بازار جهانی تعامل داشته باشند.
نسل Alpha در جهانی پر از فضاهای دیجیتال و پلتفرمهای رسانههای اجتماعی بزرگ شد؛ اما بسیاری از آنها هنگام خرید، ترجیح میدهند از اینترنت استفاده نکنند. بااینحال، محققان دریافتند با بزرگشدن کودکان این نسل، راحتی خرید آنلاین در اولویت قرار میگیرد.
نسل Alpha عمدتاً پس از مدتی، ترجیح میدهد بیشتر در خانه بماند. دلایل اصلی، شامل اجتناب از صرف زمان برای ترک خانه (۳۸ درصد)، لذتبردن بیشتر از خانه (۳۳ درصد) و شلوغ یا پر ازدحام بودن فروشگاهها (۲۵ درصد) است.
علاقه خریداران جوان به محصولات مراقبت از پوست، انتقاد نسلهای قدیمیتر را برانگیخته است. این روند نشان میدهد کودکان خیلی سریع رشد میکنند و مادیگرایی را ترویج میکند. برخی از جوانان هنگام خرید در فروشگاهها رفتار بدی داشتهاند؛ اما در جهت مقابل، امروزه، برخی فروشگاهها و مراکز خرید اقداماتی را برای قدردانی از خریداران نسل Alpha انجام میدهند.
منبع: Chainstoreage.com


