تغییر رویکرد صبامال به سمت میزبانی از برندهای ایرانی

تغییر رویکرد صبامال به سمت میزبانی از برندهای ایرانی
تغییر رویکرد صبامال به سمت میزبانی از برندهای ایرانی

 

مجتمع صبامال نام یک مرکز تجاری بزرگ درست در نقطه مرکزی پایتخت است؛ مجتمعی که تنها چهار سال از تولد آن می‌گذرد با داشتن واحدهای تجاری متنوع و ایجاد فضاهای تفریحی مناسب به‌عنوان یک مرکز تجاری بی‌رقیب در موقعیت جغرافیایی خود، از مشتریان و درواقع ساکنان محله‌های اطراف میزبانی کند. برای آشنایی بیشتر با مجتمع صبامال با مهندس علی چایچی مدیر اجرایی و مهندس سیدعلیرضا سیادت مشاور بهره‌برداری این مجتمع به گفت‌و‌گو نشستیم که شرح کامل آن در ادامه می‌آید.

راه‌اندازی فضاهایی مثل فروشگاه زنجیره‌ای، فودکورت، شهربازی و سینما چقدر توانسته در افزایش پاخور مجتمع صبامال موثر باشد؟

 با توجه به اینکه حدود چهار سال از آغاز به کار مجتمع صبامال می‌گذرد، باید بگوییم که از همان سال ابتدایی فروشگاه زنجیره‌ای‌ هایپراستار در فضایی 9 هزار مترمربعی فعالیت خود را آغاز کرد. سال بعد یعنی سال 1395 هم کلیه واحدهای مجموعه به صورت هماهنگ فعال شدند.

شهربازی مجتمع صبامال در کنار فودکورت با انعقاد قراردادهایی برای پذیرایی از کودکان نقش بسزایی در افزایش پاخور مجموعه داشته است. اما امیدواریم پردیس سینمایی مجموعه که ماه‌های پایانی ساخت را می‌گذراند نیز به همان اندازه موفق عمل کند.

باتوجه به موقعیت قرارگیری مجتمع صبامال و نبود مراکز تجاری مشابه از هر نظر (در مرکز شهر) این مجموعه چقدر توانسته است جوابگوی نیاز اهالی و ساکنان مرکز شهر باشد؟

صبامال در منطقه مرکزی شهر قرار گرفته و دسترسی مناسبی هم از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی داراست. مجموعه صبامال بالغ بر 1300 واحد پارکینگ سرباز و سرپوشیده را در سه طبقه در خود جای داده است که می‌تواند خلاء چنین فضایی را برای ساکنان این منطقه پر کند. ضمن اینکه ما با همکاری فروشگاه زنجیره‌ای‌ هایپراستار اقداماتی را برای افزایش تمایل مشتریان از ‌هایپراستار به داخل مجتمع صورت داده‌ایم.

با توجه به خارج شدن برخی برندها از مجتمع صبامال چه تمهیداتی صورت داده شد تا جبران عدم حضور آنها به بهترین شکل ممکن انجام شود؟

چند برند بزرگ و مطرح خارجی از همان ابتدای فعالیت این مجموعه با در اختیار گرفتن فضای حداکثری فعالیت خود را آغاز کردند. اما پس از تغییرات و نوسانات ارزی و به‌وجود آمدن چالش‌های اقتصادی تصمیم به خروج از این مجموعه را گرفتند و شرایط بهتری ایجاد شد تا بتوانیم از برندهای موفق ایرانی میزبانی کنیم. از این بابت رویکرد صبامال به سمت ایجاد فضاهای خدماتی و فرهنگی تغییر کرد. نتیجه آن هم حضور شهرکتاب فرهنگیان و افتتاح باشگاه بدنسازی و حضور برندهای موفق پوشاک داخلی طی سه ماه اخیر بود.

در کل چه امکانات رفاهی در این مجموعه در نظر گرفته شده است؟

همان‌طور که پیشتر اشاره شد فضاهای تفریحی همچون شهربازی و فودکورت با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده‌اند خصوصا در روزهای پایانی هفته که شاهد حضور آنها هستیم. یک باشگاه ورزشی مردانه مدرن نیز در مجموعه فعال است که به زودی برای بانوان دایر خواهد شد. پردیس سینمایی در حال ساخت مجتمع نیز دارای پنج سالن با ظرفیت مناسب است که تا سه ماه دیگر راه‌اندازی خواهد شد.

لازم به ذکر است که برای رفاه هرچه بیشتر مشتریان صبامال، قراردادی را با اسنپ منعقد کرده‌ایم تا مشتریان برای رفت و آمد به این مجموعه از تخفیفات 30 درصدی بهره‌مند شوند همچنین دسترسی به خدمات اینترنت رایگان در کل مجموعه امکان‌پذیر است. علاوه‌بر آن یک نیروی آتش‌نشان و یک نیروی اورژانس نیز به طور دائم در مجموعه صبامال حضور دارند. همچنین کارواش نانو مجموعه فعال است و در حال راه‌اندازی یک کارواش مدرن با تجهیزات تمام‌اتوماتیک هستیم. ضمن اینکه یک کوئیک‌سرویس نیز در صبامال خدمات مختص به خودرو را ارائه می‌دهد.

لازم به ذکر است خدمات اتاق مخصوص مادر و کودک در تمامی طبقات پارکینگ صبامال دایر است.

در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی چه اقداماتی از طرف صبامال انجام شده است؟

هم‌اکنون با دو خیریه مهر طوبی (متمرکز بر تامین جهیزیه) و خیریه محسنین (اشتغالزایی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان) در حال همکاری هستیم. البته با همراهی واحدهای تجاری مستقر در مجموعه. همچنین برای پرکردن خلاء درآمدی جشنواره‌های فروش متعددی را برگزار کرده‌ایم و قرار بر این است تا همزمان با جشن تولد 11 سالگی‌ هایپراستار جشنواره‌ای را برگزار کنیم که تا اواخر بهمن ماه ادامه خواهد یافت. از طرف دیگر با کاهش اجاره‌بها شرایط را برای ادامه فعالیت واحدهای تجاری فعال در مجموعه مساعدتر کرده‌ایم.

باتوجه به شرایط نامساعد اقتصادی در کشور، صبامال چه تمهیداتی را برای عبور از این چالش مدنظر قرار داده است؟

در شرایط کنونی تلاش ما بر این بوده است تا به سمت همکاری با برندهای توانمند ایرانی حرکت کنیم که تعدادی از آنها هم‌اکنون در مجموعه حضور داشته و با برخی دیگر نیز مذاکراتی صورت گرفته است. نکته‌ای که لازم به اشاره است برهم خوردن توازن مجموعه در زمان حضور برندهای بزرگ خارجی بود، چراکه فضای بسیار زیادی را در اختیار گرفته بودند و در واقع اولین طبقه صبامال به طور کامل در اختیار آنها بود اما با اتفاقات دو سال اخیر این فضا در اختیار دیگر برندها قرار گرفت.

لطفا دیدگاه‌تان را پیرامون برگزاری نمایشگاه ایران‌ریتیل‌شو که آبان ماه سال جاری برگزار شد بفرمایید؟

برگزاری نمایشگاه ایران‌ریتیل‌شو 2019 یکی از بهترین و بزرگ‌ترین اتفاقاتی بود که صنعت خرده‌فروشی کشور انتظارش را می‌کشید. صبامال نیز به‌طور قطع در دور بعدی برگزاری آن حضور خواهد یافت.

برنامه صبامال برای سال 99 چیست؟

برنامه ما برای سال آینده افتتاح پردیس سینمایی، کافه‌رستوران عربی و کارواش تمام‌اتوماتیک در مجموعه است ضمن اینکه باشگاه مشتریان صبامال در سال آینده به شکلی دیگر و با در اختیار گرفتن کلیه واحدهای مجتمع فعالیت خواهد داشت.

 

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , برند , صبامال , مرکزخرید

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان