تفریح و سرگرمی در قالب شهربازی، بخش جدایی ناپذیر مراکزخرید

تفریح و سرگرمی در قالب شهربازی، بخش جدایی ناپذیر مراکزخرید
تفریح و سرگرمی در قالب شهربازی، بخش جدایی ناپذیر مراکزخرید

امروزه مراکز خرید به این موضوع پی ‌برده‌اند که برای جذب مخاطب باید اتفاقاتی بیش از تجربه خرید را ارائه ‌کنند. در حال حاضر مراکز خرید به‌عنوان یک کانون مهم و کلیدی در شهرها هستند و تجربیاتی را ارائه  می‌کنند که ضامن ماندگاری مشتریان‌شان است و این موضوع یک امر کلیدی در ایجاد وفاداری مشتریان  تلقی می‌شود. در سال‌های اخير به‌ويژه در شهرهاي بزرگ، افزايش تراکم ساختمانی و جمعيتی موجب شده تا از فضاي بازی قابل استفاده کودکان کاسته شود. در حال حاضر یکی از جاذبه‌های مراکز خرید برای خانواده‌ها، وجود شهربازی و مراکز تفریحی برای تفریح کودکان و حتی خودشان است. مراکز خرید، امروزه با ترکیب کاربری‌های تفریحی از جمله عرضه غذا و نوشیدنی و محوطه بازی به مراکز فعال و شلوغ شهر مبدل شده‌اند. از این رو در این شماره با مدیرعامل شرکت قلعه شادی که در حوزه تجهیز و راه‌اندازی شهربازی مشغول به فعالیت است، گفت‌وگویی ترتیب داده‌ایم که  در ادامه به آن می‌پردازیم.

  در ‌ابتدا‌ خودتان ‌را‌ معرفی کنید و از ‌ایده ‌شکل‌گیری‌ برند‌ «قلعه‌شادی» برای ما بگویید.

رضا ‌مسعودی، ‌رئیس ‌هیات‌‌مدیره گروه آر.اس. ‌هستم. این مجموعه به شکل خانوادگی همراه برادرانم مهدی و امین و ‌‌با‌ تمرکز بر پروژه‌های ‌عمرانی از سال‌1383 کار خود را شروع کرد. در سال‌1391، این مجموعه مامور به ساخت و راه‌اندازی پروژه ستاره‌باران تبریز شد.

این پروژه همزمان با نشان دادن توان اجرایی شرکت، عملا چالش جدیدی برای مجموعه از حیث بهره‌برداری و نیز تعامل با حوزه‌های خدمات و تفریحی بود. جرقه ‌شهربازی‌های زنجیره‌ای قلعه ‌شادی ‌در ‌یک بعد‌از‌ظهر پاییزی در ‌سال‌1394 زده شد. سوال این بود که در ایران چرا یک برند زنجیره‌ای تفریحی به سبک برندهای بزرگ وجود ندارد و موانع پیش رو چه بوده است؟ با توان و دانش تیم، کار شروع شد و چند ماه بعد، اولین شعبه در 23اردیبهشت سال‌1395 آغاز‌به‌کار کرد.

 

 

در دوره ‌فعالیت‌تان‌ ‌با‌ چه ‌چالش‌هایی ‌روبه‌رو ‌شده‌اید؟

چالش‌ها ‌در ‌واقع ‌جزء جدایی‌ناپذیر ‌هر‌ کسب‌‌وکاری هستند. در این حوزه نبود نیروی انسانی متخصص، زیرساخت‌های نرم‌افزاری متناسب و حتی نبود اتحادیه مرتبط برای حل مسائل قانونی، چالش‌هایی بزرگی بودند که سعی شده راه‌حل‌های متناسبی از درون و بیرون سازمان برای آنها ارائه شود. چالش‌های مقطعی نظیر اپیدمی کرونا‌ که ‌برای ‌مجموعه ‌ما ‌اتفاق ‌افتاد یا تحریم‌ها که عملا ارتباط ما را با تکنولوژی روز دنیا قطع کردند نیز ‌‌بخشی ‌از ‌مشکلات ‌ما‌ بوده و هست. مشکل عدم توسعه متناسب مراکز تجاری جدید نیز مسئله به‌روزی است که برای آن هم تلاش‌هایی در حال انجام است و البته چالش‌ و دل‌نگرانی اصلی و دائمی‌ ما ‌حفظ ‌رضایت‌ و‌ وفادارسازی ‌مهمانانمان ‌است، شاید این دغدغه اصلی ما باشد.

مزیت ‌رقابتی‌ خود ‌را‌ با ‌دیگر ‌شرکت‌های ‌مربوطه ‌در چه‌ می‌بینید؟

با زنجیره‌ای شدن مجموعه، گستردگی جغرافیایی مزیت ماست، به نحوی که امکان ارائه خدمات یکسان و استاندارد در شهرهای مختلف یا مکان‌های مختلف یک شهر، برای مهمانان وجود دارد. یکپارچگی اطلاعات مشتریان در شعب مختلف با استفاده از نرم‌افزار کلیک، امکان تحلیل، شناسایی نیازهای مشتریان در زمان‌ها، مکان‌ها، طبقه اجتماعی و رده سنی مختلف را برای قلعه شادی به طرز بی‌همتایی فراهم کرده است.

  در‌ دو‌ سال ‌اخیر ‌بیشترین‌ سهم‌ بازار‌ شما‌ از ‌کدام ‌شهرها ‌بود؟‌

بیشترین ‌سهم‌ بازار ‌برای ‌ما در این بازه ‌در ‌استان‌های ‌آذربایجان‌شرقی ‌و ‌غربی بوده است. ما در استانی مثل زنجان و دو استان مذکور عمده سهم از بازار را داریم. در ‌تهران ‌و البرز با شروع‌به‌کار شعبه‌های جدیدمان سعی می‌کنیم سهم متناسبی از بازار را به دست بیاوریم و بازار بزرگ دیگر استان خراسان است که تلاش می‌کنیم به‌زودی کار منحصر‌به‌فردی را در این استان انجام دهیم.

 برای‌ ایمنی ‌وسیله‌ها‌ و ‌بی‌خطر‌بودن‌ آن‌ها ‌برای ‌کودکان‌‌ چه ‌تمهیداتی ‌اندیشیده‌اید؟

یکی ‌از ارزش‌های سازمانی ما ایمنی است. این موضوع تقریبا در تمامی سطوح‌، از ساخت دستگاه‌ها، نصب و آموزش پرسنل مد‌نظر ماست. خوشبختانه تاکنون ما حادثه کلی و ناگواری نداشتیم‌، به نحوی که علاوه‌بر استاندارد دستگاه‌ها که ازسوی سازمان استاندارد کنترل می‌شود، نشان استاندارد کل فضای قلعه‌ها را دریافت کرده‌ایم. یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی‌ عملکرد شعب ما، شاخصی به نام تعداد روز بدون حادثه است که در سال گذشته ما به عدد 336روز در قلعه تورک‌مال رسیدیم.

 

 

از‌ برنامه ‌توسعه‌ 5ساله ‌آینده ‌خود‌ برای ‌‌ما ‌بگویید.

در حوزه برند قلعه شادی، چشم‌انداز مسیر 5‌ساله ما حضور در استان‌های اصفهان، فارس، یزد، گیلان، مازندران و اولین شعبه خارج از کشور است. برندهای خواهر قلعه شادی نظیر کلیک در حوزه اتوماسیون در بیش از 15مرکز فعالیت دارند که امیدواریم این را به 40مرکز برسانیم؛ همچنین درحال راه‌اندازی برند جدیدی در حوزه تفریح نوجوانان و جوانان با محوریت بازی‌های فکری و دیجیتالی هستیم و خبر خوش اینکه برای کودکان 4 تا 14ساله، برند باکارزی، با شعبه اول آن در مشهد و بعد از آن در پنج شهر کشور خدمات ویژه‌ای ارائه خواهد داد.

چه تعداد نیروی کار درحال‌حاضر با شما کار می‌کنند؟

در حال‌‌حاضر ‌حدود ‌150نفر ‌مستقیم ‌و 120نفر و تیم به‌صورت ‌غیر‌مستقیم‌ با ما در‌حال همکاری هستند. بنا به ماهیت کارمان و ارزش‌های اصلی سازمان، منابع انسانی، مهم‌ترین سرمایه ما هستند و سعی می‌کنیم، رابطه سازنده و روبه‌رشدی با نیروهای‌مان داشته باشیم.

اگر عملکرد ‌شایان‌‌توجهی ‌از ‌برند‌ «قلعه‌شادی» وجود ‌دارد ‌که ‌تابه‌‌حال ‌آنطور ‌که ‌باید‌ به ‌آن ‌توجه ‌نشده ‌است، ‌بفرمایید.

شهربازی ‌و ‌مراکز‌ تفریحی‌ ‌با‌ وجود ‌اینکه ‌در‌ دنیا‌ جز ‌جدایی‌‌ناپذیر‌ مراکز خرید‌ و ‌از ‌عوامل ‌بسیار ‌تاثیرگذار ‌در ‌افزایش ‌پاخور ‌در ‌مراکز خرید ‌هستند اما در‌ ایران‌ هنوز ‌جایگاه مناسبی در دید مالکان مجتمع‌ها و حتی صاحبان سایر برندها ندارند. صاحبان مجتمع‌ها و سایر برندها به‌طور‌مثال در موارد اضطراری پاندمی کرونا، وزن یک شهربازی خوب و قوی را در ایجاد پاخور و بالابردن زمان درنگ مشتریان در مجتمع لمس می‌کنند اما حافظه تاریخی ضعیف مانع از ثبت دائمی ارزش یک مرکز تفریحی نظیر قلعه شادی در ذهن افراد می‌شود. امید که بتوانیم این مهم را تثبیت کنیم.

تگها : خرده فروشی , مراکزخرید , نیروی انسانی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , شهربازی , وفاداری مشتریان , سرگرمی , قلعه شادی , مراکزتفریحی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان