تمایل بالای مشتریان به خرید آفلاین در دوران رشد خریدهای آنلاین

تمایل بالای مشتریان به خرید آفلاین در دوران رشد خریدهای آنلاین
تمایل بالای مشتریان به خرید آفلاین  در دوران رشد خریدهای آنلاین

تمایل بالای مشتریان به خرید حضوری با وجود افزایش آمار خرید اینترنتی نیاز‌های روزانه

 

 

تا پایان سال 2025 خرید اینترنتی اقلام روزمره و مصرفی 5/21درصد از حجم کل خرید‌ها که معادل 250 میلیون‌دلار می‌شود را شامل خواهد شد که این رقم بیانگر افزایش بیش از 60درصد در مقایسه با دوران پیش از شیوع ویروس کروناست.

این آمار که طبق تحقیق از 60هزار مشتری کالاهای خواروبار در کشور آمریکا توسط مرکز آمار مرکاتوس (Mercatus) انجام شده است، نشان‌دهنده آن است که از سال 2018 خرید غیرحضوری این اقلام با رشد حدودا دوبرابری مواجه شده است. با این حال آمار نشانگر آن است که 78درصد از خریداران همچنان خرید سنتی و حضوری را ترجیح می‌دهند.

این مرکز نام این پروژه تحقیقاتی را «واقعیت‌های جدید خواروبار» نامگذاری کرده است. بنابر تغییر رفتار مشتریان به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و اجبار قرنطینه خانگی در آمریکا، 30درصد از خریداران مقصد خرید خود را تغییر داده‌اند. از این آمار 60درصد از خریداران محل خرید خود را از یک فروشگاه حضوری به فروشگاهی دیگر تغییر داده و 40درصد دیگر به خرید اینترنتی روی آورده‌اند.

سه دلیل اصلی گرایش مشتریان به خرید اینترنتی شامل شیوع ویروس کرونا (62درصد)، سهولت در خرید (62درصد) و صرفه‌جویی در زمان (42درصد) هستند. مشتریان در مقایسه با خرید حضوری وفاداری بسیار کمتری نسبت به فروشنده دارند تا جایی که تنها هشت‌درصد از خریداران به یک فروشنده تماما آنلاین مانند آمازون پایبند می‌مانند.

گروه‌های سنی بالاتر(45 سال و بیشتر) با ثبت 46درصد بیشترین گرایش به خرید اینترنتی را داشته‌اند که سبب ایجاد روش‌های جدید پردازش سفارش‌های غیرحضوری و 35درصد ثبت اولین سفارش اینترنتی شده‌اند.

در این رابطه سیلواین پِریِر، مدیرعامل و بنیانگذار مرکز آمار مرکاتوس گفت: «رشد خرید اینترنتی اقلام نیاز روزانه در سال 2020 و پیش‌بینی تاثیر طولانی‌مدت این موضوع با قرار گرفتن در کنار مفهوم وفاداری پیاپی مشتریان به خرید حضوری نشانگر آن است که این دو، مکمل یکدیگر در ایجاد یک تجربه خرید عالی در سراسر یک واحد فروش خواروبار هستند.»

 

تگها : خرده فروشی , صنعت خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , قرنطینه , خرید , خرید آنلاین , ریتیل , خرید مجازی , خرید فیزیکی , خرید اینترنتی , شیوع ویروس کرونا , خرید آفلاین , قرنطینه خانگی , قرنطینه خانگی در آمریکا

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان