تنها 70 برند پوشاک خارجی مجوز فعالیت دارند

تنها 70 برند پوشاک خارجی مجوز فعالیت دارند
تنها 70 برند پوشاک خارجی مجوز فعالیت دارند

تنها 70 برند پوشاک خارجی در ایران مجوز فعالیت دارند

معاون سازمان تعزیرات حکومتی گفت: برخورد تعزیرات با فروشگاه های پوشاک قاچاق جدی است و از مجموع برندهای پوشاک خارجی موجود در کشور، فقط 70 برند مجوز دارند و بقیه به صورت غیرقانونی وارد کشور می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی، از سازمان تعزیرات حکومتی، محمدعلی اسفنانی روز دوشنبه افزود: با متخلفانی که با برندهای خارجی فاقد ثبت در کشور و نمایندگی رسمی، اقدام به عرضه پوشاک می کنند، برخورد می شود.
وی ادامه داد: کالاهای وارداتی باید شناسه داشته و مجوزهای لازم برای فعالیت را دریافت کرده باشند.
اسفنانی خاطرنشان کرد: طرح مبارزه با عرضه پوشاک قاچاق به این معنا نیست که تنها در سطح عرضه مبارزه صورت گیرد بلکه قانون می گوید برخورد باید در سطح مبادی ورودی باشد و مبادی ورودی نیز کار خود را انجام می دهند.
معاون سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: فرقی نمی کند قاچاق از چه طریقی وارد شود؛ چه از طریق کولبرها یا از طریق اسکله های وارداتی، تعزیرات برخورد می کند و امیدواریم سردسته مجموعه ها و کسانی که در راس کار هستند، شناسایی شوند.
پیشتر اسفنانی به خبرنگار ایرنا گفته بود که گشت مشترک تعزیرات با حضور روسای شعب تعزیرات، نمایندگانی از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر نهادهای نظارتی با فروشگاه های عرضه پوشاک خارجی قاچاق برخورد می کند.
بر پایه دستوالعمل ماده هفت آیین‌نامه اجرایی ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور حمایت از تولید پوشاک داخلی، از اول دی، با عرضه برندهای محرز (قطعی) پوشاک قاچاق برخورد می‌شود.
با توجه به پایان یافتن مهلت چند ماهه اخیر برای جمع آوری و عرضه نشدن پوشاک خارجی فاقد شناسه کالا در سطح بازار، بر اساس دستورالعمل یادشده همچنین دستورالعمل «نحوه صدور گواهی فعالیت نمایندگان و شعب شرکت‌های خارجی عرضه کننده پوشاک در ایران»، از آغاز دی ماه امسال عرضه پوشاک در واحدهای تجاری عرضه کننده پوشاک خارجی فاقد نمایندگی رسمی، ممنوع شده است.
بر این اساس و مطابق قانون، از تاریخ یکم دی ماه نسبت به جمع آوری کامل و پلمب واحدهای متخلف از طریق نهادهای متولی اقدام می شود.

 

منبع: ایرنا

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان