توسعه صادرات چشم‌انداز «قلب‌افزار» کیان

توسعه صادرات چشم‌انداز «قلب‌افزار» کیان
توسعه صادرات چشم‌انداز «قلب‌افزار» کیان
توسعه صادرات چشم‌انداز «قلب‌افزار» کیان
 
آقای محمدعلی عطارها، مدیرعامل شرکت کیان‌نور رایانه به‌عنوان میهمان دومین قسمت از برنامه «ایران‌ریتیل‌شو» مقابل دوربین قرار گرفت و با مهندس شاهرخ کشاورز میزبان و مجری این برنامه به گفت‌وگو نشست. شرکت کیان‌نور رایانه که نزدیک به 20 سال است در حوزه ارائه نرم‌افزار خصوصا نرم‌افزارهای فروشگاهی فعالیت می‌کند، تصمیم دارد تا فرآیندهای آموزشی را در سراسر کشور گسترش دهد. در حال حاضر نرم‌افزارهای شرکت کیان‌نور رایانه در بیش از چهارهزار فروشگاه در داخل و خارج از کشور مشغول به خدمات‌دهی است. مشروح کامل این قسمت از برنامه از نگاه‌تان می‌گذرد.
 
1. همان‌طور که مستحضر هستید طی سال‌های اخیر فروشگاه‌ها، مراکز خرید و برندهای کشور رشد بسیار زیادی را تجربه کرده‌اند و به نرم‌افزارها مجهز شده‌اند. لطفا بفرمایید که شرکت کیان چه تمهیداتی را در راستای توسعه فعالیت‌های تجاری کشور مدنظر قرار داده است؟
شرکت کیان‌نور رایانه که نرم‌افزارهای ویژه‌ای را برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای تولید می‌کند و عنوان «قلب‌افزار» را برای خود انتخاب کرده است، نرم‌افزار فروشگاه‌های زنجیره‌ای را مطابق با آخرین استانداردهای جهانی و تکنولوژی‌های روز دنیا پیاده‌سازی کرده و دائما در حال توسعه و به‌روز شدن است.
 
2. خدمات پس از فروش یکی از مهم‌ترین مواردی است که برندها و شرکت‌ها گاهی از عدم حضور آن در زمان فروش از سوی شرکت‌های نرم‌افزاری گلایه‌مند هستند. لطفا بفرمایید که سیستم خدمات پس از فروش شرکت کیان‌نور رایانه به چه صورت است؟
خدمات پس از فروش ما عامل تمایز شرکت کیان نسبت به سایر شرکت‌های حوزه نرم‌افزار است. شرکت کیان‌نور رایانه در کنار مشتریان و همراه با آنها گام برمی‌دارد و به مشتریان به‌عنوان شرکای تجاری نگاه می‌کند. 
بخش call center  شرکت کیان‌نور رایانه که در داخل شرکت فعال است، در 12 ساعت از شبانه‌روز به طور کامل در اختیار مشتریان بوده و مشغول خدمات‌دهی است. اما در صورت نیاز مشتریان، ارائه خدمات پشتیبانی بیش از ساعات اعلام شده هم امکان‌پذیر است.
3. با توجه به شرایط اقتصادی نامساعد حاکم بر کشور آیا شرکت‌های نرم‌افزاری هم با مشکلات حاصل از تحریم درگیر هستند؟ ضمن آنکه ایران از بازار‌های خارجی در این حوزه بی‌نیاز است.
نرم‌افزارهای نوشته شده توسط شرکت کیان‌نور رایانه براساس آخرین ورژن استانداردهای جهانی است، زیرا ما دو بار در سال از کمک مشاوران خارجی بهره‌مند می‌شویم.
همچنین شرکت کیان‌نور رایانه توانسته است در برابر واردات نرم‌افزارهای خارجی ایستادگی کند. برنامه آینده شرکت کیان نیز بر مبنای توسعه صادرات نرم‌افزار است و کشور ایران با وجود این شرکت دیگر نیازی به واردات نرم‌افزارهای خارجی نخواهد داشت. به‌علاوه در صورتی که سایر شرکت‌های همکار نیز در این مسیر با ما هم‌قدم شده و مطابق با آخرین استانداردها توسعه یابند، به‌طور قاطع می‌توانیم در مقابل ورود نرم‌افزارهای خارجی ایستادگی کنیم.
 
4. ظرفیت اشتغالزایی صنعت نرم‌افزاری کشور از دیدگاه شما به چه صورت است و آیا شرکت کیان امتیاز ویژه‌‌ای را برای نوآوری در این صنعت به‌ویژه استارت‌آپ‌ها قائل است؟
باید این نکته را در نظر داشته باشیم که صنعت نرم‌افزاری در ایران یک صنعت نوپا بوده و بنابراین سطح اشتغالزایی بسیار وسیعی دارد. اما مشکلی که در این میان خودنمایی می‌کند موضوع مهاجرت نخبگان و افرادی است که در رشته‌های مرتبط از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و از کشور خارج می‌شوند که اثرات مخربی را برای ادامه عمر این صنعت در کشور برجای خواهد گذاشت. از طرف دیگر در صورتی که تسهیلاتی همچون رفع مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی برای شرکت‌های نرم‌افزاری درنظر گرفته شود، ادامه کار آسان‌تر خواهد شد و نتیجه مطلوبی را نیز دربرخواهد داشت.
 
5. از آنجا که صادرات در روند کاری برخی از شرکت‌ها مشاهده می‌شود، آیا تسهیلاتی هم برای این موضوع وجود دارد یا خیر؟
شرکت کیان‌نور رایانه طی سال‌های 79 تا 84 فعالیت خوبی را در صادرات نرم‌افزاری در کارنامه دارد و معافیت از پرداخت مالیات و همین‌طور اهدای هشت درصد از پول وارد شده به کشور به‌عنوان هدیه صارداتی از سوی دولت، این مسیر را آسان‌تر کرده بود. این درحالی است که هم‌اکنون چنین شرایطی برای ما وجود ندارد.
 
6. با توجه به اینکه هم‌اکنون فروشگاه‌های زنجیره‌ای، برندها و مراکز خرید متعددی در کشور فعال هستند، آیا شرکت کیان‌نور رایانه برنامه‌ای برای فعالان حوزه خرده‌فروشی در نظر دارد؟
بسیاری از مشتریان شرکت کیان‌نور رایانه به دلیل سرویس آنلاین انتقال اطلاعات که در نرم‌افزار ما پیاده شده است می‌توانند عملکرد راحت‌تری را تجربه کنند؛ همانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه که با استفاده از نرم‌افزار فروشگاهی ما تغییر قیمت یک کالا را به‌راحتی در فروشگاه‌های سراسر کشور اعمال می‌کند. لازم به ذکر است که وجه تمایز شرکت نرم‌افزاری کیان‌نور رایانه به‌روز بودن، خدمات پشتیبانی و همین‌طور زیرساخت‌های موجود براساس استانداردهای جهانی است.
 
لطفا دیدگاه خود را درباره محتویات برنامه «ایران‌ریتیل‌شو» بیان کنید و ما را از طریق پل‌های ارتباطی زیر برای مشاهده میهمان‌های مدنظرتان در برنامه‌های آینده مطلع سازید.
تلفن تماس: 66399241 و 66399243
آدرس وب‌سایت: www.GBMNEWS.IR
آدرس صفحه اینستاگرام: IRANRETAILSHOW

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان