جزئیات افتتاح فروشگاه خرده‌فروشی ازسوی نتفلیکس

جزئیات افتتاح فروشگاه خرده‌فروشی ازسوی نتفلیکس
جزئیات افتتاح فروشگاه خرده‌فروشی ازسوی نتفلیکس

نتفلیکس در سال2025 فروشگاه‌های خرده‌فروشی همه‌جانبه فیزیکی را افتتاح می‌کند.

نتفلیکس قصد دارد مجموعه‌ای از فروشگاه‌های خرده‌فروشی به نام Netflix House را افتتاح کند که شامل خرده‌فروشی، غذاخوری و تجربه‌های زنده است. این فروشگاه‌ها دارای بخش‌های مرتبط با فیلم‌ها و نمایش‌های نتفلیکس و همچنین غذاها و نوشیدنی‌ها خواهند بود. نتفلیکس امیدوار است به جای تمرکز بر تولید سود از طریق این فروشگاه‌ها، تبلیغاتی برای خود خود ایجاد کند و هدف آنها ارائه یک تجربه همه‌جانبه برای طرفدارانش است. نتفلیکس در دهه دوم قرن فعلی نام خود را در صدر دنیای سرگرمی تثبیت کرد اما در بحبوحه رقابت فزاینده سایر پلتفرم‌های پخش به دنبال راه‌های جدیدی برای جذب مشتری است. طبق گزارش بلومبرگ، ظاهرا آنها حداقل یک زاویه جدید پیدا کرده‌اند و بر همین اساس، مجموعه‌ای از فروشگاه‌های خرده‌فروشی را از سال2025 افتتاح خواهد کرد. درحالی‌که نتفلیکس رسما بازگشایی این فروشگاه‌ها را تایید نکرده، به نظر می‌رسد جاش سایمون، معاون محصولات مصرفی این برند، برنامه‌های خرده‌فروشی نتفلیکس را تایید می‌کند. سیمون به بلومبرگ گفت: این فروشگاه‌ها «ترکیبی از خرده‌فروشی، غذاخوری و تجربیات زنده» را ارائه خواهند کرد. این مکان‌ها با نام Netflix House شناخته می‌شوند و دو مکان اول قرار است در سال2025 در ایالات‌متحده افتتاح شوند و سپس در سراسر جهان گسترش پیدا کنند. هنوز مشخص نیست این فروشگاه‌ها در کجای ایالات‌متحده باز می‌شوند اما زمانی که افتتاح شوند، محصولاتی مرتبط با فیلم‌ها و نمایش‌های نتفلیکس خواهند داشت. این شامل انواع غذاها و نوشیدنی‌هاست. نتفلیکس امیدوار است از استراتژی‌های موفق محصولات مصرفی که ازسوی سایر شرکت‌های رسانه‌ای برای کسب سود استفاده می‌شود، تقلید کند. نتفلیکس این کار را به‌ندرت انجام داده و به‌دنبال ورود به آن است. مدیریت نتفلیکس امیدوار شده از این فروشگاه‌ها بیشتر به‌عنوان راهی برای ایجاد تبلیغات و کمتر به‌عنوان یک تولیدکننده پول خالص استفاده کند. سایمون گفت: «ما دیده‌ایم طرفداران چقدر دوست دارند در دنیای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی ما غوطه‌ور شوند و خیلی به این فکر کرده‌ایم چگونه سطح بالاتری بیابیم

 

 

Netflix House به‌طور مشخص اولین فروشگاه خرده‌فروشی غول دنیای رسانه خواهد بود. بااین‌حال، وقتی صحبت از ایجاد تجربیات فیزیکی برای مصرف‌کنندگان می‌شود، آنها کاملا ناآگاه نیستند. نتفلیکس در طول سال‌ها مکان‌های موقت مختلفی را افتتاح کرده است؛ ازجمله برخی از آنها که به محبوب‌ترین مدل‌های این برند پیوند خورده‌اند. تجارب فروشگاه موقت اضافی در شهرهای جهانی مانند مکزیکوسیتی، نیویورک‌سیتی و توکیو موفق بوده است. نتفلیکس همچنین تعدادی تجربه زنده را در لس‌آنجلس داشته است. چنین اقدامی با‌توجه‌به اینکه دفتر مرکزی این برند در لس‌آنجلس قرار دارد، جای تعجب ندارد. برنامه مورد اشاره شامل فروشگاه موقت در یک مرکز‌خرید لس‌آنجلس و همچنین یک رستوران با سرآشپزهایی است که قبلا در برنامه‌های نتفلیکس ظاهر شده‌اند. این برند همچنین به‌شدت به‌سمت تبلیغ خودش حرکت کرده و غذاهای مارک‌دار خودش را در زنجیره‌های بزرگ مواد‌غذایی و همچنین کالاها ارائه می‌کند.

 

 

نتفلیکس برنامه‌های خود را برای افتتاح اولین مکان‌های فروشگاه‌های خودش اعلام کرد و بر این اساس در ابتدا دو مکان را در ایالات‌متحده در سال‌2025 هدف قرار می‌دهد.

اما چشم‌انداز نتفلیکس برای مقاصد خرده‌فروشی دائمی این است که آنها عمدتا به‌عنوان ابزارهای بازاریابی برای ترویج سرویس پخش اصلی خدمت کنند. فروشگاه‌های دائمی نشان‌دهنده یک تحول منطقی برای گسترش مداوم خرده‌فروشی نتفلیکس است. تحت رهبری سایمون، این برند تا به امروز بیش از 40فروشگاه موقت راه‌اندازی کرده است. سیمون همچنین راه‌اندازی تجارت الکترونیک آنلاین نتفلیکس با کالاهای انحصاری مبتنی بر نمایش‌ها و فیلم‌های اصلی پخش‌کننده را به وجود آورد. زمان زیادی طول خواهد کشید تا نتفلیکس بتواند چیزی شبیه پارک موضوعی چند میلیارد دلاری دیزنی و بخش خطوط سفر دریایی بسازد. سیمون در مارس‌2020 به نتفلیکس پیوست تا بخش محصولات مصرفی این شرکت را مدیریت کند. او قبلا پنج سال را در نایک گذرانده و آخرین‌بار معاون و رئیس استراتژی جهانی برای محصولات، طراحی، تجارت و دسته‌بندی‌ها و قبل از آن مدیر تولید و توسعه استودیوی والت‌دیزنی بود.

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , دیزنی , والت دیزنی , نتفلیکس , دیزنی لند , افتتاح فروشگاه نتفلیکس

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان