جزئیات حمایت مالی از استارت آپ ها

جزئیات حمایت مالی از استارت آپ ها
جزئیات حمایت مالی از استارت آپ ها

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی نیوز، محمد کبیری با اشاره به حمایت از ایده‌های نوآورانه در قالب تأسیس شرکت تعاونی، اظهار داشت: در حوزه‌های مختلف تولیدی، توزیعی و خدماتی شرکت‌های تعاونی فعال هستند که استارت آپ‌ها نیز با توجه به ماهیت فعالیت چندین جوان با ایده‌های خلاقانه به دلیل فعالیت‌های گروهی به نوعی «تعاونی» محسوب می‌شوند اما چون منابع مالی ندارند عموماً به دنبال جذب سرمایه گذار هستند.

وی افزود: ما داریم سعی می‌کنیم بستری را فراهم کنیم تا در قالب کارگروه مشترک وزارت تعاون و معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان طرح‌های سازمان‌های مردم نهاد (NGO) که دارای توجیه اقتصادی باشند در صورت تأیید در کارگروه مورد حمایت‌های مالی و غیرمالی قرار گیرند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه هدف ما پرداخت تسهیلات به طرح‌های فاقد توجیه اقتصادی نیست، گفت: تسهیلات زمانی پرداخت می‌شود که طرح اقتصادی باشد و قابلیت بازگشت داشته باشند تا با هدایت نادرست تسهیلات، جوانان بیکار به جوانان بیکار بدهکار تبدیل نشوند به همین دلیل امکانات دو وزارتخانه را در راستای حمایت تعاونی‌های جوانان با محوریت دانش بنیان بسیج کردیم.

کبیری با اشاره به مزیت فعالیت استارت آپ ها در قالب شرکت تعاونی نسبت به سایر انواع ثبت شرکت گفت: علاوه بر ویژگی معافیت ۲۵ درصدی همه شرکت‌های تعاونی از مالیات بر درآمد، اما استارت آپ ها و فعالیت‌های فناورانه ای که در قالب تعاونی فعالیت خود را آغاز کنند تسهیلات با نرخ ترجیحی به آنها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برای اینکه بازپرداخت اقساط تسهیلات پرداختی تسهیل شود، تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان ضمانت نامه بدون وثیقه برای استارت آپ ها صادر می‌کنیم که امکانات ویژه ای برای این فعالیت‌های فناورانه است. در عین حال برای تحقیق و توسعه تعاونی‌ها نیز تا یک میلیارد تومان ضمانت نامه صادر می‌شود.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار با بیان اینکه با راه اندازی سامانه جامع هوشمند بخش تعاون ثبت شرکت‌های تعاونی به صورت غیر حضوری فراهم است، افزود: برای حمایت از تعاونی‌های استارت آپی که به صورت ویژه مورد حمایت قرار می‌گیرند مشروط به تکمیل مدارک و استعلام برخط و بهنگام اطلاعات حداکثر پنج روز است.

 

منبع: مهر

تگها : کسب وکار جدید , استارت آپ , ایده

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان