جنگ برندهای خاص برای تصاحب سهم بازار بیشتر

جنگ برندهای خاص برای تصاحب سهم بازار بیشتر
جنگ برندهای خاص برای تصاحب سهم بازار  بیشتر

خیابان پنجم نیویورک به‌عنوان خانه کارتیه، برگدورف گودمن، گوچی و دیگر برندهای لوکس ممتاز به‌خاطر اجاره‌های خرده‌فروشی فوق‌العاده‌ بالای خودش شهرت دارد. اما بسیاری از آنها تعجب کرده‌اند اما آیا این مکان که مدت‌ها مظهر زرق‌وبرق و ثروت در نیویورک بوده، با وجود افزایش خرید آنلاین و پیامدهای اقتصادی ناشی از کووید، وضعیت خود را حفظ خواهد کرد؟ آنها نباید نگران باشند؛ البته برندهای لوکس به‌خوبی کار می‌کنند و انتظار می‌رود فروش آنها که سال گذشته افزایش پیدا کرد، امسال دوباره به 77میلیارد دلار در ایالات‌متحده افزایش یابد. این برندها راه‌حلی برای آن اجاره‌های بالا پیدا کرده‌اند؛ استفاده از پول نقد فراوان برای خرید املاک و مستغلات.

 

 

در ماه دسامبر، پرادا با خرید 724 Fifth Avenue و همچنین ساختمان مجاور، به مبلغ 835 میلیون دلار موافقت کرد. سپس، این ماه، گروه کرینگ که مالک گوچی، بالنسیاگا و الکساندر مک کوئین است، قراردادی را برای خرید بخش خرده فروشی خیابان پنجم 715–717 به قیمت 963 میلیون دلار امضا کرد. این مکان در حال حاضر خانه دولچه و گابانا است اما این برند مشهو در حال نقل مکان به فضای خیابان مدیسون است؛ خانه قبلی هرمس تا حدود یک سال پیش. در همین حال، LVMH قصد دارد ساختمان خود در خیابان 57 و خیابان پنجم و همچنین ساختمان مجاور را تخریب کند و یک فروشگاه پرچمدار جدید بسازد. این اقدام تا حدی انگیزه پرچمدار جدید رولکس است که ازسوی معماران دیوید چیپرفیلد طراحی شده است. این برند لوکس همچنین در حال مذاکره برای خرید یک ساختمان مجاور به نام 745 Fifth Avenue است.

 مارک کوهن، مدیر مطالعات خرده‌فروشی در مدرسه کسب‌و‌کار کلمبیا، می‌گوید: «این به یک مسابقه تسلیحاتی تبدیل شده است. داشتن آدرس شانزه‌لیزه یا خیابان پنجم به اندازه کافی خوب نیست. باید یک فروشگاه پرچمدار با وضعیت مناسب برای نشان دادن نام تجاری مورد استفاده قرار بگیرد. این برندها نه‌تنها مانند پرادا 800میلیون دلار برای ورود به عرصه شهرت می‌پردازند، بلکه هزینه هنگفتی را صرف طراحی مجدد فروشگاه می‌کنند.

 

 

برندهای دیگر، مانند هرمس، فضاهای بزرگ‌تر و پر از نور را اجاره می‌کنند. فروشگاه پرچمدار جدید 20250فوت‌مربعی این برند کمی بیش از یک سال پیش افتتاح شد که بخش‌هایی از خیابان مدیسون را تعطیل کرد، از طریق بازار هارپر، بسیاری دیگر در حال گسترش حضور خود در شهر هستند. به گفته آویسون یانگ، خیابان مدیسون از سال2016 تاکنون چنین وضعیتی نداشته است. تمام این معاملات املاک در Fifth همچنین نشان می‌دهد تمایز بین خیابان مدیسون و خیابان پنجم که با انبوهی از لوکس‌ها که فقط مشغول خرید ویترین هستند، مشهود است.

همچنین زمان خوبی برای خرید است. «دبورا ایتکن»، تحلیلگر ارشد خرده‌فروشی لوکس در بلومبرگ در ایمیلی نوشت: «بسیاری از خرده‌فروشان لوکس روی موجودی خالص نقدینگی نشسته‌اند و این غول‌های لوکس خرج کردن پول برای املاک و مستغلات را استفاده کامل از آن پول نقد می‌دانند.» براساس گزارش بلومبرگ، LVMH در سال2023، 2.66میلیارد دلار برای املاک و مستغلات در سطح جهان هزینه کرد. برنارد آرنو، مدیر اجرایی، در اوایل این ماه گفت: «ما سعی می‌کنیم بهترین مکان‌های ممکن را برای شرکت‌هایمان ایمن کنیم و بخریم

 

 

در همان زمان، فعالان املاک و مستغلات مانند املاک وارتون جف ساتون که ساختمان‌های پرادا و گوچی را فروخت، ممکن است به‌دلیل مشکلات تامین مالی کم‌هزینه، انگیزه فروش داشته باشند؛ برای مثال، کمی قبل از فروش پرادا، ساتون مجددا برند را تامین مالی کرد؛ با یک وام 2ساله. یکی از وام‌دهندگان ساختمان گوچی سعی کرد ملک را توقیف کند. این اتفاقات در خرید املاک فراتر از نیویورک اتفاق می‌افتد. به گزارش وال‌استریت ژورنال، شنل اندازه پرچمدار بورلی هیلز خودش را مطرح کرد و گوچی اکنون هشت فروشگاه در تگزاس و یک بوتیک در دیترویت دارد. برخی دیگر نام تجاری خود را فراتر از فروشگاه‌ها گسترش داده‌اند و برج‌های مسکونی مانند اقامتگاه‌های جورجو آرمانی در خیابان مدیسون ساخته‌اند که یک گل سرسبد در پایه برج دارد و خود آرمانی در طبقه بالا زندگی می‌کند. برای برندهای مجلل، تبادل با املاک و مستغلات بسیار گران به‌سادگی نحوه تکامل مدل توزیع کسب‌وکار است؛ از فروشگاه‌های کوچک کنار خیابان در پاریس و میلان تا فروش لوکس در میلان.

کوهن می‌گوید: فروشگاه‌های بزرگ مانند برگدورف و ساکس به‌طور فزاینده‌ای بخش عمده فروش خود را از طریق فروشگاه‌های پرچم‌دار انجام می‌دهند؛ از این رو تقاضا برای فضاهای بزرگ‌تر و چشم‌نوازتر و تجربه‌های خرید فوق‌العاده‌تر است و آنها می‌توانند روی یک پایگاه مشتری ثابت حساب کنند. کوهن می‌گوید: «مشتری اصلی آنها هرگز دچار محرومیت نمی‌شود. هزینه ممکن است در طول رکود یا سایر نوسانات کاهش یابد اما خریدار هرگز از بین نمی‌رود. مگر اینکه آنها احساس کنند که ماهیت برند در خطر است.

منبع: Curbed.com

تگها : خرده فروشی , فروشگاه , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , برند , خرید آنلاین , لوکس , برندهای لوکس

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان