حفاظت از محیط زیست در دستور کار اسپار دانمارک قرار می‌گیرد

حفاظت از محیط زیست در دستور کار اسپار دانمارک قرار می‌گیرد
حفاظت از محیط زیست در دستور کار اسپار دانمارک قرار می‌گیرد

اسپار دانمارک در حوزه‌های متفاوتی فعالیت دارد که از جمله آنها می توان به حفاظت از محیط زیست، کاهش دور ریز غذا، کاهش مصرف پلاستیک در داخل فروشگاه‌ها و همچنین آموزش مشتریان به منظور سازگاری بیشتر با محیط زیست اشاره کرد.

اسپار دانمارک همچنین حامی مالی تورهای جمع آوری زباله رن ناتور است که اخیرا در یکی از این تورها لی ورملین  وزیر محیط زیست دانمارک و ریکو باس مدیر عامل اسپار دانمارک حضور داشتند که ایشان بر اهمیت فعالیتهای این چنینی به منظور رسیدن به آینده‌ای سازگار با  محیط زیست تاکید کردند.

 

تورهای جمع‌آوری زباله‌ها

برای دومین سال پیاپی، اسپار دانمارک حامی مالی رن ناتور (پاکسازی طبیعت، سازمان ملی زیست محیطی) بوده است. رن ناتور سه ماموریت کلیدی دارد، که شامل: سازماندهی زباله های جمع آوری شده، حمایت از خیریه‌های محلی و ارتقا حفاظت‌های زیست محیطی  می‌باشد.

این پروژه در سطح کشور سازمان یافته اما اجرای آن در سطح محلی است که از ماه آپریل تا اکتبر به طول می انجامد. اسپار دانمارک یکی از سه حامی مالی اصلی این رویداد می‌باشد که شروع و پایان این مسیر در یکی از فروشگاه های اسپار بوده است.

این تور جمع آوری زباله با حضور وزیر محیط زیست دانمارک - لی وارملین -  و ریکو باس مدیر عامل اسپار دانمارک در فروشگاه استفن روستگارد  در کاربکس میندی  شروع شد و در سطح کشور ادامه یافت. همراهی افرادی نظیر لی وارملین و سازمانهای  شناخته شده نظیر اسپار می تواند نقش قابل توجهی در حفاظت از محیط زیست داشته باشد.

ریکو باس خاطر نشان کرد که اسپار میتواند به توسعه حفاظت از محیط زیست کمک شایانی کند. وی افزود: "برای اسپار دانمارک حفاظت از محیط زیست و همچنین حمایت از موسسات محلی بسیار حائز اهمیت است. با جمع آوری زباله ها در محل میتوانیم محیط اطراف فروشگاه را برای مشتریانمان متمایز کنیم".

 

 

کاهش دور ریز مواد غذایی

به منظور کاهش دور ریز مواد غذایی، اسپار دانمارک قیمت مواد غذایی را که به تاریخ انقضایشان نزدیک شده اند پایین می‌آورد. از این طریق از حجم زیادی از دور ریز مواد غذایی جلوگیری می‌شود و همچنین تخفیفات ویژه ای شامل حال مشتریان می‌شود.

 

پیشنهاداتی برای مشتریان حافظ محیط زیست

طبق برنامه غذایی آسان، اسپار دانمارک از مشتریانی که بر اساس لیست و با هدف کاهش دور ریز مواد غذایی خرید میکنند،

حمایت می کند.

 

در وبسایت اسپار دانمارک، برنامه غذایی هفتگی شامل دستورهای غذایی سالم و متنوع که هر کدام بین 30 تا 60 دقیقه برای آماده شدن زمان می‌برند به همراه لیست خرید با تمام جزئیات قرار داده شده است.

اسپار دانمارک به منظور تاثیر گذاری بر روی مصرف کنندگان در راستای حفاظت از محیط زیست پیشنهاداتی را به شرح ذیل ارائه داده است:

استفاده از گوشت کمتر در رژیم هفتگی غذایی

استفاده از میوه و سبزیجات فصلی و محلی

جلوگیری از دور ریز مواد غذایی

خرید محلی

نوشیدن آب لوله کشی به جای آب بطری

 

کاهش مصرف پلاستیک با بازیافت کیسه های پلاستیکی

اسپار دانمارک توجه ویژه ای بر کاهش مصرف پلاستیک دارد. کیسه های پلاستیکی مورد استفاده  در فروشگاه های اسپار از سال 2017 حدود 70 تا 80 درصد از پلاستیک های بازیافتی تهیه شده است. این کیسه های پلاستیکی بازیافتی با کیفیت می توانند تا چند بار مورد استفاده قرار بگیرند و  جایگزین مناسبی برای کیسه‌های پلاستیکی توری  نایلونی هستند.

 

 

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , محیط زیست , اسپار , حفاظت از محیط زیست , اسپار دانمارک , تور جمع آوری زباله

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان