حقایقی از یک برند جذاب؛ بازی زندگی

حقایقی از یک برند جذاب؛ بازی زندگی
حقایقی از یک برند جذاب؛ بازی زندگی

برند لگو که از آن به‌عنوان «آجر بازی» یاد می‌شود، یکی از محبوب‌ترین اسباب بازی‌های جهان برای چندین دهه بوده است. این عناصر پلاستیکی کوچک تخیل کودکان را برمی‌انگیزد و بزرگ‌ترها را برای خلق مدل‌ها و پروژه‌های هیجان‌انگیز ترغیب می‌کند. در این مقاله 10حقیقت جالب در مورد لگو ارائه می‌شود که شاید قبلاً نمی‌دانستید.

تاریخچه لگو در سال1932 زمانی آغاز شد که نجار دانمارکی، «اوله کرک کریستینسن» این شرکت را تأسیس کرد. نام «لگو» از دو کلمه دانمارکی leg godt گرفته شده که به معنای «بازی خوب» است.

اولین آجرهای پلاستیکی لگو در سال1949 تولید شد. داخل آنها خالی بود و مانند لگوهای امروزی سیستم اتصال منحصربه‌فردی نداشتند.

 

 

در سال1958، سیستم اتصال توسعه یافت و پایه‌ای برای لگوهای امروزی شد. این سیستم اجازه می‌دهد تا آجرها به‌طور ایمن و محکم به یکدیگر متصل شوند. در سال1968، اولین مینی فیگور لگو عرضه شد. آنها به بخش جدایی‌ناپذیر تبدیل شدند و به شما امکان ساخت شخصیت‌ها و صحنه‌های مختلف را می‌دادند.

لگو سالانه بیش از 36میلیارد آجر تولید می‌کند. اگر همه این آجرها در یک خط به هم متصل می‌شدند، می‌توانستند تقریبا 18بار به دور زمین بپیچند. بزرگترین مدل لگو ساخته شده، کپی سفینه فضایی هزاره فالکون از جنگ ستارگان است. بیش از 7500قطعه و یک متر طول دارد. لگو بیش از هر تولیدکننده دیگری در جهان قطعه تولید می‌کند؛ هر سال حدود 306میلیارد قطعه.

بلندترین سازه لگو در سال2015 در برزیل ساخته شد. این برجی به ارتفاع 31.19متر بود که از 500هزار آجر لگو ساخته شده بود. این دستاورد در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شد.

 

 

فیلم LEGO 2014 از 3,863,484 آجر مجازی منحصربه‌فرد استفاده کرد. بااین‌حال، بسیاری از این آجرها برای خلق صحنه‌های دیگر فیلم مورد استفاده مجدد قرار گرفتند؛ بنابراین، بیش از 15میلیون قطعه لگوی مجازی برای بازسازی کل فیلم موردنیاز است.

 لگو به‌طور فعال در ابتکارات زیست‌محیطی دستی بر آتش دارد. هدف این برند کاهش استفاده از پلاستیک و افزایش استفاده از مواد سازگار با محیط‌زیست است. تا سال2030، این برند قصد دارد فقط از مواد پایدار برای ساخت مجموعه‌های خود استفاده کند.

لگو همچنان یک اسباب‌بازی نمادین است که همچنان درحال تکامل نشان می‌دهد و طرفداران خود را در سراسر جهان تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. صرف‌نظر از سن، لگو افراد را به خلاقیت، تخیل و امکانات بی‌پایان طراحی سوق می‌دهد.

منبع: MALLS.COM

تگها : خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , برند , محیط زیست , کودک , طراحی , خلاقیت , لگو

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان