حیات فروشگاه‌های زنجیره‌ای آمریکا رو به افول است

حیات فروشگاه‌های زنجیره‌ای آمریکا رو به افول است
حیات فروشگاه‌های زنجیره‌ای آمریکا رو به افول است

 

حال فروشگاه‌های زنجیره‌ای در آمریکا خوب نیست؛ این جمله را کارشناس خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی، لارنس توماس گفته است. اگر به تحولات اخیر صنعت ریتیل آمریکا توجه کنیم متوجه خواهیم شد که این گفته درست است و فروشگاه‌های زنجیره‌ای آمریکا رو به افول هستند. در سال‌های اخیر فروشگاه‌های خرده‌فروشی بزرگ آمریکایی تعطیل شده‌اند. این در حالی است که بحران کرونا سبب شده این افول با سرعت بیشتری پیش برود. تا 10 سال اخیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای همچون میسیز و جی‌سی‌پنی نماد قدرت خرده‌فروشی محسوب می‌شدند تا حدی که کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده مایل بودند محصولات خود را در قفسه‌های این فروشگاه‌ها در معرض دید قرار بدهند اما امروزه به حدی فروش این فروشگاه‌ها پایین آمده که در ماه فوریه، یعنی پیش از شیوع کرونا، میسیز مجبور شد 125 فروشگاه خود را تعطیل کند و جی‌سی‌پنی مراحل ورشکستگی خود را اعلام کرد.

الگوهای مصرف در خرده‌فروشی تغییر کرده و با ظهور سایت‌های فروش آنلاین همچون آمازون دیگر مشتریان تمایل به حضور فیزیکی در فروشگاه‌ها ندارند. به همین دلیل مدیران فروشگاه‌های نامبرده در تلاش هستند تا راهی برای حضور دوباره مشتریان در فروشگاه خود پیدا کنند.

 علاوه بر اینها، فروشگاه‌های نورداستروم (که ارائه‌دهنده کالاهای لوکس هستند) و کولز نیز با کاهش فروش مواجه شده‌اند، این در حالی است که فروشگاه‌های آنلاینی مانند بست‌بای و تارگت رشد سه‌رقمی سود را در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند.

ارائه این تحلیل از خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی نشان می‌دهد متأسفانه افق فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در آمریکا روشن نیست و بحران کرونا به این مساله دامن زده است.

در مقابل در ایران برخلاف آمریکا فروشگاه‌های زنجیره‌ای بهتر عمل کرده‌اند و حتی در دوران همه‌گیری کرونا نیز از گام برداشتن در مسیر توسعه شعب خود بازنمانده‌اند. امروزه مشاهده می‌کنیم که فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگی همچون رفاه، افق‌کوروش، شهروند و جانبو در حال افتتاح شعب جدید خود در سراسر کشور هستند و با بهره‌گیری از خلاقیت در مسیر توسعه فروش آنلاین در این بحران، سعی در پیشی گرفتن از رقبای خود دارند.

 

 

 

تگها : فروشگاه زنجیره ای , خرده فروشی , مراکزخرید , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , ویروس کرونا , فروش آنلاین , ریتیل

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان