خرید درمانی، اکسیر تجاری قرن ما

خرید درمانی، اکسیر تجاری قرن ما
خرید درمانی، اکسیر تجاری قرن ما

به‌طورکلی، سه عنصر در زندگی امروزی وجود دارد؛ زندگی شخصی، زندگی کاری و سبک زندگی. خرده‌فروشی به‌طور واضح در عنصر سبک زندگی جای می‌گیرد و به «فضای سوم» ما تبدیل می‌شود؛ آنچه بیشتر به‌عنوان یک تجربه محسوب می‌شود تا معامله و خرید محصول. اکنون خرده‌فروشی یک فضای بسیار رقابتی آنلاین و مجازی است، زیرا راه‌های بیشتری برای انتخاب نحوه سرمایه‌گذاری زمان و پول شما به وجود می‌آورد. چگونه نقش خرده فروشی را در انتخاب‌های‌مان تقویت کنیم؟ چگونه به سمت تجربیات شخصی‌تر حرکت کنیم تا فضاهای بهتری برای جوامع آینده بسازیم؟

خرده‌فروشی به‌عنوان درمان

خرید کردن مانند یک «قرص سلامتی» است. در مراکزخرید، مصرف‌کنندگان در ازای صرف پول، زمانی را در مکانی لذت‌بخش صرف می‌کنند. تهویه طبیعی، پخش موسیقی و فضای سبز و گیاهان با هم ترکیب می‌شوند تا یک ریز اقلیم با فواید خاص ایجاد کنند. فروشگاه‌هایی که تجربه کلی خرده‌فروشی را بهبود می‌بخشند، احساسات و تعامل مثبت مصرف‌کننده را تقویت می‌کنند؛ به‌عنوان‌مثال، پروژه اخیر مرکزخرید هایپوینت در ویکتوریا دارای یک محوطه جدید کافه اتریوم در یک مکان داخلی در میان گلدان‌های آبشاری و یک زمین بازی مرکزی است. مرکزخرید Mega FoodWalk تایلند مرز طبیعی بین داخل و خارج را محو می‌کند و زمان ماندن و فرصت‌های اقامت و خرید وعده‌های غذایی را افزایش می‌دهد.

 

 

خرده‌فروشی به‌عنوان بازی و تفریح

برخی مراکزخرید با بخش‌های سرگرمی و تفریح به افراد اجازه می‌دهند تا تعریف خود را از میزان بازی در یک فضا به‌عنوان یک فرآیند، کشف کنند. خرده‌فروشان در مراکزخرید، فضاهای سرگرمی خود را گسترش می‌دهند تا مردم بتوانند از عضویت در یک جمع لذت ببرند و در‌عین‌حال تصمیم بگیرند مشارکت‌شان تا کجا پیش برود. صاحبان مراکزخرید تجربیات بیشتری را برای مشتریان خود ارائه می‌کنند؛ مانند زمین بسکتبالWestfield Kno، کتابخانه و سایر امکانات هیجان‌انگیز.

برای مثال، می‌دانیم تجربه‌ بازی برای خانواده‌های کودکان، افراد را بیشتر درگیر می‌کند. افزایش فرصت برای فعالیت بدنی راهی برای افزایش زمان ماندگاری است؛ به‌عنوان‌مثال می‌توان به مرکزخرید مارینا بی سندز در سنگاپور اشاره کرد که دارای تله‌کابین سواری در امتداد یک رودخانه داخلی است و همچنین چرخ و فلک Hep Five در اوزاکا.

خرده‌فروشی به‌عنوان بهبوددهنده سلامت روان

دیگر کار کلیدی مراکزخرید، طراحی عمدی فضاهایی برای افراد دارای مشکلات عصبی است. باتوجه‌به اینکه 20درصد از استرالیایی‌ها شرایطی مانند اضطراب و بیماری‌های عصبی را تجربه می‌کنند، تجربیات خرده‌فروشی که بهینه‌سازی شده‌اند، می‌توانند تقریبا به یک شاخص به‌منظور بررسی سلامت روان مصرف‌کنندگان تبدیل شوند. محرک‌هایی مانند موسیقی، رایحه، رنگ و نور، همراه با لوازم خرده‌فروشی، می‌توانند از این تنوع‌ها به شیوه‌ای شخصی‌تر پشتیبانی کنند، محیطی فراگیرتر بسازند و روش‌های مختلفی را رقم بزنند. خرده‌فروشان فروشگاه‌هایی که حساسیت بیشتری نسبت‌به طراحی حسی، فضای بیشتر، محصولات کمتر، قفسه‌بندی و کارکنان دارند، می‌توانند انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشند و با تمهیداتی، زمان ماندن مشتریان را افزایش دهند یا گزینه‌های خودراهنما را برای نحوه کاوش در فروشگاه ارائه کنند.

 

 

خرده‌فروشی و فناوری

در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های تکاملی در فناوری از نظر وسعت، سرعت و مقیاس بی‌سابقه بوده است. اکنون می‌توانیم همزمان در مکان‌های بیشتری باشیم و فضاهای خرده‌فروشی ما لایه‌ای، پیچیده و رقابتی شده‌اند.

محیط‌های خرده‌فروشی و خرده‌فروشی مجازی می‌توانند از فناوری برای تشویق رفتار صحیح مصرف‌کننده استفاده کنند؛ برای مثال، استفاده از فناوری ردیابی چشم برای نظارت بر نحوه تجربه مصرف‌کنندگان از محیط خرده‌فروشی، می‌تواند برای طراحی گسترده‌تر چنین موارد تکنولوژیکی راهگشا باشد. خرده‌فروشان همچنین می‌توانند با استفاده از روش‌های جدید و شخصی، توجهات را به‌سمت خود جلب کنند. تجارت الکترونیک در چین و کره‌جنوبی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این اتفاق، رابطه مصرف‌کننده با محیط خرده‌فروشی را افزایش می‌دهد. مصرف‌کنندگان همچنان با محتوای خرده‌فروشی تعامل دارند. همانطور که فضاهای خرید ما همچنان در حال تکامل هستند، باید به پیش‌بینی آینده و تعهد به تغییر تکاملی، ادامه دهیم. این تغییرات از نظر تاریخی مدت‌هاست با صنعت خرده‌فروشی مرتبط هستند. با شناختن اینکه باید به چه تغییرات رفتاری پاسخ دهیم، برای ایجاد فضاهای شخصی انعطاف‌پذیر، بهتر عمل خواهیم کرد.

منبع: Shoppingcentrenews.com.au

تگها : خرده فروشی , فروشگاه , مراکزخرید , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , تکنولوژی , خرید , تجارت الکترونیک , فناوری , سرگرمی و تفریح

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان