خلأ حضور طراحان حرفه‌ای در پوشاک مردانه

خلأ حضور طراحان حرفه‌ای در پوشاک مردانه
خلأ حضور طراحان حرفه‌ای در پوشاک مردانه

 

 

امروزه طراحی لباس از جذابیت بسیاری در میان افراد علاقه‌مند به این حوزه برخوردار است و آموزشگاه‌های مختلف نیز نسبت به ارائه و آموزش آن اقدام کرده‌اند. اما آن‌طور که پیداست تمرکز اصلی طراحان بر طراحی پوشاک بانوان است در حالی که خلأ آن برای پوشاک آقایان نیز به وضوح نمایان است. آزاده عسگری به‌عنوان یکی از طراحان جوان و پرتلاش در حوزه طراحی پوشاک بانوان توضیحاتی را در این‌باره ارائه داده است که شرح کامل آن را در ادامه می‌خوانید.

 

لطفا رزومه کوتاهی از سوابق کاری‌تان در حوزه خرده‌فروشی ارائه دهید.

من پس از ورود به حرفه فشن در حوزه مدیریت کیفیت در شرکت‌های مختلف ایرانی و خارجی مشغول به کار بودم. پس از آن برای طراحی پوشاک آقایان (مثل کت و شلوار) وارد حوزه فشن شدم اما در کنار آن در حوزه مدیریت نیز همچنان مشغول به فعالیت بودم.

فعالیت من در حوزه خرده‌فروشی به مدت چهار سال است که در بخش‌هایی همچون پیاده‌سازی واحدهای طراحی و جمع‌بندی کالکشن به صورت اوت‌سورس همچنان ادامه دارد.

 

 در رابطه با برند RNS و حضورش به‌عنوان یک برند جدید در صنعت پوشاک ایران برای مخاطبان ماهنامه تجارت طلایی توضیحاتی ارائه دهید. ضمن اینکه بفرمایید برند RNS دارای چه تنوعی در سبد کالایی است؟

RNS از چند سال پیش فعالیت خود را در تولید پوشاک به سبک کژوال و پوشاک ورزشی مردانه و زنانه آغاز کرده. محدوده قیمتی کالاهای RNS به گونه‌ا‌‌‌ی است که قشر متوسط جامعه را به‌عنوان بازار هدف خود معین کرده به همین خاطر شعب خود را در محله‌های اطراف شهر و شهرستان‌ها دایر کرده است.

 

 در ادامه از تولد برند ناوالس بگویید و اینکه چطور اتفاق افتاد؟

ناوالس در لاتین به معنای دریانورد است در حالی که یک برند کاملا ایرانی است و در ابتدا تصمیم داشت پوشاک خود را برای بازه سنی 30 تا 40 سال ارائه کند اما در حال حاضر افراد 25 تا 30 سال مخاطب این برند هستند. محصولات ناوالس کیفیت فوق‌العاده و قیمت نسبتا مناسبی نسبت به کیفیت بالای آن دارند اما در حال پیمودن مسیر استانداردسازی برای ایجاد توازن بین کیفیت و قیمت هستند.

 

 در برند ناوالس کانسپتی به عنوان خانه و آشپزخانه وجود دارد که در میان تولیدکنندگان پوشاک نادر است. بفرمایید که براساس چه هدف‌گذاری‌هایی این بحث در کنار موضوع پوشاک ایرانی گنجانده شده است؟

حدود ۳۰ سال از فعالیت برند ناوالس می‌گذرد که ۱۲ سال آن در ایران بوده است. برندی که تصمیم به ارائه یک لایف‌استایل را دارد، همچون بسیاری از برندهای موجود در دنیا که در کنار پوشاک محصولات خانه و آشپزخانه را هم ارائه می‌دهند.

 

 اقدامات برند ناوالس به چه صورت است؟

لازم به ذکر است که پوشاک تولید شده توسط برند ناوالس در گذشته در کشورهای پیشرفته به فروش می‌رسیده. این برند در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود در نظر دارد حامی مالی ورزش‌های آبی مثل واترپلو، قایقرانی و... باشد.

 

 همکاری این دو برند با وجود داشتن کانسپت جدید در برند ناوالس چطور امکان‌پذیر شده است؟

فروشگاه‌های برند ناوالس و RNS در راستای افزایش سرعت گسترش خود در یک مکان پذیرای مشتریان هستند. اما برند ناوالس برای ادامه مسیر برندسازی خود نیاز دارد تا در فضایی جداگانه هم فروشگاهی را در قالب یک کانسپت‌استور راه‌اندازی کند تا بتواند تمامی محصولات خود اعم از پوشاک و هوم‌اکسسوری را در یک فروشگاه در معرض فروش بگذارد.

 

از نظر شما چه چالش‌هایی در مسیر صنعت پوشاک و تولیدات داخلی کشور وجود دارند و راه‌حل عبور از آن چیست؟

صنعت پوشاک ایران طراحان بسیار خلاقی دارد که متاسفانه در حوزه مدیریتی بسیار ضعیف عمل می‌کنند و در واقع علم کافی برای مدیریت واحد‌های طراحی در این صنعت را ندارند. در صورتی که با گذراندن دوره‌های کارآموزی و افزایش تجربه و دانش می‌توانند خلأ به وجود آمده را پر کنند. همین عامل سبب شده تا چالش‌هایی پیش روی فعالیت تولیدکنندگان و طراحان قرار گیرد.

 

 لطفا کمی هم پیرامون برند زاداری و روند فعالیت و گروه کالایی که این برند دربرگرفته است برای مخاطبان ما توضیح دهید.

من به مدت هشت ماه به طور فشرده تحقیقات بازاری را انجام دادم که نتایج مثبتی را هم در پی داشت و از آنجا که عدم وجود طراحی و شخصی‌دوزی را برای آقایان احساس می‌کردم تصمیم به راه‌اندازی برند زاداری گرفتم. در این راه با بهره‌گیری از سلبریتی‌ها عملکرد موفقی را شاهد بودم.

در حال حاضر در کنار بحث طراحی پوشاک آقایان خدمات گوناگونی را همچون طراحی وب‌سایت، آموزش عکاسی و... را در حوزه مد و فشن با همراهی افراد خبره ارائه می‌دهم که با توجه به هویت برندها انجام می‌پذیرد.

 

تگها : پوشاک , خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , برند , مد و فشن , طراحی لباس

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان