
بودجه استخدام نیروی انسانی برای ادامه سال جاری را متوقف کرد. در این شرایط، سخنگویAmazon گفت این برند تا مقطع فعلی هنوز درحال استخدام است. اقدامات کاهش هزینه با هدف افزایش حاشیه سود و بهرهوری عملیاتی انجام میشود. خردهفروشی Amazon درحال تثبیت بودجه استخدام خود است. بخش اصلی برند در مقایسه با سال ۲۰۲۴، هزینه عملیاتی ثابت تعداد کارکنان را در سال جاری حفظ خواهد کرد. هرگونه افزایش در بودجه استخدام «موردبررسی دقیق» قرار خواهد گرفت و به «دلایل قوی پشتیبان» نیاز دارد. این کسبوکار خردهفروشی همچنین تغییر رویه میدهد. مدیران اکنون بهجای اهداف خاص هنگام استخدام، بودجهای از پیش تعیینشده و دقیق به تیمهای خود اختصاص میدهند. این تغییرات فقط برای کارمندان شرکتی در کسبوکار خردهفروشی Amazon اعمال میشود و شامل کارکنانی نمیشود که در انبارهای Amazon و در بخش ابری شرکت، خدمات وب کار میکنند.
Zoe Hoffman، سخنگوی Amazon گفت این «راهی مسئولانه» برای رشد برندی بزرگ است و تاکید کرد عدم افزایش بودجه استخدام در یک سال معین به معنای عدم استخدام نیست. او افزود Amazon همچنان به استخدام نیرو ادامه میدهد.
Hoffman در بیانیهای افزود: «هریک از کسبوکارهای متعدد Amazon رویکرد خاص خود را برای استخدام براساس نیازهای فردی دارند. ما از نظر تاریخی هم تعداد افرادی که باید استخدام کنیم و هم هزینههای مرتبط را در نظر گرفتهایم.»
این اقدام تلاش بیوقفه Andy Jassy ، مدیرعامل برند را برای افزایش بهرهوری و حاشیه سود بالاتر برجسته میکند.
او از زمان تصدی این سمت در سال ۲۰۲۱، مشاغل را کاهش داده، حقوق را اصلاح کرده، لایههای مدیریتی را از بین برده و حتی رویکرد فهرستبندی محصولات Amazon را مورد بازنگری قرار داده است؛ آن هم به نام صرفهجویی در هزینه و افزایش بهرهوری. Amazon در سال ۲۰۲۴ سود بیسابقه ۵۹ میلیارددلاری را گزارش کرد که تقریباً دوبرابر سال ۲۰۲۳ است. ثابت نگهداشتن بودجه استخدام میتواند مدیران خردهفروشی Amazon را تشویق کند در مورد هزینهها، هوشمندانهتر و انعطافپذیرتر عمل کنند. متخصصان منابع انسانی میگویند برنامهریزی مبتنی بر بودجه، کنترل مالی دقیقتری نسبت به تعداد کارکنان ارائه میکند.
Doug Herrington ، مدیرعامل خردهفروشی Amazon هزینههای عملیاتی را درطول دو سال گذشته بسیار دقیق بررسی کرده. این سازمان خردهفروشی همچنین اخیرا ابزارهای جدید گزارشگری و تحلیل مالی را برای ردیابی تعداد کارکنان و هزینههای عملیاتی به وجود آورده. برخی ویژگیهای جدید شامل امکان درجهبندی کارکنان براساس سطح شغل، مهارتهای فنی و سابقه کار است.
Amazon طی سالهای اخیر مدام درحال کاهش هزینههاست. پس از رونق درطول همهگیری، رشد این غول خردهفروشی آنلاین کند شد و تعطیلی برخی از سرمایهگذاریهای آزمایشی شکل گرفت. تعداد کارکنان هم ثابت مانده است. این برند نیروی کار خود را از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ به ۱.۶ میلیون نفر رساند، اما تعدادشان در سال گذشته به ۱.۵۵ میلیون نفر کاهش یافت. Amazon از اواخر سال ۲۰۲۲ حداقل ۲۷۰۰۰ کارمند را تعدیل کرده است.
David Kryscynski، استاد منابع انسانی در دانشگاه Rutgers گفت: «مدیریت تعداد کارکنان به مدیران اجازه میدهد استعدادهای پرهزینه را بدون نگرانی زیاد در مورد حقوق و دستمزد، جذب کنند.» این مدل همچنین به مدیران، انعطافپذیری بیشتری در استخدام نیرو میدهد. آنها میتوانند پیمانکاران ارزانتر یا کارگران موقت را جذب کنند و تحتفشار نیستند کل بودجه را به معرض خرج بگذارند.
Amazon همچنان بر کاهش هزینهها متمرکز است. احتمالا سختگیریها تا پایان امسال ادامه خواهد یافت، حتی با اینکه برند بزرگ دنیای خردهفروشی پول خود را صرف سرمایهگذاریهای بزرگ در جاهای دیگر میکند. Amazon با چنین اقداماتی سرمایهگذاریهای بزرگ در کسبوکارهای جدید را مدیریت میکند و پیشمیبرد.
منبع:Businessinsider.com