دریافت خواروبار از کیوسک خودکار

دریافت خواروبار از کیوسک خودکار
دریافت خواروبار از کیوسک خودکار

خلاقیت به روش فروشگاه‌های زنجیره‌ای آلبرتسون

 

 

مشتریان فروشگاه jewel – osco در شیکاگو اولین کسانی هستند که فرصت خرید آنلاین و دریافت خواروبار از یک کیوسک خودکار را خواهند داشت. در این مکان‌ها خبری از ماموران تحویل‌دهنده نیست و همه فرایند به‌صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

برند معتبر خواروبارفروشی به نام آلبرتسون اولین شرکتی است که این طرح را به‌صورت آزمایشی پیاده‌سازی کرده است. پیش از این والمارت هم ایده مشابهی را در معرض دید عموم گذاشت؛ اما به لحاظ فنی موفقیت قابل‌توجهی کسب نکرد.  

روش کار به این صورت است که مشتریان برای استفاده از کیوسک‌ها می‌توانند سفارش خود را به شیوهآنلاین ثبت کرده و در بازه زمانی دوساعته‌ای که به آن‌ها اعلام می‌شود، برای تحویل به کیوسک مورد نظر مراجعه کنند. در زمان تحویل هم با اسکن بارکد روی تلفن همراه، سفارش‌ها به صورت رباتیک به مشتریان تحویل داده می‌شود.

آلبرتسون در حال همکاری با  برندهای مختلف است تا خدمات بیش‌تری را با سرعت بالاتر در کیوسک‌ها به مشتریان ارائه کند.

آلبرتسون در حال حاضر با کمک برند BELL AND HOWELL محفظه‌های نگهداری مواد غذایی با کنترل دمای اتوماتیک را در مکان‌های مختلفی از فروشگاه JEWEL- OSCO نصب کرده تا کالاهای کیوسک را با سرعت بیشتری تامین کند. این شرکت فروشگاه‌هایی را در 34 ایالت آمریکا اداره می‌کند و در منطقه «کلمبیا» تحت 20 نام تجاری مختلف از جمله JEWEL – OSCO،SAFEWAY،ACME و آلبرتسون فعالیت دارد و به زودی شعبه دوم کیوسک‌های تحویل خودکار خواروبار را در محوطه یکی از فروشگاه‌های SAFEWAY راه‌اندازی می‌کند.

 

کارکرد کیوسک‌ها

دما در کیوسک به صورت خودکار کنترل می‌شود. دو ناحیه دمایی مختلف در کیوسک وجود دارد؛ یکی برای دمای معمول و دیگری برای یخ‌زدگی. مواد غذایی با توجه به نیازشان به درجه دمایی در هر یک از محفظه‌ها جای می‌گیرند. سفارش مشتری می‌تواند ترکیبی از مواد غذایی موجود در این محفظه‌ها باشد و مشتری همه درخواست‌هایش را یک‌جا تحویل بگیرد.

 

پیشرفت خیره‌کننده

در حالی که شیوع ویروس کرونا میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا خانه‌نشین کرده است و کسب‌و‌کارهای زیادی در حال تجربه رکود هستند، بعضی از فروشگاه‌های آنلاین از جمله آلبرتسون روزهای شلوغی را سپری می‌کنند.

آلبرتسون اعلام کرده چندین کارمند در آمریکا استخدام می‌کند؛ آن هم برای کار در انبارها و تحویل اجناس به مشتریان در مقصد.

این شرکت درباره افزایش نیرو در کشورهای دیگر مانند بریتانیا سخنی به میان نیاورده است اما گفته است که دستمزد کارمندان خود در آمریکا، بریتانیا و اروپا را افزایش خواهد داد.

به گفته مسئولان آلبرتسون، کارمندان آمریکایی این شرکت ساعتی دو دلار بیشتر حقوق خواهند گرفت؛ میزان افزایش دستمزد کارمندان این فروشگاه‌ آنلاین در اروپا ساعتی دو یورو و در بریتانیا ساعتی دو پوند بیشتر می‌شود. مجموع این افزایش حقوق، ۳۵۰ میلیون دلار می‌شود.

همچنین آلبرتسون اعلام کرده که به تمام کارمندانی که بیماری کرونا بگیرند، دو هفته حقوق خواهد داد؛ این شرکت همچنین ۲۵میلیون دلار برای حمایت از شرکت‌های همکار در بخش تحویل بسته‌ها به مشتریان و رانندگان کنار گذاشته است.

با افزایش تقاضاها برای خرید کالا، خرید آنلاین هم به‌شدت افزایش یافته که علت آن خانه‌نشینی میلیون‌ها نفر در دنیا به دلیل قرنطینه یا خودداری داوطلبانه برای خروج از خانه بوده است.

در این بین شرکت‌های آمریکایی مانند فروشگاه زنجیره‌ای «آلبرتسون» هم که افزایش فروش آنلاین داشته‌اند به دنبال استخدام نیروی بیشترهستند.

افرادی که در این فروشگاه آنلاین برای ردیف‌های شغلی جدید جذب خواهند شد، عمدتا کسانی هستند که پیش از این در رستوران‌ها، خدمات مسافرتی و کسب‌وکارهای مربوط به تفریح و سرگرمی مشغول به‌ کار بوده‌اند و اکنون به دلیل شیوع کرونا شغل خود را از دست داده‌اند.

شیوع ویروس کرونا اقتصاد جهان را در اغما فرو برده و گردشگری و شغل‌های مرتبط با آن بیشترین آسیب را دیده‌اند.

هنوز ابعاد خسارات اقتصادی شیوع کرونا در جهان دقیقا مشخص نیست و رفته رفته آشکار می‌شود. براساس گزارش‌های صندوق بین‌المللی پول، ویروس کرونا پیش‌بینی‌ها را تغییر داده و رشد اقتصادی سال ۲۰۲۰ میلادی را به کمترین میزان از زمان بحران مالی ۲۰۰۸ کاهش داد.

 

نمونه‌ای از خلاقیت

آلبرتسون در ماه‌های اخیر تلاش زیادی برای گسترش فعالیت‌های خود و ارائه امکانات جدید به کاربران کرده است. این شرکت در اواخر سال گذشته میلادی از باجه‌هایی شبیه فروشگاه‌های فیزیکی «آمازون گو» رونمایی کرد؛ فروشگاه‌هایی که برخلاف سایر فروشگاه‌های فیزیکی فاقد صندوق بوده و پس از برداشتن اجناس می‌توان از آنها خارج شد. در این فروشگاه‌ها مشتریان وارد می‌شوند و پس از برداشتن اقلام مورد نظر خود، بدون پرداخت مبلغی در زمان خروج، به‌سرعت فرآیند خرید را انجام می‌دهند و فروشگاه را ترک می‌کنند. آمازون این روش خرید را از آمازون گو با نام Just Walk Out توصیف و معرفی کرده است. حالا اما آلبرتسون در راستای توسعه فعالیت‌های تجاری‌اش، فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ و معروف آمریکا یعنی Whole Foods را در قالب طرحی شراکتی با سرپرستی آمازون خریداری کرده است.

با این اوصاف انتظار می‌رود آلبرتسون برای توسعه تجارت جدیدش در زمینه نسل جدید فروشگاه‌های خواروبارفروشی و سوپرمارکت‌ها، این خرید بزرگ را انجام داده باشد.

بررسی برنامه‌های تجاری این برند در سال گذشته میلادی نشان می‌دهد که آلبرتسون تصمیم دارد تا یک دهه آینده، دو هزار فروشگاه خواربارفروشی را در سراسر ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی کند. در حالی که آمازون اولین فروشگاه آمازون گو را اوایل سال جاری میلادی در سیاتل و برای کارمندان شرکتش راه‌اندازی کرد، بعضی از کارشناسان و تحلیلگران معتقدند که خرید سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای Whole Foods توسط آلبرتسون قطعا به برنامه‌های این شرکت برای توسعه فروشگاه‌های خواربار‌فروشی مدرنش مربوط است.

 

تگها : خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , سوپرمارکت , خواروبار , کیوسک خودکار , آلبرتسون , فروشگاه‌های خواربار‌فروشی مدرن , سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان