دلایل اصلی کاهش قیمت دلار

دلایل اصلی کاهش قیمت دلار
دلایل اصلی کاهش قیمت دلار

دلایل اصلی کاهش قیمت دلار

افزایش بی رویه قیمت ارز هیچ توجیه اقتصادی حتی با توجه به تحریم ها نداشت و لذا قابل پیش بینی بود که حباب مازاد بالاخره خواهد ترکید.

دلایلی که کارشناسان اقتصادی برای افت قیمت دلار در نظر گرفته اند شامل چند مورد اساسی می باشد که در ذیل به چند مورد اصلی آن اشاره شده است.
1- افزایش بی رویه قیمت ارز هیچ توجیه اقتصادی حتی با توجه به تحریم ها نداشت و لذا قابل پیش بینی بود که حباب مازاد بالاخره خواهد ترکید؛ این اتفاق سرانجام در نهم مهر ۹۷ رخ داد.

۲- آغاز مراحل اجرایی توافق ایران و اروپا مبنی بر ادامه همکاری های اقتصادی و مبادلات بانکی ؛ طبق این توافق، جریان پول از سمت اروپا به ایران در مسیری جدید ادامه خواهد یافت.

۳- افزایش بهای جهانی نفت منجر به تقویت پول ایران به عنوان یکی از صادرکنندگان نفت شده است، به ویژه آن که انتظار می رود فروش نفت ایران به اروپا ادامه یابد و پول آن به ایران برگردد.

۴- پیش بینی ها مبنی بر تصویب FATF در مجلس شورای اسلامی که موانع تبادلات بانکی ایران را می کاهد.

۵ - روشنگری رسانه ها درباره پشت پرده افزایش قیمت ارز با قیمت سازی های آنی و دلبخواهی در برخی سایت ها و کانال ها با منافع خاص. همچنین اعلام قوه قضائیه مبنی بر برخورد با عواملی که با خبرهای ساختگی، هر روز قیمت جدید و بالاتری را شایع می کنند.

۶ - انتشار اخباری مبنی بر تصمیمات جدید دولت جهت مدیریت مجدد بازار ارز .

۷ - استمرار ارائه ارز دولتی برای واردات و تعهد عملی دولت در این عرصه که بیش ۹۸ درصد ارز در این بخش مصرف می شود.

۸ - پایان فصل سفرهای تابستانی.

۹ - وضعیت جدید بورس که باعث تمایل سرمایه گذاران برای حضور در این بازار شده است.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان