دوران جدید صنعت نمایشگاهی پس از کرونا

دوران جدید صنعت نمایشگاهی پس از کرونا
دوران جدید صنعت نمایشگاهی پس از کرونا

 

با شیوع سراسری ویروس کرونا در تمامی کشورهای جهان، برخی از صنایع و حوزه‌های اقتصادی عملا تعطیل شده‌اند و همین موضوع باعث شده در ماه‌های گذشته زیان‌های گسترده‌ای را به ثبت برسانند که صنعت نمایشگاهی یکی از آنهاست.

 این صنعت که در چارچوب آن در تمام کشورهای جهان سالانه هزاران نمایشگاه برگزار می‌شود که در دل آنها میلیون‌ها بازدیدکننده رفت‌وآمد کرده و میلیاردهادلار درآمد جابه‌جا می‌شود، در ماه‌های گذشته عملا تعطیل شده‌ و با

توجه به محدودیت سفرهای بین‌المللی و همچنین خطرناک بودن تجمع افراد در محیط‌های سرپوشیده، نمایشگاه‌های بین‌المللی و حتی داخلی متوقف شده‌اند.

در جدیدترین اخبار در این زمینه سازمان توسعه تجارت اعلام کرده نمایشگاه بین‌المللی اکسپوی دوبی که قرار بود در سال جاری میلادی برگزار شود، به تعویق افتاد.

این اکسپو که برنامه‌ریزی برای فعال کردن آن از سال‌ها پیش آغاز شده بود و بسیاری از بزرگان این صنعت قرار بود در آن حضور داشته باشند، احتمالا از سال آینده میلادی کلید خواهد خورد.

طبق پیش‌بینی صورت‌گرفته و براساس گزارش ایسنا، این نمایشگاه که بنا بود از اکتبر سال ۲۰۲۰ آغاز شود، یک سال به تعویق افتاده و احتمالا از اکتبر ۲۰۲۱ تا پایان مارس ۲۰۲۲ فعال خواهد بود.

طبق اعلام سازمان توسعه تجارت، امارات متحده عربی در نامه‌ای خواسته که ضمن برنامه‌ریزی جدید پس از تعویق اکسپو کشورها نام این برنامه بین‌المللی را تغییر ندهند.

در عرصه داخلی نیز برگزاری نمایشگاه‌ها در ماه‌های گذشته کاملا متوقف شده است اما براساس صحبت‌های مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی، ایران احتمالا در آینده نزدیک نخستین نمایشگاه پس از شیوع کرونا را برپا خواهد کرد.

طبق گفته‌های حسین‌زاده این نمایشگاه که با نام جهش تولید و دستاوردهای مقابله با کرونا از ۲۴ تا ۲۶ خردادماه برپا خواهد شد، توانمندی‌های کشور در مقابله با این ویروس را به نمایش می‌گذارد. همچنین امکان حضور

کشورهایی همچون چین نیز در این نمایشگاه وجود خواهد داشت و در بازدید و غرفه‌سازی بنا شده براساس پروتکل‌های بهداشتی و دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شود و به صورت زنده نیز برای مخاطبان امکان بازدید

مجازی وجود داشته باشد.

 

 

تگها : اقتصاد , نمایشگاه بین المللی , خرده فروشی , مراکزخرید , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , ویروس کرونا , نمایشگاه ایران ریتیل شو , نمایشگاه

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان