دومین همایش تقدیر و تجلیل از صاحبان مراکز خرید و برندهای برتر کشور

دومین همایش تقدیر و تجلیل از صاحبان مراکز خرید و برندهای برتر کشور
دومین همایش تقدیر و تجلیل از صاحبان مراکز خرید و برندهای برتر کشور

در شبی باشکوه و خاطره‌انگیز

برترین برندهای مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری کشور معرفی شدند

روز سه شنبه 7 مهرماه سال‌جاری همایشی در پایتخت برگزار شد که به جرات باید گفت که می‌تواند نقطه عطفی در سازمان‌دهی و به‌روزرسانی مراکز خرید و استانداردسازی صنعت خرده‌فروشی در ایران باشد.

در این شب با شکوه و خاطره‌انگیز که به کوشش ماهنامه تجارت طلایی و مهندس شاهرخ کشاورز سردبیر جوان و فعال آن در حوزه مراکزخرید برگزار شد، بزرگ‌ترین و شاخص‌ترین چهره‌های شناخته شده در حوزه مراکزخرید و برندها، چهره‌های شاخص علمی و هنری ، طراحان و معماران برتر ایرانی و سازندگان و کارفرمایان مراکزخرید افسانه‌ای در جهان و فاخر در ایران زیر یک سقف گردهم آمدند و ضمن هم‌اندیشی و تبادل افکار و نظرات، برگزیدگان صنعت مراکز خرید کشور و برندهای معتبر ایرانی و جهانی را مورد تقدیر قرار دادند.

میهمانان ویژه این مراسم بیش از ششصد نفری، به‌قدری زیاد بودند که اگر بخواهیم از آنها نام ببریم باید از تمامی آن ششصد نفر نام برد کسانی که نه تنها در حوزه ساخت و بهره‌برداری مراکز خرید بلکه در حوزه اعتلای فرهنگ خرید مردم ایران و دانش‌محور شدن این صنعت گام‌های بزرگی برداشته و موی سپید کرده‌اند اما برخی میهمانان این مراسم عبارت بودن

 

 

 

مهندس شاهرخ کشاورز :

(دبیرکل همایش و سردبیر ماهنامه تجارت طلایی)

در این مراسم باشکوه، پس از قرائت قرآن کریم، دبیر کل این همایش، مهندس شاهرخ کشاورز ضمن خوشامدگویی به میهمانان و تقدیر از حضور حداکثری فعالان حوزه صنعت مراکزخرید و برندها اظهار داشت: هدف از برگزاری این مراسم تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان این حوزه و فرهنگ‌سازی در خصوص رویکردهای مدرن و نوین صنعت ساخت و بهره‌برداری از مراکزخرید و الگوبرداری صحیح از استانداردهای روز جهان در این زمینه است.

وی افزود:  شرکت کنندگان در این بستر فراهم شده در کنار یکدیگر به بحث و گفتگو در خصوص بررسی راه‌های موفقیت مراکزخرید و نیازهای متقابل برندها و مراکز تجاری می‌پردازند.

دبیر کل همایش اذعان داشت: حضور تعداد اندکی از میهمانان ما برای رسمیت بخشیدن و بالا بردن کیفیت سایر سمینارها می‌تواند ارزشمند  و مغنتم باشد اما وقتی بیش از 600 چهره شناخته شده این صنعت که هر کدام به تنهایی نمادهای علمی و اقتصادی در کشور هستند در این فضا گردهم آمده‌اند قطعا برگزاری دوره‌های بعدی این همایش را برای ما دشوارتر و حساس‌تر خواهد کرد و مسئولیت ما را در این زمینه صدچندان، لذا امیدوارم که با توفیقات و عنایات حق‌تعالی هر ساله میزبان شایسته‌ای برای این جمع فاخر و بالنده باشیم.

این مراسم سخنرانان گرانمایه بسیاری داشت که آقایان هانس روکس دیوید (مدیر توسعه بازار هایپراستار در ایران ) و فرقان الاطهر (قائم‌مقام شرکت مک‌آرتور و سازنده چندین مرکز خرید عظیم در جهان) سخنرانان خارجی این مراسم بودند که با موضوعات چالش‌های خرده‌فروشی در ایران و بهره‌برداری صحیح از مراکز خرید به ایراد سخنرانی پرداختند و آقایان دکتر احمد صفار  ( مدرس دانشگاه در حوزه کسب‌وکار و مشاور بازاریابی فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، هفت، هایپرسان، فراز و همیاران مشهد)، دکتر محمدرضا رفیعی (مدیرعامل شرکت اوان‌پویا) و دکتر شهریار شفیعی (مدیرعامل شرکت برندتک) سخنرانان گرانقدر ایرانی بودند که در این همایش با موضوعات نگرشی نو در خرده‌فروشی مدرن، افزایش عمر مفید مراکزتجاری و برندسازی مراکزتجاری سخنرانی نمودند.

دکتر احمد صفار

( مدرس دانشگاه در حوزه کسب‌وکار و مشاور بازاریابی فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، هفت، هایپرسان، فراز و همیاران)

صنعت خرده‌فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای امروز جزء بزرگترین صنایع دنیاست و حتی از صنعت نفت هم بهتر عرض‌اندام می‌کند.

اولین فروشگاه زنجیره‌ای دنیا در سال 1859 با عنوان A&P متولد شد که فقط عرضه میوه و مواد غذایی پرمصرف را در دستور کار خود داشت پس از چند سال این فروشگاه‌ها ابعاد فعالیت خود را توسعه دادند و مواد غذایی در این فروشگاه‌ها به شکل گسترده‌تری عرضه شد و می‌توان گفت در سال 1879 سوپرمارکت‌هایی به شکل امروزی پدیدار شد اما تجلی این صنعت در سال 1916 در امریکا شکل گرفت و آن هم زمانی بود که اولین فروشگاه سلف سرویس سوپرمارکت (فروشگاه‌هایی که مردم به طور مستقیم کالا را لمس می‌کردند) با نام پیگلی ویگلی تاسیس شد.

این صنعت در سال 1940 و بعد از جنگ جهانی دوم از طریق ارتش سوئد در اروپا پایه‌گذاری شد و اولین بار در سال 1330 توسط برادران کاشانی به ایران راه پیدا کرد.

این دو برادر بزرگترین و مدرن‌ترین فروشگاه در خاورمیانه را با نام فروشگاه فردوسی تاسیس کردند و بعد از آن با مشارکت برادران خیامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوروش را راه‌اندازی نمودند.

اما آن‌چه اهمیت دارد جایگاه این صنعت در میان کسب‌وکارهای دنیاست. آمار سال 2011 میلادی نشان می‌دهد که والمارت با دوملیون و صدوپنجاه هزار پرسنل و درآمد و 421 میلیون دلاری در صدر جدول و بالاتر از تویوتا قرار دارد و در حالی که در همان سال کل درآمدهای نفتی ایران 79 میلیون تومان برآورد شده است، فروشگاه‌های نظیر کارفور، تسکو کروگر و.. چند برار این رقم درآمدزا بوده‌اند و این نشان از اهمیت این صنعت در جهان دارد.

با وجود اهمیت صنعت خرده‌فروشی و مراکزخرید در جهان اما هنوز خرده‌فروشی مدرن در آسیا جایگاهی ندارد و اروپا و امریکا سهم بیشتری را از این نوع خرده‌فروشی در اختیار دارند.

حقیقت ان است که ویژگی دنیای امروز سرعت در تغییر است و اگر ما نخواهیم با این سرعت تغییر کنیم ناچار به عقب‌نشینی خواهیم بود.

امروزه دیگر با بینش سنتی که به دو گرایش تولیدگرایی و فروش صرف وابسته است نمی‌توان خرده‌فروشی را توسعه داد . صاحبان کسب‌وکار در ایران باید نگرش بازارمحور یا مارکتینگ‌محور داشته باشند ونگاه بازارمحور یعنی تولید کالای باکیفیت و تشویق مشتری به انتخاب آن کالا. نه این که هر چه تولید شود خریدار مجبور به خرید باشد وقتی این بینش حاکم شود در مسیر برنندینگ گام برداشته‌ایم . امروز برندها در دنیا حرف اول را می‌زنند و در تعیین روش زندگی مردم نقش بسزایی دارند.

در تجارت به روش سنتی 2 ویژگی وجود دارد که برای ورود به تجارت مدرن باید اصلاح شود 1- در تجارت سنتی تاجران با نگاه به گذشته برنامه‌ریزی می‌کردند و تمرکز فقط بر محصولات خود داشتند اما تجارت امروزه باید با نگاه به آینده فرم‌بندی شود و رضایت مشتری در آن لحاظ شود.

هانس روکس دیوید

(مدیر توسعه هایپراستار در ایران)

در ابتدا بهتر است به این بپردازیم که نقش مجموعه‌هایی مثل هایپراستار برای سازندهگان و سرمایه‌گذاران مجتمع‌های تجاری چیست؟

ما و امثال ما در مجموعه‌هایی تجاری نقش anchor را داریم و در مجتمع‌های تجاری وارد می‌شویم تا مشتری‌ها را به آن مکان جذب کرده و پاخور ایجاد کنیم لذا نقش ما بسیار حساس است و بر ایجاد تعادل اقتصادی برای پروژه‌ها تاثیر بسزایی دارد.

اما بر اساس آنچه در ایران در طول این سالها دیده‌ام anchor ها برای ورود به مرازک تجاری ا مشکلات متعددی روبرو هستند مثلا برای راه‌اندازی یک سوپرمارکت هایپر استار در مراکز تجاری ما اکثر اوقات فضای کافی پیدا نمی‌کنیم زیرا از قبل برای این قبیل کاربری‌ها تفکری نشده طبعا طراحی سازه هم بر این اسا شکل نگرفته و ما با مشکل باراندازبرای هایپرمارکتها یا عدم تحمل سازه‌ها برای ایجاد هایپر مارکت روبرو هستیم از طرفی اجاره‌بهای سنگین و دسترسی‌های سخت و عدم توزیع مناسب پروژه‌‌ها ( همه پروژه‌ها در یک ناحیه هستند) بر مشکلات ما برای حضور می‌افزاید.

ایران امروز یکی از بزرگترین بازارهای منطقه چه از لحاظ جمعیتی چه از لحاظ پتانسیل رشد است اما هنوز کمی نسبت به کشورهای همسایه در صنعت خرده‌فروشی عقب مانده است. در حال حاضر 390 مجتمع تجاری در حال ساخت در ایران هستند ولی تعداد برندهایی که در ایران وجود دارد چه ایرانی و چه خارجی بسیار محدود است و همین به مراکز تجاری ضربه می‌زند. اکثر مراکز تجاری ساخته شده در ایران بر اساس استانداردهای سال 1970 است و اگر ایران به سمت استانداردسازی مراکزخرید خود پیش برود قطعا رتبه بالاتری را به دست خواهد آورد و همین رنکینگ بالا سبب ورود حجم زیادی از برندها به کشور ایران خواهد شد.

پیشنهاد من به کارفرمایان ایرانی این است که پیش از ساخت پروژه‌ها آنالیز دقیق داشته باشند و اطلاعات جامعی از توان خرید مردم، دسترسی‌ها، پراکندگی جمعیت، ریسک ترافیکی و... به دست آورند.

به جای طراحی‌های عظیم و تاکید بر نماهای زیبا و خاص از طراحی‌های ساده استفاده کنند در عوض پارکینگ رایگان به مردم بدهند و جشنواره‌های جذاب برگزار کنند. به جای آسانسورهای لوکس و پرهزینه از شیب برقی استفاده کنند و در نهایت تلاش کنند تا هر پروژه از پروژه دیگر متمایز باشد و شخصیت خاص برای خودش.

دکتر محمدرضا رفیعی

(مدیرعامل شرکت اوان‌پویا)

هنگامی که یک مجتمع تجاری ساخته می‌شود دستاوردهای زیادی را به همراه دارد از جمله این که با نگاه اجتماعی یک مرکز خرید می‌تواند یک مقصد و یک ایستگاه باشد که خوانواده‌ها به انجا هدایت می‌شوند و لذت می‌برند از نگاه اقتصادی هر مرکزخرید می‌تواند به اندازه یک چاه نفت برای کشور درآمدزا باشد و تولید ناخالص ملی را بالا ببرد و در نگاهی کلان‌تر به ازاء هر 5.5 متر ساخت‌وساز مراکز تجاری در کشور یک شغل ایجاد می‌شود و در حال حاضر که ما 16 میلیون متر مکعب مرکز خرید ساخته شده و در حال ساخت داریم این رقم 280 هزار شغل ایجاد کرده است اما با این همه محاسن چالش‌هایی پیش‌روی مراکزخرید است که نمی‌گذارد از همه پتانسیل‌های مرکز خرید در کشور استفاده شد. این چالش‌ها یا برون‌زا هستند یا درون‌‌‌‌‌‌زا اما مهمترین چالش پیش روی مراکز خرید که 70 درصد مراکز خرید کشور گرفتار ان هستند نداشتن رونق کافی است.

در واقع رونق مراکز خرید چالشی است که دیگر چالش‌ها را به‌وجود آورده یا در آنها تاثیر می‌گذارد وقتی مرکز خریدی رونق نداشته باشد مشکل فروش ، پیش فروش، تامین مالی و بهره‌برداری را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد پس باید به هر نحوی مشکل رونق حل شود.

رونق یعنی رضایت مداوم از کسب‌وکار و برای این که مرکز خریدی ایده‌آل داشته باشیم باید کارایی، پویایی و ماندگاری مرکز خریدمان در اوج باشد و برای تحقق این هدف باید نگاهمان به مراکز تجاری عوض شود.

بر اساس نظریه ارتقا عمر مفید مراکز تجاری که توسط اینجانب مطرح شده معتقدم که نگرش و رفتار ما با مراکز تجاری و مجتمع‌های چند منظوره باید همانند یک موجود زنده باشد هر چند آنها به معنای متعارف دارای حات نیستند اما از انجا که موفقیت آنها در گرو پیوند صمیمانه و همه جانبه توده مردم است و اصولا انسانها با موجودات زنده به گرمی و آسانی ارتباط پایدار برقرار می‌کنند راه حل جامع و اثربخش برای دستیابی به حداکثر عمر مفید و کارآمد این مراکز چنین اندیشه‌ای است. بنابراین با مراقبت مداوم و رفتاری همانند موجود زنده با مراکز تجاری می‌توان بر چالش رونق فائق آمد.

دکتر شهریار شفیعی

(مدیرعامل شرکت برندتک)

ورود برندسازی و برندینگ به کشور ما از حدود 15 سال قبل آغز شد. شاید آن‌روز اگر گفته می‌شد که جنگ‌های بعدی در دنیا جنگ برندها خواهدبود برای کسی باورپذیر نبود اما امروزه همه می‌دانند که بدون برند نمی‌توان در عرصه اقتصاد به سروری و پیروزی رسید و بدون داشتن دانش مدیریت برند نمی‌توان بازارها را پس از فتح مدیریت کرد.

مهمترین عامل برای ایجاد برند ارتباط با مخاطب است. اگر ما بهترین‌ها را در اختیار داشته باشیم ولی ندانیم که چگونه باید با مخاطب خود ارتباط برقرار کنیم شکست خورده‌ایم.

واقعیت این است که امروز ما هیچ رسانه غالبی که بتواند به بخش بزرگی از مخاطبان دست پیداکند نداریم و در بهترین آمارهای رسانه‌ای ما می‌توانیم با 10 الی 15 درصد مخاطبان خود ارتباط برقرار کنیم. حال در عصری که بمباران پیغام و پسغام است و بهترین کلام و گفت‌وگوها را نیز اگر از چند خط بیشتر باشد کسی گوش نمی‌دهد و نمی‌خواند بهترین راه برای دیده‌شدن چیست؟

برای دیده شدن باید در مسیر برندینگ گام برداریم. برندینگ یعنی ایجاد اعتماد، محبت و احترام در مخاطب. برندسازی یعنی برقراری ارتباط موثر با مخاطب و ایجاد محبت کردن. محبت زبان جهانی است و باید در جایی که فرهنگ ایرانی فرهنگ مهر است اززبان محبت استفاده کنیم.

برای اینکه جهانی شویم لازم است وقت بگذاریم و برنامه‌ریزی کنیم تا در اذهان بمانیم. چرا اغلب مردم حتی لوگوی مخدوش شده فورد را می‌شناسند اما تولیدات ایرانی فقط خریداری می‌شوند و در یادها نمی‌مانند؟

در چهل سال آینده سه چالش اساسی در جهان خواهیم داشت 1- انرژی 2- آب و 3- چالش جنگ نرم. جنگی که فرهنگ را نشانه می‌گیرد بنابراین برندسازی برای رویارویی با این چالش بسیار مهم است چون در آینده برندها فقط مأمن پولدار شدن ما نیستند بلکه هویت ایرانی مسلمان به برندها وابسته می‌شود.

اینکه چقدر در قلب مخاطبان خود با اعتماد و احترام و ارتباط موثر جا بازکنیم در برندسازی بسیار مهم است و در ایران چون یک رسانه غالب برای برقراری ارتباط با مخاطبان نداریم لازم است یک تجربه خوب در مخاطب ایجاد کنیم و آن را آنقدر قوی اجرا کنیم تا افراد خودشان رسانه‌ای برای ما شوند.

فرقان الاطهر

(قائم مقام شرکت مک‌آرتور در ایران)

زمانی که موضوع ساخت مراکز خرید پیش می‌آید سرمایه‌گذار باید با آینده‌نگری در 25 تا 30 سال بعد پروژه را بسازد. مشکلی که در ایران و برخی کشورهای خاورمیانه وجود دارد این است که کارفرمایان چون زمین بزرگی دارند فکر می‌کنند می‌توانند مال بسازند و آن را به بهره‌برداری برسانند در حالی که مالک مرکز خرید بودن با بهره‌بردار بودن کاملا متفاوت است. نگاه بهره‌بردار نگاه به آینده است و جلوگیری از هدررفت سرمایه در بلند مدت و نگاه مالک رسیدن به سود حداکثری در زمان کوتاه‌تر.

متاسفانه در مراکز خرید ساخته شده در ایران آنچه که من دیده‌ام این است که پیش از راه‌اندازی و ساخت پروژه‌ها، تحقیقات و مطالعات اولیه انجام نمی‌شود. همه سازندگان تئوری‌های ساخت پروژه و بحث مطالعات اولیه را می‌دانند اما در عمل پیاده‌سازی نمی‌کنند و وقتی با آنها در این خصوص صحبت می‌کنم می‌گویند شما بازار ایران را نمی‌شناسید بازار ایران با دنیا متفاوت است با احترام به همه این دوستان باید بگویم من با این حرف مخالفم. رعایت اصولی که منجر به موفقیت یک مرکزخرید شود در همه دنیا یکی است و فقط تفاوت در روشهای اجراست.

در ایران در پروژه‌هایی که سابقا ساخته شده یک چیز مشترک است، پروژه‌هایی بدون آینده‌نگری برای دریافت سود حداکثری در زمان کوتاه اما با نگاهی به پروژه‌های موفق دنیا یا همین امارات درمی‌یابیم که آنچه موجب موفقیت سیتی سنتر دیره یا mall of emirates  شده چیزی جز آینده‌نگری و طراحی درست کارفرمایان نبوده است.

توصیه من به کارفرمایان ایرانی که به سوی مدرنیته پیش می‌روند این است که حتما پیش از ساخت پروژه‌ها تحقیقات بازار را در برنامه کاری خود لحاظ کنند تا تعداد تقریبی مشتریان، میزان عرضه و تقاضا، قدرت خرید مردم، فرهنگ و سبک زندگی مردم برای آنها روش شود و با کمک شهرداری آینده ترافیکی، حجم ساخت و ساز در منطقه در 30 سال آینده و وضعیت زمینها و بناهای اطراف پروژه را تخمین بزنند و با دید باز شروع به ساخت نمایند.

 

تقدیری‌ها

اما شب همایش شب باشکوهی شد چرا که پیش از تقدیر از برگزیدگان نوروزعلی صمدی جانباز سرافرازی مورد تقدیر قرار گرفت که دو دستش را در راه دفاع از میهن هدیه کرده بود و در آن شب باشکوه همه و همه چه میلیاردرهای عربی و اروپایی و چه میهمانان گرانقدر آن مراسم به احترامش ایستادند و در برابر عظمتش سر تعظیم فرود آوردند.

پس از تقدیر از این جانباز سرفراز در پایان این مراسم برترین‌های این صنعت که توسط هیات داوران در 3 بخش،  بخش  اول: برندها و فروشگاه های برتر فعال در مراکز تجاری کشور، بخش دوم: معماران، مدیران ، وکلا، بهره ‌برداران و نویسندگانی که در مورد مراکز خرید و برندها کتاب منتشر کرده اند و بخش سوم: مراکز خرید و مجتمع های تجاری موفق در حال ساخت، در حال افتتاح و در حال فعالیت، انتخاب شده بودند معرفی شده و از آنان با ارائه تندیس و لوح، تقدیر به عمل آمد.

چهره‌ها و اشخاصی که در بخش اول مورد تقدیر قرار گرفتند عبارتند از :

جناب آقای محمد تقی پور جواهریان به عنوان پیشکسوت صنف ساعت                   

جناب آقای محمد اعتماد صاحب برند پوشاک ماکسیم به عنوان پیشکسوت صنعت پوشاک     

جناب آقای رضا نادعلی صاحب برند مبل نادعلی به عنوان پیشکسوت صنعت مبلمان                               

جناب آقای حجت گشایشی به عنوان پیشکسوت صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی در مراکز خرید کشور

جناب آقای ابوالفضل کلایی به عنوان  پیشکسوت صنعت ساختمان          

جناب آقای شهریار خانی زاد به پاس ترجمه وتالیف و انتشار کتاب در رابطه با مراکز خرید و برند ها                                       

 جناب آقای طایفه مرسل به پاس ترجمه وتالیف و انتشار کتاب در رابطه با مراکز خرید و برند ها                                                          

 سرکارخانم مریم بنی هاشمی به پاس ترجمه وتالیف و انتشار کتاب در رابطه با مراکز خرید و برند ها

جناب آقای مسعود امیدی به عنوان مدیر برتر مراکز خرید کشور             

جناب آقای حسین محمودی به عنوان معمار موفق و صاحب کسوت در زمینه طراحی و ساخت مراکز خرید                          

جناب آقای حمید رفتاری به عنوان معمار موفق و صاحب کسوت در زمینه طراحی و ساخت مراکز خرید               

جناب آقای دکتر اسحاق اصغری به پاس یک عمر فعالیت حقوقی در مدیریت مراکز خرید                       

سرکارخانم منصوره مرادی زاویه به پاس یک عمر فعالیت حقوقی در مدیریت مراکز خرید                                       

جناب آقای علی دایی به پاس یک عمر فعالیت در عرصه ورزش و تجارت و اقتصاد                  

جناب آقای بهرام رادان به پاس یک عمر فعالیت در عرصه هنر و تجارت و اقتصاد    

در بخش دیگری از تقدیرها صاحبان برندهای فعال و برتر در مراکزخرید نیز مورد تقدیر قرار گرفتنذ که عبارتند از : آرایشی بهداشتی

جناب آقای محمدرضا پاکاریان از شرکت روژا به عنوان برند برتر در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی در مراکز خرید کشور                      

جناب آقای میثم مقدماز میثم عطر به عنوان  برند برتر در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی در مراکز خرید کشور   

پوشاک وارداتی

جناب آقای مجید لک از  برند شرکت کاسپین مد( ال سی وای کی کی) به عنوان برتر پوشاک وارداتی در مراکز خرید کشور  

جناب آقای مجید هنر پرور از شرکت اروم ناب ایده آل (کوتون) به عنوان برند برتر پوشاک وارداتی در مراکز خرید کشور                                       

جناب آقای حسن شگفتی از شرکت لیلیان مد به عنوان برند برتر پوشاک وارداتی در مراکز خرید کشور                                  

جناب آقای احمد قجری از پوشاک زارا به عنوان برند برتر پوشاک وارداتی در مراکز خرید کشور                                             

جناب آقای محمد خردمند از پوشاک جین وست به عنوان برند برتر پوشاک وارداتی در مراکز خرید کشور                                             

سرکارخانم ثمین طلایی از پوشاک تیفی به عنوان برند برتر پوشاک وارداتی در مراکز خرید کشور                                           

پوشاک ایرانی

جناب آقای منصور الیاسی از پوشاک ال سی من به عنوان برند برتر پوشاک ایرانی در مراکز خرید کشور                  

جناب آقای محسن اصفهانیان از پوشاک گراد به عنوان برند برتر پوشاک ایرانی در مراکز خرید کشور                                      

جناب آقای رامین جوانرود از پوشاک تن ریس به عنوان برند برتر پوشاک ایرانی در مراکز خرید کشور                                     

ساعت

جناب آقای عبدالرحیم احمدی از شرکت فستینا گروپ به عنوان برند برتر صنف ساعت در مراکز خرید کشور                                        

جناب آقای علیرضا رضاخانلو از شرکت آناهیدزروان به عنوان برند برتر صنف ساعت در مراکز خرید کشور                              

فروشگاه زنجیره ای

جناب آقای منصور عالی پور از فروشگاه های زنجیره ای هایپرمی به عنوان برند برتر تجهیز و راه اندازی فروشگاه زنجیره ای در مراکز خرید کشور                                 

IT

آقای امین سمیع زاده از شرکت مایاک به عنوان برند برترصنعت IT در مراکز خرید کشور                                       

اکسسوری

جناب آقای مرتضی رحیمی از شرکت هارمونی به عنوان برند برتر حوزه چیدمان ، دکوراسیون و لوازم جانبی در مراکز خرید کشور

کیف و کفش

جناب آقای شاهین فاطمی از چرم درسا به عنوان برند برتر صنعت کیف و کفش در مراکز خرید کشور                                   

جناب آقای مهدی یوسفی فر از نوین چرم به عنوان برند برتر صنعت کیف و کفش در مراکز خرید کشور                                 

شهربازی

آقایGurhan ahesteh از شرکت فان تایم به عنوان برند برتر تجهیز و راه اندازی شهربازی در مراکز خرید کشور                                               

مبلمان

جناب آقای مهدی جوادی پارسا از مبلمان پارسا به عنوان برند برترصنعت مبلمان در مراکز خرید کشور

دانش بنیان

جناب آقای محمد علی عطارها از شرکت کیان رایانه به عنوان برند برتر در حوزه تولید نرم افزارهای یکپارچه فروشگاه های زنجیره ای و هایپر مارکتها         

و نیز مراکزخریدی که در این مراسم برتر شناخته شدند عبارتند از :

جناب آقای نادر محقق از مرکز خرید لاله پارک به دلیل تاثیرگذاری مثبت در روند ساخت وساز مراکز خرید شهرتبریز                                          

جناب آقای مسعود صرامی از مرکز خرید سیتی سنتر اصفهان به دلیل تاثیرگذاری مثبت در روند ساخت وساز مراکز خرید شهراصفهان

جناب آقای علی احمدی از مرکز خرید میلاد نور به دلیل تاثیرگذاری مثبت در روند ساخت وساز مراکز خرید شهرتهران                                       

جناب آقای احمدرضا عاملی از مرکز خرید مهستان به دلیل تاثیرگذاری مثبت در روند ساخت وساز مراکز خرید استان البرز                 

جناب آقای کیومرث هاشمی از مرکز خرید الماس شرق مشهد به دلیل تاثیرگذاری مثبت در روند ساخت وساز مراکز خرید شهر مشهد

جناب آقای احمد حسینی از خلیج فارس شیراز به دلیل تاثیرگذاری مثبت در روند ساخت وساز مراکز خرید شهرشیراز                        

 

مراکز خرید سریالی

جناب آقای حسین مصلح نیا از مراکز خرید تیراژه توسعه مراکزخرید سریالی و هم نام در سطح کشور                   

جناب آقای حمیدرضا پور قاضی توسعه از مراکز خرید پردیس1و2و3 کیش مراکزخرید سریالی و هم نام در سطح کشور                                        

جناب آقای حسین حسینی از هلدینگ ستاره توسعه مراکزخرید سریالی و هم نام در سطح کشور                          

جناب آقای فرهاد روزخوش از هلدینگ ایرانیان اطلس توسعه مراکزخرید سریالی و هم نام در سطح کشور                                             

مراکز خرید ویژه

جناب آقای حسین بوعلی از  اکومال به دلیل ایجاد مراکز خرید ویژه در سطح کشور                                               

جناب آقای مرتضی رحیمی از مرکز خرید هارمونی سنتر به دلیل ایجاد مراکز خرید ویژه در سطح کشور                                               

علی اکبر چهار محالی از بازاربزرگ و تخصصی کودک و مادر به دلیل ایجاد مراکز خرید ویژه در سطح کشور                                           

جناب آقای اکبر کاظمی از بازار ایرانی اسلامی نقش جهان اندیشه به دلیل ایجاد مراکز خرید ویژه در سطح کشور                                   

جناب آقای  بهمن ملاغلامعلی از مرکزخرید ایده آل به دلیل ایجاد مراکز خرید ویژه در سطح کشور                       

 

بهره برداری

جناب آقای حسن رفتاری از مرکزخرید پالادیوم به دلیل بهره برداری موفقیت آمیز از مراکز خرید                                          

جناب آقای حسین قدیم از مرکز خرید ارگ به دلیل بهره برداری موفقیت آمیز از مراکز خرید                                

جناب آقای سید مصطفی نعمتی از مرکز خرید آرمان به دلیل بهره برداری موفقیت آمیز از مراکز خرید                                  

جناب آقای رامین احمدی از مگامالبه دلیل بهره برداری موفقیت آمیز از مراکز خرید                              

جناب آقای علی میرعالی از مرکز خریدکوروش به دلیل بهره برداری موفقیت آمیز از مراکز خرید                                           

جناب آقای محمد علی شایسته نیا از مرکزبین‌المللی مالی و اقتصادی پاژ به دلیل بهره برداری موفقیت آمیز از مراکز خرید                    

جناب آقای نادر احدی از مرکز خرید چارسو به دلیل بهره برداری موفقیت آمیز از مراکز خرید                               

جناب آقای اکبرکریم زاده از مرکزخرید پرده نفیس به دلیل بهره برداری موفقیت آمیز از مراکز خرید                                    

جناب آقای بهروز کارگر قناتی از مرکزخرید ستارخان ارس به دلیل بهره برداری موفقیت آمیز از مراکز خرید                                        

جناب آقای محمد صالح حاج خلیلی از مرکز خرید فایتون به دلیل بهره برداری موفقیت آمیز از مراکز خرید                                          

 

طراحی

جناب آقای سید حسن قلعه نوعی از برج های تجاری و اداری آرتمیس به دلیل طراحی و ایجاد نمادهای اقتصادی و شهری                   

جناب آقای مسعود نصرتی از برج تجارت قزوین به دلیل طراحی و ایجاد نمادهای اقتصادی و شهری                                       

جناب آقای میر احمد حبیبی از مرکز خرید ایپک پالاس به دلیل طراحی و ایجاد نمادهای اقتصادی و شهری                                        

جناب آقای ناصر علیزاده از مرکزخرید اوریاد به دلیل طراحی و ایجاد نمادهای اقتصادی و شهری

جناب آقای حسن کشت پور ازمرکز خریدآسمان کرج به دلیل طراحی و ایجاد نمادهای اقتصادی و شهری                                            

 

موسیقی رستاک پایان‌بخش مراسم

همچنین حامیان این همایش، سخنرانان و چهره‌های ورزشی و هنری نیز مورد تقدیر قرار گرفتند و هنرنمایی گروه موسیقی رستاک نیز پایانی شاد و به‌یادماندنی را برای میهمانان حاضر در این مراسم رقم زد.

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان