دپارتمان استور ثمانی مقصدی برای برندها و طراحان ایرانی

دپارتمان استور ثمانی مقصدی برای برندها و طراحان ایرانی
دپارتمان استور ثمانی مقصدی برای برندها و طراحان ایرانی

به تازگی دپارتمان استوری در عمان با هدف ارتقا و رقابت برندهای ایرانی با بازار عمان در مسقط افتتاح شده است. در حال حاضر  تنها بازار مناسب برای رقابت که برند‌های ما می‌توانند در آن برتری داشته باشند و امکان دسترسی خوبی دارد، بازار عمان است، چراکه ما در کشور‌های دیگر مزیت رقابتی قابل‌توجهی نداریم و یا هزینه‌های حضور در آنها بسیار بالاست از این رو با بنیانگذار دپارتمان‌استور ثمانی که در یکی از لوکیشن‌های عالی شهر مسقط افتتاح شده در رابطه با این ایده گفت و گویی ترتیب داده ایم که در ادامه می‌خوانید.

لطفا خودتان را معرفی کنید و درمورد تحصیلات و سوابق فعالیت‌های تجاری و بازرگانی خودتان برای مخاطبان ماهنامه تجارت‌طلایی توضیح دهید.

سعید ثمانی هستم، متولد سال١٣۵١ در شهر تبریز. شغل خانوادگی ما بافت فرش‌های ابریشم دست‌بافت بود اما به‌خاطر علاقه زیادی كه به حوزه مد و پوشاك داشتم، از سال 1372 با راه‌اندازی مزونی در كرج، فعالیت حرفه‌ای در حوزه پوشاك را آغاز کردم و برای مدت ١٨سال مزون پوشاک داشتم، تا اینکه تولید پوشاك را شروع كردم و درحال حاضر هم ١۵سال است که تولیدكننده پوشاك هستم. اولین كارخانه صنعتی پوشاك در استان گلستان را راه‌اندازی كردم و به‌طور همزمان مشاوره و راه‌اندازی واحد‌های تولیدی پوشاك هم انجام می‌دهم. همچنین به‌خاطر علاقه‌ به تغییر فرایند كارگاه‌های سنتی به صنعتی و سیستماتیك، در این حوزه نیز فعالیت دارم و برای مدت 10سال ریاست اتحادیه پوشاك استان گلستان را نیز برعهده داشتم. چندین مقاله‌ هم در این زمینه نوشتم که در مجله‌های مرتبط با صنعت پوشاك به چاپ رسیده است.

 

 

برگزاری اولین جشنواره مد و لباس فجر در استان گلستان همزمان با تهران، داوری 3 دوره جشنواره مد و لباس، برگزاری همایش‌های متعدد در حوزه پوشاك ابتكار، اجرای همایش آسیب‌های‌اجتماعی زنان شاغل در پوشاك ابتكار، مجری پوشاك مدارس و آسیب‌های پوشاك غیراستاندارد، سخنرانی‌های متعدد در حوزه تخصصی در مجامع مختلف، تدریس و آموزش دوره‌های متعدد در حوزه صنعت پوشاك، مجری و كارشناس صدا‌و سیما استانی در همین حوزه برای مدت 18ماه، سوابق فعالیت من در این حوزه هستند و هم‌اكنون نیز فعالیت در حوزه مشاوره و راه‌اندازی و کمک به افزایش بهره‌وری در تولید و كاهش اتلاف‌ها، مشاوره راه‌اندازی مزون‌های پوشاك و افزایش درآمد با پوزیشنینگ صحیح را انجام می‌دهم و همچنان تولیدكننده پوشاك بانوان نیز هستم و در بازار بزرگ تهران با b2b حضور دارم.  همچنین دپارتمان‌استور عمان را برای معرفی صحیح و سیستماتیك طراحان، مزون‌داران و تولیدكنندگان كشور در بازار‌های بین‌المللی ایجاد کردم. البته راه‌ زیادی در این حوزه پیش‌رو دارم و در تلاش برای ایجاد بستری مناسب برای فروش و نمایش محصولات تولیدكنندگان و همین‌طور توانمندی طراحان و صاحبان ‌ایده كشورم در سطح قابل احترام در بازار‌های خارجی نهایت هستم. همچنین با مطالعه و سپری کردن دوره‌های آموزشی متعدد و کسب مدرک

MBA fashion و  حضور مستمر در بازار‌های کشورهای فعال در حوزه پوشاک مانند تركیه، دبی، چین و عمان، به توسعه فردی خودم در این حوزه پرداختم و مشاوره كارخانه تولید راه‌اندازی پوشاك در صحار عمان و مشاوره در بهبود تولید در تفلیس گرجستان را نیز برعهده داشتم.

 در رابطه با دپارتمان‌استور ثمانی برایمان توضیح دهید، این دپارتمان‌استور در چه حوزه‌هایی مشغول به فعالیت است؟

درحال حاضر تنها بازاری که برند‌های ما می‌توانند در آن برتری داشته، با برند‌های دیگر رقابت کنند و امکان دسترسی خوبی دارد، بازار عمان است، چراکه ما در کشور‌های دیگر مزیت رقابتی قابل‌توجهی نداریم و یا هزینه‌های حضور در آنها بسیار بالاست. دپارتمان‌استور ثمانی در شهر مسقط کشور عمان و در یکی از لوکیشن‌های عالی این شهر واقع شده و ساختمانی مستقل در ۵ طبقه است که ٢ طبقه استور برای مزون‌دارها، یک طبقه گالری برای دیزاینر‌هاست و یک طبقه نیز به تیم مارکتینگ و بازاریابی و یک طبقه به بخش تولیدمحتوا و فضای اداری آن اختصاص داده شده است. ما در دپارتمان استور مسقط، تمام تلاشمان بر این است که پل ارتباطی بین صنعت پوشاک ایران و و بازار بین‌الملل باشیم و در این دپارتمان‌استور در تمامی رشته‌های مرتبط با صنعت مد و فشن و پوشاک فعالیت داریم. در بخش مدلینگ استایلینگ و واحدهای تولیدمحتوا در فضا‌های بین‌المللی و نیز فروش و بازاریابی محصولات پوشاک و تحقیقات بازار، بازارسنجی و امکان‌سنجی حضور هر یک از برند‌ها هم به‌طور اختصاصی فعالیت کرده و بازخوردهای قابل‌اعتنا و مستندی را به برند‌ها ارائه داده و در صورت تمایل برند‌ها به تامین فضای اختصاصی و ایجاد فروشگاه، امکان‌سنجی، انتخاب لوکیشن، انجام کلیه امور اداری و حتی تاسیس و اداره فروشگاه و استخدام پرسنل را برای آن‌ها انجام می‌دهیم.

 

 

 دپارتمان‌استور عمان چه زمانی افتتاح شده است؟

برای انتخاب لوکیشن دپارتمان‌استور در حدود ۶ ماه وقت صرف شد، تا اینکه این دپارتمان را انتخاب کردیم. دپارتمان‌استور عمان اول ژانویه 2024 در بازگشایی و در تاریخ ۲۷ مارچ به طور رسمی افتتاح شد.

 اولین‌بار چه زمانی تصمیم به افتتاح دپارتمان‌استور مد و فشن در سطح بین‌المللی گرفتید؟

همیشه به این فکر می‌کردم ‌که ای کاش بستری در خارج ازکشور برای ارائه محصولاتم وجود داشت تا آنها را در بازار بین‌المللی عرضه کنم و بازخورد بگیرم اما هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم این کار توسط خودم محقق شود. به‌هر روی، آرزوی من محقق نشد اما طی ۴ سال گذشته تصمیم گرفتم این کار را انجام بدهم و تحقیقات و امکان‌سنجی آن را شروع کردم و یک سال کامل در عمان مستقر شدم تا اینکه این پروژه به ثمر رسید.

 در مجموعه شما موقعیت‌های شغلی با چه عناوینی تعریف می‌شوند و برای شروع همکاری با طراحان و تولیدکنندگان لباس چه مواردی را در نظر می‌گیرید؟

تمام افرادی که در حوزه مد و لباس فعال هستند، امکان حضور و فعالیت در این مجموعه را دارند؛ فضایی حرفه‌ای برای طراحان و معرفی آن‌ها به بازار کار عمان و حوزه Gcc، فعالان حوزه مدلینگ، استایلینگ، عکاسان فشن، متخصصان چیدمان فروشگاه و اساتید توانمند در حوزه آموزش برند دیزاینر‌ها و مزون‌داران، تولید‌کنندگان در کلیه رشته‌ها مثل کالای خواب (بخش نساجی) و همچنین طراحان و تولید‌کنندگان زیورآلات.

 

 

 درحال‌حاضر چه تعداد نیروی کار در مجموعه شما مشغول‌به‌ فعالیت هستند؟

مجموعه ما در حال حاضر با ۴ نیرو در بخش فروش، ٢ نیرو در بخش اداری، ۴ نیرو در بخش مارکتینگ و بازاریابی و ۵ نیرو در سایر بخش‌ها که از هموطن عزیزمان و افرادی با ملیت‌های صاحب نفوذ در Gcc هستند، همکاری داریم اما آمادگی جذب همکاران بیشتر را هم داریم.

 لطفا پیرامون برنامه‌های آتی این مجموعه در حوزه‌های توسعه شعب و طراحی محصولات برایمان بگویید.

برنامه‌هایی که ما علاقمند هستیم به سرعت آن‌ها را اجرایی کنیم، برگزاری نمایشگاه و در واقع فشن‌شو لباس ایرانی در عمان است که عمده تمرکز ما روی بخش نمایشگاهی آن بوده و درنظر داریم در چند ماه آینده در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی مسقط در بخش‌های پوشاک بانوان، آقایان و بچه‌گانه با رعایت بالاترین استانداردهای موجود در بازار برگزار کنیم که فرصت بسیار مناسبی برای ظهور و حضور برند‌های ایرانی در فضای بین‌المللی و به‌خصوص حوزه Gcc خواهد بود. همچنین درحال تحقیق و بررسی برای ایجاد موقعیت‌های بزرگ‌تر و مطلوب‌تر با مشارکت برند‌های اول کشور در شهر مستقط عمان هستیم و رایزنی‌هایی نیز در این راستا انجام شده و به توافقاتی هم با شرکای عمانی رسیدیم.

 به‌عنوان سوال پایانی، از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که طی دوران فعالیت خود در این صنعت داشته‌اید، برایمان بگویید.

بسیاری از چالش‌های حوزه صنعت پوشاک کاملا مشهود است ولی موضوعی که ما طی یکی، دو سال گذشته با آن مواجه بودیم، موضوع عدم حرفه‌ای‌‌گری در حوزه تجارت پوشاک است و اکثر برند‌ها و در واقع افرادی که در خط مقدم این سند هستند، باید بدانند آنچه که در بازار بین‌الملل برای تجار خارجی اهمیت دارد، بسیار متفاوت از آن چیزی است که در بازار داخل کشور مطرح است و این نداشتن شناخت از  بازار بین‌المللی، بزرگ‌ترین چالش و مانع حضور پوشاک ما در مقیاس جهانی است.

تگها : خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , مد و پوشاک , بازاریابی , طراحی , مد و لباس , رقابت , مدلینگ , نیروی کار , دپارتمان استور

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان