راز موفقیت برند «دی‌وان میلانو»

راز موفقیت برند «دی‌وان میلانو»
راز موفقیت برند «دی‌وان میلانو»

راز موفقیت برند «دی‌وان میلانو»
در دنیای تو ساعت چند است؟
برندهای ساعت انواع مختلفی دارند. گروهی به اصطلاح لاکچری و لوکس هستند و با شکوه تمام برای مشتریان خاص خودشان به عرضه محصولات می‌پردازند. گروهی دیگر به اندازه لاکچری‌ها پرزرق و برق نیستند اما محصولات باکیفیت و ارزان‌قیمتی دارند. برند «دی‌وان میلانو» به‌عنوان یکی از خوشنام‌های این عرصه در دسته دوم جا می‌گیرد. این برند با تولید محصولات کیفی بازار رقابت را به سود خودش کرده و البته در این بین بارها مجبور به تغییر استراتژی شده است. این روزها دیگر مشتریان چندان رغبتی به خرید ساعت مچی نشان نمی‌دهند چون ابرازآلات تکنولوژیک چندمنظوره دیگری در دسترس دارند که می‌تواند نیازهایشان را برآورده کند. برند «دی‌وان میلانو» سعی کرده با به‌کاربردن موثرترین تکنولوژی‌های موجود، علاوه‌بر چندمنظوره بودن و رفع کامل همه نیازهای مشتریانش، علاقه به ساعت مچی و در واقع کاربرد این وسیله لوکس را در دنیای تجاری امروز بازتعریف کند. در سال ۲۰۱۳، استارت‌آپی در میلان تاسیس شد که دنیای ساعت‌ها را به مبارزه طلبید و خیلی زود در میان برند‌های معروف ایتالیا مطرح شد! دی‌میلانو در حال حاضر در دبی و هنگ‌کنگ مستقر است و در ۲3 کشور دنیا در فروشگاه‌های لوکس به نمایش گذاشته و فروخته می‌شود.

یک ایده برتر
وقتی داریواسپالونه 20 ساله در دانشگاه بوککنی میلان مشغول به تحصیل در رشته‌ مدیریت بود، موضوعی با عنوان بازاریابی یک برند جدید ساعت را برای پایان‌نامه‌اش انتخاب کرد. همراهی دوستان او در روند این پایان‌نامه، آنها را به فکر راه‌اندازی یک استارت‌آپ نوپا در زمینه ساعت انداخت. با سرمایه‌گذاری Speed Mi Up و اتاق بازرگانی میلان، کار با مبلغ 20 هزار یورو آغاز شد. داریواسپالونه به‌عنوان موسس این برند درباره ایده ساخت دی‌وان میلانو گفت: «سپتامبر ۲۰۱۲ ایده ساخت ساعتی به ذهنم رسید که نه‌تنها کارآمد بلکه در عین حال ساده هم باشد. بدون هیچ تجربه‌ای در صنعت ساعت‌سازی شروع کردم و اولین کسی که به اندازه کافی مشتاق بود تا در این مسیر مرا همراهی کند، دوستی به نام «آلساندرو» بود. با اینکه هیچ ارتباطی با این صنعت نداشتیم اما تصمیم‌مان برای انجام این کار قوی بود. پیشروی در ساخت پروژه، مواجه شدن با خطاهای احتمالی، اعتماد کردن به افراد و... همگی از جمله دردسرهای این پروژه محسوب می‌شد. تنها راه، تست فرضیات در بازار بود اما ورود به بازار هم دردسرهای خاص خودش را داشت. شکست یک گزینه نبود و هر کار ما از یک منطق ساده نیرو می‌گرفت: «من باید رو به جلو حرکت کنم!» زمان‌های سختی داشتیم اما با اضافه شدن افراد بیشتر به تیم، مشکلات ساده‌تر شدند. توضیح دادن دلیل اتحادمان بسیار دشوار است اما بزرگ‌ترین دلیل موفقیت ما همین بود. نمی‌توانیم با جزئیات تکنیکی توضیح دهیم چرا محصول‌مان از محصولات دیگر متفاوت است!

نگرشی نو
عمده مشتریان این برند، جوانان ۲۵ تا ۳۵ سال هستند؛ کسانی که دوست دارند زمان‌های خوشی داشته باشند و در عین حال می‌دانند چه مسئولیت‌هایی دارند. البته به گفته مدیرعامل دی‌وان، این برند ساعت، هوادارانی با سن‌های بالاتر هم دارد! ساعت‌های دی‌وان برای زنان و مردان قابل استفاده‌ هستند و می‌توانند در موقعیت‌های مختلف کارکرد‌های متنوع و تطابق‌پذیر داشته باشند. اگر اسکلت اصلی آنها را با هم مقایسه کنیم در واقع به ساختاری مشابه برمی‌خوریم. با وجود پیشرفت‌های کنونی تکنولوژی، تلاش طراحان دی‌وان، ساخت ساعت‌هایی است که یکی از اجزای اصلی سلیقه‌های مد روز باشند. دی‌وان وعده داده با محصول کاملا متفاوتی ظاهر شود. این برند از ساعت‌های ترموکرومیک خود که به صورت محدود تولید می‌شوند و اولین ساعت‌های ترموکرومیک دنیا هستند، رونمایی کرد. این ساعت‌ها با بالا رفتن و پایین آمدن دما، تغییر رنگ می‌دهند. قبل از اینکه تشخیص داده شود از چه جنسی برای ساخت استفاده شود، یک سال روی پروژه تحقیق شده است. در حال حاضر تلفیق مد و تکنولوژی در رأس اهداف دی‌وان قرار دارد و به همین خاطر سران برند در حال کشف و بررسی این قسمت از طراحی هستند.

هیچ‌گاه ناامید نشوید
توصیه‌ای که اسپالونه برای استارت‌آپ‌های نوپا دارد، ریسک‌پذیری و استقامت در رسیدن به اهداف‌شان است: «به‌عنوان مدیرعامل وقتی به گذشته نگاه می‌کنم، با خودم می‌گویم اشتباهات زیادی بود که می‌توانستم انجام ندهم و ریسک‌هایی را نپذیرم. شما نمی‌توانید برای آینده برنامه‌ریزی کنید. زندگی شما قدم به قدم پیش می‌رود. باید بدانید برای رسیدن و دنبال کردن اهداف‌تان چه مسیری را می‌خواهید طی کنید اما باید متمرکز باشید تا کم‌کم به سمتش گام بردارید. داستان دوستی ما، داستان اشتباهات‌مان، اشک‌ها، شادی‌ها و لذت‌هایمان، داستان سفر‌هایمان به سوئیس، پرواز‌های ۲۴ساعته به هنگ‌کنگ، شام‌هایی که با دوستان ژاپنی در اوزاکا خوردیم و داستان احساساتی که برای اولین‌بار در بازل‌ورلد داشتم، به من یادآوری می‌کند حتی اگر شکست بخوریم، مسیری برای دنبال کردن داریم؛ مسیری برای حرکت رو به جلو. پس هیچ‌گاه نباید ناامید شد.
 منبع: RETAILME

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان