راهکارهای جذب و افزایش مشتری

راهکارهای جذب و افزایش مشتری
راهکارهای جذب و افزایش مشتری

تمامی کسب و کارهای کوچک تا بزرگ به دنبال راهکارهایی برای افزایش فروش محصولات و خدمات خود هستند و مهم‌ترین عامل برای افزایش فروش نیز وجود مشتری است. به بیانی ساده، مسیر افزایش فروش از جذب مشتری می‌گذرد و کسب و کاری که نتواند مشتری جذب کند، عملا هیچ فروشی هم نخواهد داشت. از این رو، کسب و کارهای مختلف سعی می‌کنند که مشتریان جدید را به مجموعه مشتریان قدیمی‌شان اضافه کنند و از روش مختلفی برای این منظور استفاده می کنند. ما این مطلب را آماده کرده‌ایم تا انواع راهکارهای جذب و افزایش مشتری را شرح دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

 

 

چرا افزایش فروش و جذب مشتری مهم است؟

هدف از راه‌اندازی هر کسب و کاری، فروش محصول یا خدمتی است که مشتریان به آن نیاز دارند اما با توجه به وجود مدل‌ از یک محصول یا خدمت خاص، سازمان‌ها باید بتوانند مشتریان را به سمت خود جذب کنند تا بتوانند فروش داشته باشند. سازمانی که از هیچ استراتژی برای جذب مشتری استفاده نمی‌کند، تعداد مشتریان زیادی نخواهد داشت و دچار زیان می‌شود. یک کسب و کار موفق، با استفاده از راهکارهای جذب و افزایش مشتری، فروش خود را نیز افزایش می‌دهد و در نتیجه افزایش فروش، می‌توان سازمان‌ها را هم توسعه داد. بنابراین جذب مشتری از این جهت مهم است که باعث افزایش فروش و توسعه سازمان می‌شود. افزایش فروش به قدری اهمیت دارد که بعضی از کسب و کارهای جدید راه‌اندازی شده‌اند تا مهارت‌های بازاریابی، فروش و جذب مشتری را به صاحبان کسب‌و‌کارها و صنایع مختلف، آموزش دهند. با دریافت مشاوره فروش از این شرکت‌ها و مشاوران، همه کسب‌و‌کارها می‌توانند راهکارهای عملی افزایش فروش و جذب مشتری را بیاموزند و از این راهکارها در راستای بهبود فعالیت‌های خود استفاده نمایند.

 

 

راهکارهای جذب و افزایش مشتری

حیات یک کسب و کار وابسته به مشتری آن است و تمامی صاحبان حرفه ها و صنایع مختلف باید با روش ها و راهکارهای عملی برای جذب مشتری و افزایش فروش آشنا شوند تا بتوانند مشتریان بیشتری را جذب نمایند. در ادامه می‌خواهیم به مهم‌ترین راهکارهای جذب و افزایش مشتری اشاره کنیم.

مشخص کردن مشتریان هدف

مطمئنا مشتریان هدف شما، تمام افراد نیستند و محصول یا خدماتی که ارائه می‌کنید، مختص به یکسری از مخاطبان خاص است. شما در قدم اول برای جذب مشتری، باید بدانید که مشتریان هدف شما چه کسانی هستند و بر روی آنها تمرکز داشته باشید. به طور مثال اگر حوزه فعالیتتان فروش لباس بچگانه است، مشتریان شما پدر و مادرهایی هستند که می‌خواهند برای کودک خود لباس تهیه کنند یا اگر در حوزه فروش لوازم جانبی کامپیوتر فعالیت می‌کنید، بیشترین مشتریان شما از گروه سنی جوانان هستند. البته شما ممکن است بر‌حسب حوزه فعالیت خود، چند دسته مشتری هدف داشته باشید و برای هر یک از آنها، محصولات و خدمات خاصی را ارائه دهید.

ادامه مطلب را در شماره بعدی ماهنامه مطالعه کنید

تگها : خرده فروشی , فروش , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , جذب مشتری , مشتریان

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان