راه حل کاهش قاچاق در بازار کفش

راه حل کاهش قاچاق در بازار کفش
راه حل کاهش قاچاق در بازار کفش

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی نیوز، رسول شجری، رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز درباره اجرایی شدن طرح شناسه کالا اظهار کرد: اجرایی شدن طرح شناسه کالا در صنعت کفش موجب می‌شود که قاچاق در بازار کم شود.

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز  تصریح کرد: بعضی از برند‌ها (نشان خارجی) به تعداد کم وارد بازار می‌شوند در حالی که نیاز و برنامه ای برای واردات نداریم.

به گفته شجری، اجرایی شدن طرح شناسه کالا از ابتدای امسال کلید خورده است چرا که اکثر تولیدکنندگان صاحب، برند هستند.

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز با اشاره به اینکه قاچاق در این صنف نسبت به سال گذشته، کمرنگ شده است، گفت: امیدواریم که همین روند در بازار ادامه داشته باشد.

شجری در پاسخ به این پرسش که در شب عید افزایش قیمتی در بازار داریم یا خیر؟ افزود: افزایش قیمتی در بازار نداریم، به طوری که بازار، کاملا اشباع شده است و خوشبختانه کمبودی در بازار نداریم.

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز در ادامه افزود: واحد صنفی کفش مانند هر صنوف دیگر در تلاش است که بتواند در جهت تحقق رونق تولید گام بردارد.

شجری از مردم درخواست کرد که باتوجه به نزدیک شدن شب عید؛ به واحد‌های صنفی مجوزدار مراجعه کنند چرا که در این ایام دست دلالان و سودجویان در بازار زیاد می‌شود و اگر مشکلی در این زمینه بوجود آید، اتحادیه‌ها پاسخگو نیستند.

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز در پایان گفت: اگر افراد تخلفی در بازار مشاهده کردند می‌توانند با شماره تلفن‌های ۷۷۵۳۱۸۶۰ و ۷۷۵۳۱۱۲۲ تماس بگیرند تا در اسرع وقت به آن‌ها رسیدگی شود.

گفتنی است؛  ۲ پیش‌نیاز مهم برای اجرای شناسه کالا مهم و ضروری است؛ یکی از آنها؛ ضروری است که کفش‎های گران‌قیمت همچون ایمنی، چرمی و سازمانی در اولویت شناسه‌دار کردن قرار گرفته و کفش‎های با ارزش پایین‌تر مثل چکمه و صندل در اولویت بعدی قرار گیرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

تگها : رونق تولید , کفش دست دوز , چرم , طرح شناسه کالا

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان