رسالت جدید در هر تجارتی موروثی شدن آن را محقق می‌سازد

رسالت جدید در هر تجارتی موروثی شدن آن را محقق می‌سازد
رسالت جدید در هر تجارتی موروثی شدن آن را محقق می‌سازد

حدود 30سال از تداوم کاری سومین نسل بازرگانی صنایعی می‌گذرد. دوره‌ای که تقریبا از سکون پایان جنگ تحمیلی آغاز شد وآرام آرام برای رسیدن به شرایط گذشته تلاش کرد. طی این سال‌ها بازرگانی صنایعی که مدتی به عنوان تهیه‌کننده پارچه از بازار بود، به قطب ارائه‌دهنده پارچه‌های روز اروپایی به بازار تبدیل شود. در این شماره با افشین صنایعی، مدیرعامل این بازرگانی پرقدمت که حالا صدوبیست‌وسومین سالگرد فعالیت خود را می‌گذراند، گفت‌وگویی داشته‌ایم که از نگاه‌تان می‌گذرد.

 

 

 

دستاوردهای بازرگانی صنایعی طی فعالیت بیش از یک قرن خود (123سال) چه مواردی بوده است؟

بازرگانی صنایعی طی بیش از یک قرن فعالیت خود تلاش کرده است تا با کیفیت‌ترین پارچه‌ها را در اختیار مردم ایران قرار دهد چرا که اعتقاد جدی این مجموعه آن است که مردم ایران بهترین لباس‌ها را بپوشند و بهترین‌ها را در اختیار داشته باشند. جدا از اینکه چالش‌های فراوانی را هم پشت سرگذاشته‌اند.

تلاش ما بر این است تا با فرهنگ‌سازی نه تنها پوشاک با کیفیت را در اختیار مردم قرار دهیم، بلکه آراستگی، شیک‌پوشی و... را نیز در متن زندگی مردم بگنجانیم؛ به این صورت که این امر را در شخصیت‌های مطرح و شناخته شده مانند هنرمندان، سیاستمداران، بازرگانان و حتی ورزشکاران به نمایش بگذاریم. چراکه آشنایی این افراد با پوشش آراسته نه‌تنها بر زندگی خود فرد، بلکه افرادی هم که با آنها در ارتباط هستند تاثیرگذار است.

 

 

لطفا بفرمایید که عمده مشتریان شما بیشتر از چه قشری هستند؟ این پرسشی است که بارها مطرح شده و ما نمی‌توانیم افراد را در انتخاب پوشش قشربندی کنیم.

تلاش ما همواره ارائه بهترین‌ها بوده است و شاید فردی که چندان درآمد بالایی هم ندارد برای داشتن پوشاک خوب به بازرگانی صنایعی مراجعه کند.

به طور کلی پارچه‌ها از لحاظ اقتصادی اعلا و ارزشمند هستند و کیفیت بالایی هم دارند. طبیعی است که بهای بالاتری را هم داشته باشند. بنابراین افرادی مشتری ما هستند که آمادگی کافی برای پرداخت بهای یک جنس فاخر را داشته باشند.

 

باتوجه به اینکه شرکت صنایعی فعالیت گسترده‌ای طی سال‌های قبل در حوزه واردات پارچه داشته، لطفا بفرمایید در شرایط تحریم ادامه این فعالیت به چه صورت بوده است؟

شرکت‌هایی که صاحب تجربه هستند همچون فعالان عرصه طلا وجواهر، چاپ و انتشار و....قطعا راهکارهای ادامه فعالیت را آموخته‌اند؛ همانند بازرگانی صنایعی که پس از 123 سال فعالیت تغییرات وسیعی در اقتصاد و سیاست و حتی جغرافیا را شاهد بوده است. درحقیقت امتیاز فعالیت‌های اقتصادی با قدمت بالا و نه ادعاهای تاریخی یا حاشیه‌ای، بلکه دارندگان پیشینه تاریخی واقعی این است که خود را با شرایط کنونی وفق می‌دهند.

 

 

تاثیرات کرونا بر روند فعالیت بازرگانی صنایعی به چه صورت بوده است؟

پاندمی ویروس منحوس کرونا به قدری ناگهانی بود که در روزهای ابتدایی حفظ سلامت پرسنل و جان افراد نسبت به کار ارجحیت یافت. ما نیز تلاش کردیم تا با گسترش خدمات و ایجاد شبکه با همکاران‌مان در دیگر شهرهای کشور تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و بهترین کالاها را ارائه کنیم. ضمن اینکه با ایجاد تنوع در محصولات و اخذ نمایندگی‌های جدید، از فرصت افت بازرگانی پارچه در اروپا به نفع خودمان بهره‌مند شدیم.

از طرفی با استفاده از ابزارهای ارتباطی و نوین همچون اینترنت، فضای مجازی و... در تلاش برای حفظ ارتباط با مشتریان‌مان بوده‌ایم.

و در آخر با کاهش حاشیه سود و ایجاد انگیزه‌های گوناگون در دیگر شهرها، توانستیم از این مرحله سخت عبور کنیم.

 

 

در ادامه بفرمایید کدام برندهای بین‌المللی ازطریق شما به کشور وارد شده‌اند؟

بازرگانی صنایعی از ابتدای فعالیت خود تا کنون با برندهای بین‌المللی بزرگ و مطرحی همکاری داشته که البته تعدادی از آنها درحال حاضر تغییر ماهیت داده‌اند. ما به طور تقریبی نمایندگی 35عنوان تراز اول تولیدکننده پارچه در انگلیس و ایتالیا، سوییس و فرانسه را داریم که 80درصد به صورت انحصاری بوده و برای 20درصد باقی مانده هم به عنوان فعال‌ترین نمایندگی درحال همکاری هستیم

بازرگانی صنایعی تاکنون برندهای مختلفی از جملهHolland and sherry-Canclini-Piacenza-Carnet-Cerruti-Ermenegildo zegna-Andrews-Bally-Aigner را به کشور وارد کرده است.

 

 

شرایط حال حاضر برندهای ایرانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

گرچه متاسفانه برند پارچه در ایران وجود ندارد و باید با تغییر دیدگاه شاهد مشارکت‌های خارجی و ایجاد برند جهانی باشیم، اما شاهد رخدادهای بسیار خوبی در زمینه پوشاک هستیم. زیرا برندهای جدید توسط مدیران و صاحبان جوان و خوشفکری اداره می‌شوند.

برخلاف برندهای قدیمی که سهم بازارشان مورد تهدید قرار گرفته و در طول بیش از سه دهه به‌صورت گلخانه‌ای مورد همه گونه حمایت قرار گرفتند، برندهای نو پیشروی بسیار خوبی دارند و باید اهداف‌شان را فراتر از بازار داخلی متصور شد که این امر قطعا محقق خواهد شد.

 

باتوجه به قدمت بازرگانی صنایعی، آیا تصور می‌کنید موروثی شدن این صنعت امکان‌پذیر است؟

بله؛ موروثی شدن این صنعت سال‌هاست که امکان پذیر شده است.

باید این نکته را عرض کنم که نسل‌های گذشته بازرگانی صنایعی تلاش بسیاری را ابتدا پایه‌گذاری کرده‌اند.با ورود من به عنوان نسل سوم در کنار خوشنامی‌ای که از گذشته وجود داشت، در اندیشه گسترش و تنوع در ارائه خدمات بودم. به طور کلی اگر در هر تجارت، هر نسلی یک رسالت جدید را برای خود تعیین کند و نخواهد تکرار قبلی باشد، حتما موروثی شدن آن می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.

 

 

پیشنهاد شما برای خروج برندهای ایرانی و ادامه فعالیت به شکل استوار چیست؟

صبوری کردن و ایجاد اتاق‌های فکر برای آسیب‌شناسی بحران‌ها و همینطور فرصت‌شناسی در مواجهه با اتفاقات، از الزامات یک برند استوار است. در واقع برندهای ایرانی باید نگاهی واقع‌گرایانه داشته و به تجربیات برندهای هم ردیف خود توجه داشته باشند.

برندها، رویایی و آسمانی فکر نکنند و در واقعیت برنامه‌ریزی داشته باشند. از حرفای عجیب یا ایده‌های فرا واقعی بپرهیزند.

سعی کنند به جای نمایش و در نقش سلبریتی ظاهر شدن ـ مثل همه مدیران در دنیا ـ فقط مدیر باشند. برندها باید دارای پلن‌های متعددی باشند. می‌توانند در این مسیر از هزینه‌های اضافی بکاهند و بخش ارتباط و باشگاه مشتریان را فعال‌تر کنند. از طرفی این امکان برای برندها وجود دارد تا با ارائه موارد تشویقی به مشتری و حمایت از یک تیم یا شخص شناخته شده، فعالیت‌های اجتماعی خود را گسترش دهند.

تگها : پوشاک , ماهنامه تجارت طلایی , موروثی شدن تجارت , افشین صنایعی , بازرگانی صنایعی , پارچه , Aigner , Holland and sherry , Canclini , Piacenza , Carnet , Cerruti , Ermenegildo zegna , Andrews , Bally , برند پارچه , برند پارچه در ایران , پارچه برند , فرصت شناسی در تجارت

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان