رض‌کو یکه‌تاز عرصه اجرا و تجهیز دکوراسیون سینمایی

رض‌کو یکه‌تاز عرصه اجرا و تجهیز دکوراسیون سینمایی
رض‌کو یکه‌تاز عرصه اجرا و تجهیز دکوراسیون سینمایی

گروه صنعتی رض‌كو طراح، مشاور ومجری سالن‌های آمفی‌تئاتر، سينما و كنفرانس به عنوان بزرگترين شركت فعال در اين حوزه مشغول به كار است.
برخورداری از دانش بالا، تجربه موفق و مديريتی منسجم اين شركت را به عنوان يكی از شركت‌های يكه‌تاز در اين عرصه معرفی می‌كند. سعيد رضايي مديرعامل گروه صنعتی رض‌كو توضيحاتی پيرامون اقدامات انجام شده و مدنظر اين شركت ارائه داده است كه متن كامل آن در ادامه آمده است.

 

 

 

 

 

به‌عنوان سوال اول بفرمایید که گروه رض‌کو تولیدکننده چه نوع محصولاتی است؟

ما دو کارخانه داریم؛ در یک کارخانه، صندلی تخصصی تولید می‌کنیم. مانند صندلی آمفی‌ تئاتر، صندلی همایش، صندلی سینما، سینمای خصوصی، صندلی سینمای خانگی و صندلی اداری که این کارخانه در کرج واقع شده است. کارخانه دیگر نیز پنل‌های آکوستیکی و پنل‌هایی که در بحث دکوراسیون استفاده می‌شوند، تولید می‌کند. ما به اصطلاح صفر تا صد هستیم. به این صورت که یک سالن سینمایی خام تحویل می‌گیریم و با انجام زیرسازی، روسازی، نما، دکوراسیون و جانمایی صندلی سینمایی آن را تحویل می‌دهیم.  

 

 

شرکت شما سابقه اجرا در کدام سینماها، پردیسهای سینمایی کشور و آمفی تئاترها را در کارنامه دارد؟

در این زمینه می‌توانم به سینما کوروش، سینما چارسو، سینمای خلیج فارس شیراز با ظرفیت 1600 صندلی آمفی تئاتری و سینما آستارا اشاره کنم.

سالن‌های آمفی تئاترهایی که تجهیز کرده‌ایم نیز بسیار زیاد بوده است. در واقع اکثر سینماهای ایران را ما تجهیز کرده‌ایم. چون توانایی انجام صفر تا صد کار را داریم ولی پروژه‌های‌مان صفر تا صد نیست و بسیاری از پروژه‌ها را به‌صورت مشارکتی با تکنیسین‌های صوت و تصویری و شرکت‌های مجری سیستم آکوستیک انجام می‌دهیم. اکثر شرکت‌های تجهیز دکوراسیون داخلی صندلی سینمایی را از شرکت ما تهیه می‌کنند.

شاید به همین دلیل هم باشد که بیشتر از مجری، ما را تولیدکننده صندلی می‌دانند. معمولا در 90درصد از سالن‌های سینمایی ایران ما به‌نوعی دخالت داریم.

بسیاری از پروژ‌ه‌ها را اعم از صندلی سینمایی، دکوراسیون و پنل‌های آکوستیک و صوت و تصویر را خودمان انجام داد‌ه‌ایم؛ مانند سالن سینمایی اکومال کرج با تجهیز شش سالن سینمایی یا سینما کوروش، سینما چهارسو، سینمای خلیج فارس شیراز با تجهیز هفت سالن سینمایی، سالن وزارت کشور با تجهیز 3هزار صندلی سینمایی، نمایشگاه بین‌المللی و سالن کنسرت میلاد با تجهیز 2هزار صندلی سینما.

 

صندلیهای آمفی تئاترها و سالنهای سینمایی چه استانداردهایی باید داشته باشند؟

زمانی که از استاندارد صحبت می‌کنیم، می‌توانیم این مطلب را به دو دسته تقسیم کنیم؛ مورد اول استاندارد جهانی است؛ به‌طور مثال استاندارد مقاومت پارچه و فوم در برابر آتش یا کندسوزبودن در پارچه و چوب و موکت مورد استفاده در سالن، می‌تواند به افزایش این استانداردها کمک کند.

مورد دوم استانداردهای جهانی آکوستیک است که به ازای هر فرد در سالن مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر استاندارد را طور دیگری معنا کنیم، چیزی است که بین مردم بهره‌بردار متداول بوده و از دید آنها باید مورد بررسی قرار گیرد.  علاوه بر زیبایی می‌توان به ارگونومی راحت صندلی نیز اشاره کرد و همچنین با توجه به دنیای مدرنیته، امروزه سلیقه‌ها به سمت استفاده از صندلی‌های موتورایز برقی و متنوع متمایل شده که نمایانگر خاطره‌ای خوش برای مردم است.

 

 

رض‌کو در مسیر تولیدات خود با چه چالشهایی (خصوصا تامین مواد اولیه) روبهرو است؟

در راستای داشتن محصولات متنوع با استاندارد بالا، طبیعتا یک تولیدکننده باید بتواند برای ارائه قیمت رقابتی و مناسب، به طیف گسترده‌ای از مواد اولیه با برندهای متفاوت از کشورهای مختلف دسترسی داشته باشد.

 

با توجه به افزایش و وفور ساخت پردیسهای سینمایی در مراکز خرید کشور، آیا  این همهگیری منجر به کاهش سودآوری خواهد شد یا خیر؟

خیر! برای اینکه بتوانیم همه سلیقه‌ها را پاسخ بدهیم، باید بتوانیم پردیس‌های سینمایی با امکانات گوناگون در سطح‌های متفاوت قیمتی داشته باشیم. بنابراین این همه‌گیری نه تنها منجر به افزایش سودآوری شده بلکه استقبال خوب مردم از پردیس‌هایی که دارای سالن‌های سینمایی استاندارد و به‌روز  هستند، باعث افزایش مقوله مغازه‌گردی شده است.

 

بحران کرونا چه تاثیری روی صنعت سینما و تولیدات شما داشته است؟

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، حضور در فضاهای عمومی از سوی مقامات رسمی مربوطه و به‌منظور حفظ سلامتی مردم منع شده است. بدون تردید، سالن‌های سینما یکی از حوزه‌های تاثیرپذیر از این محدودیت بهداشتی هستند. بنابراین شیوع ویروس کرونا اثر اقتصادی قابل‌توجهی بر سینماها گذاشته است.

اما به‌نظر می‌رسد که تهدید تعطیلی اجباری برای سینماها می‌تواند یک فرصت نیز در درون خود داشته باشد. این دوره می‌تواند زمان مناسبی برای بازسازی و تجهیز سالن‌های سینمایی باشد تا با عبور از این بحران و استقبال مجدد مردم از سالن‌های سینما، امکان جذب بیشتر مخاطب را داشته باشند. در صورتی که امکان جذب تسهیلات مالی برای مالکین سالن‌های سینما فراهم شود، می‌توان از این زمان استفاده بهتری برد و سالن‌های سینما رو نوسازی کرد.

طی سال‌های اخیر، نسل جدید صندلی‌های سینمایی به سمت افزایش انعطاف‌پذیری و اضافه‌کردن امکانات رفاهی پیش رفته است تا از این طریق بتواند تجربه‌های بهتری را برای جمع‌های خانوادگی و دوستانه فراهم کند. رض کو هم با تاکید بر این روند جهانی، نسل جدیدی از صندلی‌های مناسب برای سینماهای خانگی را به بازار عرضه کرده است که می‌تواند در اکثر مجتمع‌های مسکونی و آپارتمان‌ها به‌عنوان سینمای خصوصی برای ساکنان مورد استفاده قرار بگیرد. به‌نظر می‌رسد با توجه به چالش گسترش ویروس کرونا و نیاز به محدودکردن فضای‌های اجتماعی، این نوع از سینماهای اختصاصی بتوانند راهگشا باشند.

 

 

خدمات پس از فروش رض‌کو چه طیفی از خدمات را در بر می‌گیرند؟

اگر غلو نباشد، جزو معدود شرکت‌هایی هستیم که خدمات پس از فروش داریم؛ مثلا تا پنج سال خودمان خدمات ارائه می‌کنیم. آن هم خدمات رایگان و بدون اعلام کارفرما. یعنی خودمان اعلام می‌کنیم یک سال از تجهیز سالن سینما گذشته است و می‌رویم و بازدید کرده و سرویس و رگلاژ می‌کنیم و بعد از پنج سال، با اعلام کارفرما برای ارائه خدمات مراجعه می‌کنیم.

 

چه برنامههایی برای سال آینده رض کو، در پیش دارید؟

باور ما این است که با اتمام این شرایط ویژه کرونایی و همزمان با بروز نظم نوین در منطقه، فضا برای تولید محصولات ایرانی و صادرات آن به کشورهای همسایه مساعدتر از الان خواهد شد. البته باید نامهربانی‌ها و ناملایمتی‌های بین‌المللی را هم از بین برد. اگر قرار باشد که در کشورهای همسایه همچون افغانستان، عراق، بحرین، یمن و سوریه تحولات مثبت ایجاد شود، بهترین کشوری که می‌تواند این کار را انجام دهد، ایران است. احساس می‌کنم اگر تولیدکنندگان ایرانی به‌تدریج وارد بازار منطقه شوند و بتوانند این بازار را کنترل و از آن خود کنند، شرایط خوبی برای تولید داخلی و افزایش سرانه‌های صاداراتی ایجاد می‌شود. هم‌اکنون با تکیه بر این باور، معتقد هستیم که اگر بتوانیم با ایجاد تنوع و تقویت محصولات خود و همچنین با تعدیل قیمت‌ها به بازارهای منطقه وارد شویم، به‌طور قطع به موفقیت‌های چشمگیری در فروش و صادرات محصولات‌مان دست خواهیم یافت.

 

تگها : نمایشگاه بین المللی , دکوراسیون , ماهنامه تجارت طلایی , مبلمان اداری , پردیس سینمایی , مبلمان , رض کو , دکوراسیون سینمایی , تجهیزات اداری , تجهیزات دکوراسیون , پردیس سینمایی کوروش , پردیس سینمایی چهارسو , سالن کنسرت میلاد , سینما اگو مال , سعید رضایی , گروه صنعتی رض‌کو

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان