روزگار عجیب GUCCI؛ از حمله سایبری تا مدیر جدید

روزگار عجیب GUCCI؛ از حمله سایبری تا مدیر جدید
روزگار عجیب GUCCI؛ از حمله سایبری تا مدیر جدید

GUCCI این روزها، روزگار پرتلاطمی را پشت سر میگذارد؛ از انتخاب یک مدیر جدید تا هک‌شدن اطلاعات! گروهی از هکرها اطلاعات خصوصی میلیونها مشتری برندهای مُد لوکس gucci، Balenciaga و Alexander McQueen را به سرقت بردهاند.

طبق این گزارش، هکرها نام، شماره‌تلفن، آدرس ایمیل و تراکنش مشتریان در فروشگاههای سراسر جهان را هک کردهاند. سخنگوی Kering، شرکت مادر این برندها، نقض امنیتی را تأیید و اظهار داشت در ماه ژوئن، «یک شخص سوم غیرمجاز را شناسایی کردند که به طور موقت به سیستمها و به دادههای محدودی از مشتریان برخی از مراکز مد این برندها دسترسی پیدا کرده است.»

سخنگو، بدون ذکر صریح نام برندهای آسیبدیده، همچنین تأیید کرد هیچ اطلاعات مالی، از جمله «شماره‌حساب‌های بانکی، اطلاعات کارت اعتباری یا شمارههای شناسایی صادر شده توسط دولت» در این حادثه به سرقت نرفته است.

Kering گفت آنها به مشتریان آسیبدیده از ایaن نقض امنیتی اطلاع داده و با مقامات مربوطه تماس گرفتهاند. گروه مجرمان سایبری Shiny Hunters، طراح اصلی این حمله بودهاند. گروه مجرمان سایبری بدنام Shiny Hunters تأیید کرد در ماه آوریل مسئول این حمله بودهاند. آنها ادعا میکنند به دادههای مرتبط با 7.4 میلیون آدرس ایمیل دست یافتهاند.

 

 

این گروه همچنین گفته در ماه ژوئن با Kering در حال مذاکره برای باجگیری بوده است. شرکت فرانسوی هرگونه مذاکرهای را رد و ادعا میکند بر اساس توصیههای مقامات قانونی از پرداخت پول به هکر خودداری کرده. این حمله سایبری در ادامه روند گستردهتری از حملات مشابه به برندهای لوکس پوشاک انجام شده است. اخیراً، برندهای لوکس مد Louis Vuitton و Cartier به مشتریان خود در مورد نقض دادهها اطلاع دادهاند. مشخص نیست آیا Shiny Hunters در این حملات نقشی داشته است یا خیر.

دراین‌بین، اخبار خوبی هم برای برند مشهور وجود دارد. گروه لوکس فرانسوی، رسماً انتصاب Francesca Bellettini را به‌عنوان مدیرعامل جدید و جایگزین Stefano Cantino اعلام کرد. رئیس قبلی تنها 9 ماه در سمتش دوام آورد.

این تصمیم یکی از اولین اقدامات Luca de Meo در رأس هرم قدرت Kering است. این مدیر اجرایی که از Renault میآید، اطمینان داده طرح تحولش برای این برند قبل از پایان سال اجرایی خواهد شد. البته François-Henri Pinault به‌عنوان رئیس اصلی در جایگاه خودش باقی خواهد ماند.

 

 

تغییر در GUCCI در زمانی اتفاق میافتد که این برند با تحولات عمیقی روبهرو شده است. Stefano Cantino در ماه می 2024 به‌عنوان معاون مدیرعامل به Kering پیوست و ژانویه گذشته به‌عنوان مدیر اجرایی منصوب شد. او روند بازسازی را با انتصاباتی متفاوت آغاز کرد.

همچنین Jean-Marc Duplaix به‌عنوان مدیر ارشد عملیاتی گروه Kering به کار خود ادامه خواهد داد و از Luca de Meo در توسعه گروه و مدیریت سازمان استفاده میشود. به‌عنوان بخشی از تغییر، وظایف معاون مدیرعامل Kering حذف خواهد شد.

GUCCI باوجود این اقدامات، همچنان از رکود رنج میبرد. در ۳ماهه دوم، GUCCI، ۲۵ درصد کاهش در فروش را ثبت کرد که سود گروه را به‌شدت کاهش داد و سود خالصش در نیمه اول سال ۴۶ درصد کاهش یافت. وخامت اوضاع، Kering را مجبور به تعطیلی فروشگاهها، فروش داراییها و تعدیل کارکنان کرده است.

Bellettini در حال حاضر به‌عنوان مدیرعامل مشترک و مسئول توسعه برند فعالیت میکند. او یکی از شناختهشدهترین مدیران اجرایی در این بخش است. Bellettini فعالیت حرفهای خود را در بانکداری آغاز کرد و سپس به Prada، GUCCI و Bottega Veneta در زمینههای توسعه کسبوکار، ارتباطات و تجارت پیوست.

 

 

او در سال ۲۰۱۳، سکان هدایت Saint Laurent را به دست گرفت و در آنجا با Hedi Slimane و سپس Anthony Vaccarello همکاری کرد. طبق برآوردها، Bellettini در طول یک دهه حضورش در رأس این برند، اندازه کسبوکارش را 6 برابر افزایش داد. این مدیر مشهور در ژوئیه ۲۰۲۳ به سمت مدیرعامل مشترک Kering ارتقا یافت و از آن زمان، همراه Pinault، تغییرات هماهنگ در رأس چندین برند را اعمال و همچنین از سمت خود به‌عنوان مدیرعامل Saint Laurent کنارهگیری کرد تا بر مجموعهای از برندها شامل Alexander McQueen، Pomellato و Queelin نظارت کند. هنوز مشخص نیست آیا انتصاب او در GUCCI به معنای کنار گذاشتن این مسئولیتهای جهانی خواهد بود یا خیر.

 

منبع: modaes.com

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان