روندها یا ترندهای بازاریابی در سال ۲۰۲۲ پسا کرونا

روندها یا ترندهای بازاریابی در سال ۲۰۲۲ پسا کرونا
روندها یا ترندهای بازاریابی در سال ۲۰۲۲ پسا کرونا

دنیای بازاریابی با سرعت نور در حرکت است و در سال 2020 و ۲۰۲1، دیدیم که صنعت بازاریابی با چه سرعتی می‌تواند تکامل یابد و خود را با شرایط پیرامون خود وقف دهد .

در دو سال گذشته، بازاریابان با سازگاری خود با شرایط پیش آمده، چشم‌انداز کسب‌وکارهای مختلف را در فضای مجازی در طول همه‌گیری کرونا رقم زدند و تحول دیجیتال را بیش از هر زمان دیگری پذیرفتند.

همانطور که کشورها با احتیاط بازگشایی شدند – و مصرف‌کنندگان بیشتری خانه را ترک می‌کردند – برخی کسب‌وکارها شاهد رکود در تعامل مجازی و ترافیک آنلاینی بودند که اخیراً مردم به آن اعتماد کرده و باعث رشد چشم‌گیری در خرید و فروش آنلاین شده بودند. این موضوع خود نشان از این دارد که به عنوان یک بازاریاب باید همیشه به روز باشید .

به عنوان یک بازاریاب در هر سطح از تجربه، همگام شدن با این تغییرات همیشه آسان نیست، اما، برای موفقیت در دنیای بازاریابی پرشتاب و حفظ ارتباط با مخاطبان خودمهم است که از آن‌ها جلوتر بمانیم در دو سال گذشته و با رشد مدت زمان حضور مردم در فضای آنلاین اغلب کسب‌وکارها با روی‌آوری به این فضا سعی در مدیریت بهینه بودجه‌های تبلیغاتی خود کردند. شاید تا سه سال پیش تبلیغات در فضای دیجیتال از منظر کارشناسان تبلیغات روی خطی محاسبه می‌شد، اما با تغییرات شکل گرفته اکنون این تبلیغات را می‌توان فراتر از تبلیغات بالای خطی در نظر گرفت؛ چرا که اکنون با تحول دیجیتال صورت گرفته بیش از ۹۰ درصد افراد جامعه به این تکنولوژی دسترسی دارند. برای بهتر درک کردن این موضوع می توان اینگونه بیان کرد که اگر در گذشته یک کسب‌وکار با تبلیغات محیطی می‌توانست مخاطبین خود را در یک بازار انبوه از خدماتش آگاه نماید، اکنون می‌تواند با هزینه کم‌تر و همچنین با امکان محاسبه بازگشت سرمایه دست به تبلیغات گسترده در فضای جهانی شده اینترنت بزند و خیل بیشتری از افراد را با خدمات و محصولات خود آشنا نماید. بر همین اساس پیش‌بینی روندها و ترندهای بازاریابی در سال ۲۰۲۲ که بیشترین چرخش نسبت به فضای مجازی داشته‌اند، را بررسی می‌کنیم؛ آمار ارائه شده در مقاله از تحقیقات بازار وب‌سایت هاپ اسپات استخراج شده است .

 

 

روندهای بازاریابی ۲۰۲۲

  1. اینفلوئنسر مارکتینگ از روند به یک تاکتیک بازاریابی رایج تبدیل خواهد شد.
  2. بازاریابان محتوای ویدیو را کوتاه‌تر خواهند کرد.
  3. بهینه‌سازی موبایل اهمیت بیشتری خواهد داشت.
  4. پست‌های دائمی در رسانه‌های اجتماعی می‌توانند از محتوای زودگذر پیشی بگیرند.
  5. شرکت‌ها مسئولیت اجتماعی را در اولویت قرار خواهند داد.
  6. بازاریابی تجربی یا تبلیغات «بی تی ال» می‌تواند بازگردد.
  7. کسب‌وکارهای بیشتری ازSEO) ) برای ایجاد ترافیک جست‌وجو استفاده می‌کنند.
  8. رویدادهای مجازی ادامه خواهند داشت، اما برخی برندها کمتر سرمایه‌گذاری خواهند کرد.
  9. مشتریان بیشتری محتوای صوتی برند را خواهند شنید.
  10. مصرف‌کنندگان وارد تجربیات واقعیت مجازی  (VR)و واقعیت افزوده  (AR)خواهند شد.
  11. برندها بیشتر روی اتوماسیون و هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

 

 

  • اینفلوئنسر مارکتینگ از روند به یک تاکتیک بازاریابی رایج تبدیل خواهد شد

وقتی از متخصصان بازاریابی جهانی پرسیده شد که برای سال ۲۰۲۲ روی کدام گرایش بازاریابی بیشتر سرمایه گذاری می‌کنند، ۳۴ درصد گفتند که بازاریابی تأثیرگذار، که این میزان اینفلوئنسر مارکتینگ را در صدر فهرست قرار می‌دهد؛ بالاتر از سایر گرایش‌ها مانند بهینه‌سازی وب موبایل و بازاریابی ویدیویی کوتاه.

۵۷٪ از متخصصان بازاریابی که در حال حاضر از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می کنند، می‌گویند که این بازاریابی موثر است، ۴۶٪ از آن‌ها قصد دارند سرمایه‌گذاری‌های خود را در سال ۲۰۲۲ در این حوزه افزایش دهند. علاوه بر این، ۱۱٪ می‌گویند که این بهترین روند تولید (ROI) است که آن‌ها آزمایش کرده‌اند.

چگونه و چرا اینفلوئنسر مارکتینگ از یک روند جذاب به یک تاکتیک بازاریابی رایج تبدیل شده است؟ اینفلوئنسرها اغلب در زمینه یا موضوعی که در مورد آن صحبت می‌کنند، استاد هستند. آن‌ها قبلاً مخاطبانی دارند که از آن‌ها تاثیر می‌گیرند، به محتوای آن‌ها علاقه‌مند هستند و تحت تأثیر اطلاعاتی که ارائه می‌دهند، می‌مانند.

وقتی بازاریاب‌ها با اینفلوئنسرها در صنعت خود همکاری می‌کنند، می‌توانند آگاهی از برند را گسترش دهند و طرفدارانی از میان مخاطبان اینفلوئنسر به دست آورند.

آیا نمی‌توانید یک اینفلوئنسر مشهور با میلیون‌ها فالوور استخدام کنید؟ اشکالی ندارد. در واقع، بیش از ۵۶ درصد از بازاریابانی که روی اینفلوئنسر مارکتینگ سرمایه‌گذاری می‌کنند با میکرو اینفلوئنسرها کار می‌کنند.

میکرو اینفلوئنسرها مروج رسانه‌های اجتماعی هستند که دنبال کننده‌های کمتری دارند (معمولاً10 تا 100 هزار دنبال‌کننده) اگرچه آن‌ها فالوورهای کمتری دارند، اما به دلیل سطح تعامل بالاتر، پست‌های‌شان اغلب پررنگ‌تر است.

این اینفلوئنسرها نیز جایگاهی در صنعت خود پیدا کرده‌اند – به همین دلیل است که آن‌ها شروع به ایفای نقش بزرگ‌تری در تبدیل سرنخ‌ها یا لیدها، ارتباط با مخاطبان و افزایش آگاهی از برند دارند.

از آنجایی که ریز اینفلوئنسرها هنوز افراد «عامی» در نظر گرفته می‌شوند (برخلاف افراد مشهوری که دسترسی به آن‌ها سخت است)، مخاطبان آن‌ها در واقع بیشتر به نظرات و توصیه‌های آن‌ها اعتماد می‌کنند .

اگرچه وسوسه‌انگیز است که به هنگام تعیین اینکه آیا یک تأثیرگذار برای برند شما مناسب است یا خیر، فقط به تعداد دنبال‌کنندگان توجه کنید. به یاد داشته باشید که تأثیر واقعی در نرخ تعامل (لایک‌ها، به اشتراک‌گذاری‌ها و خریدها) وجود دارد.

 

 

  • بازاریابان، محتوای ویدیو را کوتاه‌تر خواهند کرد

در نظرسنجی‌های صورت گرفته، متوجه می‌شویم که محتوای کوتاه ویدیویی، دومین روند موثری است که بازاریابان در حال حاضر از آن استفاده می کنند.

بیش از ۳۱ درصد از بازاریابان جهانی در حال حاضر روی محتوای ویدیویی کوتاه سرمایه‌گذاری می‌کنند، ۴۶ درصد از آن‌ها این استراتژی را در مورد عملکرد و تعامل موثر می دانند. در سال ۲۰۲۲، ۸۹ درصد از بازاریابان جهانی قصد دارند به سرمایه‌گذاری در آن ادامه دهند یا سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهند.

در حالی که ویدیوهای بلند‌مدت می‌توانند اطلاعات عمیق و حجم زیادی در مورد یک محصول، نام تجاری یا خدمات به مخاطبان ارائه دهند، بازاریابان (B2C) وB2B)) هر دو آموخته‌اند که رسیدن به هدف با ویدیوهای کوتاه در واقع می‌تواند بسیار مؤثرتر باشد.

نه‌تنها برای ایجاد یک ویدیوی کوتاه به صرف اینترنت کمتری نیاز است، بلکه این نوع قالب به خوبی با دامنه توجه سریع مخاطبان آنلاین در طیف‌های مختلف جمعیتی مطابقت دارد. احتمالاً به همین دلیل است که پلتفرم‌هایی مانند TikTok)Reels) ) و – در سال‌های گذشته  – (Snapchat)رشد سریع به دست آورده‌اند.

 

  • بهینه‌سازی موبایل اهمیت بیشتری خواهد داشت

جای تعجب نیست که مصرف‌کنندگان زمان بیشتری را صرف دستگاه‌های تلفن همراه می‌کنند. در واقع، بیش از نیمی از ترافیک وب‌سایت آنلاین سالانه از دستگاه‌های تلفن همراه، از جمله تبلت‌ها می‌آید.

از آنجایی که مخاطبان نسل  (Z)به افزایش خرید خود در فضای مجازی ادامه می‌دهند، تجربه‌های دیجیتالی بهینه‌ شده برای تلفن همراه حتی حیاتی‌تر خواهد بود تا به عنوان صاحب کسب‌وکاری که به این نسل‌های پرسرعت و بسیار متصل بازاریابی می‌کند، در نظر گرفته شود.

۳۳ درصد از بازاریابان جهانی روی طراحی وب موبایل سرمایه گذاری می‌کنند. ۸۴ درصد از بازاریابان که روی طراحی وب موبایل تمرکز می‌کنند، قصد دارند در سال ۲۰۲۲ به همان میزان یا بیشتر سرمایه گذاری کنند ۶۴ درصد از بازاریابان سئو یا بهینه‌سازی موبایل را یک سرمایه‌گذاری موثر می‌دانند.

تجربیات تلفن همراه نه‌تنها در وب‌سایت‌های برند مهم هستند، بلکه در دیگر استراتژی‌های بازاریابی کلیدی نیز مهم هستند. به عنوان مثال، ۵۶ درصد از بازاریابانی که با ایمیل کار می‌کنند، بر ارائه تجربیات ایمیل تلفن همراه به مشترکین متمرکز هستند.

 

  • پست‌های دائمی رسانه‌های اجتماعی می‌توانند از محتوای زودگذر پیشی بگیرند

در حالی که محتوای زودگذر – که اغلب به مدت ۲۴ ساعت در پیج‌های پر مخاطب استفاده می‌شود (مگر اینکه ذخیره یا بایگانی شود) و بعد از آن از دسترس مخاطب خارج می‌شود، برندها محتوای دائمی رسانه‌های اجتماعی را بیشتر می‌پسندد – مانند پست‌های استاندارد، ویدیوها و رویدادهای زنده‌ای که در فید یک پلتفرم نمایش داده می‌شوند و می‌توانند چند روز بعد دوباره مشاهده شوند و این امر ممکن است در کمپین‌های بازاریابی آن‌ها مؤثرتر باشد.

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که ۴۴ درصد از بازاریابان جهانی قصد دارند سرمایه‌گذاری خود را در محتوای دائمی رسانه‌های اجتماعی افزایش دهند، در حالی که ۸ درصد می‌گویند در مقایسه با سایر استراتژی‌های بازاریابی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، بیشترین بازگشت سرمایه را ایجاد می‌کند. در همین حال، ۲۵ درصد از پاسخ‌دهندگان، محتوای زودگذر را روند «کم‌تاثیر» خوانده‌اند که روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند. ۳۷ درصد از بازاریابان گفتند که قصد دارند سرمایه گذاری خود را در محتوای زودگذر کاهش دهند. در نهایت، برندها باید جوانب مثبت و منفی را بسنجند که کدام قالب برای برند یا کمپین آن‌ها بهترین است.

 

  • شرکت‌ها مسئولیت اجتماعی را در اولویت قرار خواهند داد

اگرچه ۳۱ درصد از بازاریابان می‌گویند مسئولیت اجتماعی در تعامل یا عملکرد کمپین بی‌اثر است، ۴۵ درصد همچنان قصد دارند در طول سال آینده روی آن سرمایه گذاری کنند. چرا؟ زیرا با وضعیت فعلی، مسئولیت اجتماعی، اخلاق و شفافیت برای مصرف‌کننده مدرن اهمیت دارد.

علاقه به خرید محصولات از برندهای دارای مسئولیت اجتماعی در بسیاری از رویدادهای جهانی در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ واقعاً چشم‌گیر بوده است. از آنجایی که همه‌گیری کووید-۱۹ تلفات خود را بر جهان وارد کرد، دردهایی را که کارمندان در محل کار و سیاست متحمل می‌شدند، برجسته کرد. کارمندان در مورد ناامیدی، نابرابری و رفتار در محل کار با صدای بلندتر صحبت کردند.

علاوه بر این، تحقیقات اولیه از سازمان‌هایی مانند مک‌کینزی پیش‌بینی کرد که مشتریان به شدت از برندهایی حمایت می‌کنند که توجه خود را به همه مشتریان و کارمندان نشان می‌دهند.

با در نظر گرفتن همه اینها، شرکت‌ها شروع به تغییر استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی کرده‌اند تا بیشتر بر ابتکارات، تبلیغات و پیشنهادات فراگیر تمرکز کنند و در عین حال دلایل یا ماموریت‌هایی که از آن‌ها حمایت می‌کنند، برجسته کنند. اگرچه ممکن است محصول بلافاصله به فروش نرسد، اما نشان دادن احساس مسئولیت اجتماعی هنوز هم متفکرانه و موثر است.

 

 

  • بازاریابی تجربی یا تبلیغات «بی تی ال» می‌تواند بازگردد

کمپین‌های بازاریابی تجربی به مخاطبان این امکان را می دهد تا وارد یک تجربه همه‌جانبه شوند که اغلب در یک مکان فیزیکی یا از طریق یک پلتفرم AR/VR است.

یکی از نمونه‌های کمپین تجربی که ممکن است در گذشته دیده باشید، کمپین تبلیغاتی «رامک» قبل از کرونا در مراکز خرید برگزار شده بود

اگرچه تجربیات همه‌جانبه‌ای مانند این سرگرم‌کننده، موثر و بسیار قابل اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی بودند، اما در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ با موانعی روبه‌رو شدند زیرا مشاغل، مکان‌های عمومی و کل کشورها مجبور به تعطیلی فعالیت‌های عمومی در همه‌گیری جهانی شدند.

اکنون که مراکز خرید و مراکز عمومی شروع به بازگشایی می‌کنند و پلتفرم‌های فراگیر دیجیتال همچنان برای مخاطبان بزرگ‌تر در دسترس قرار می‌گیرند، متخصصان بازاریابی جهانی که مورد بررسی قرار دادیم، امکان بازاریابی تجربی را دوباره برای سال ۲۰۲۲ روی میز قرار می‌دهند.

طبق تحقیقات صورت گرفته؛ ۵۸ درصد از بازاریابان که در حال حاضر از بازاریابی تجربی استفاده می‌کنند، آن را یک استراتژی مؤثر می‌نامند، در حالی که ۴۸ درصد از این گروه قصد دارند سرمایه‌گذاری‌های تجربی را در سال ۲۰۲۲ افزایش دهند. علاوه بر این، ۹ درصد از بازاریابان برای اولین بار قصد دارند در بازاریابی تجربی سرمایه‌گذاری کنند.

 

  • تعداد بیشتری از مشاغل از (SEO) برای ایجاد ترافیک جست‌وجو استفاده می‌کنند

به‌عنوان بازاریاب، باید اطمینان حاصل کنیم که وب‌سایت‌ها و محتوای ما تا حد امکان قابل پیدا شدن هستند ـ به‌ویژه در Google ـ که می‌تواند بازدهی ترافیکی بلندمدت و کوتاه‌مدت را ارائه دهد.

با افزایش علاقه و نیاز به استراتژی‌های سئو، همه فرصت‌های بهینه‌سازی جست‌وجو نیز افزایش می‌یابد. همانطور که الگوریتم‌های گوگل تکامل یافته‌اند، اکنون برندها روی کارشناسان سئو سرمایه‌گذاری می‌کنند که می‌توانند در همه چیز از گزارش‌های بینش جست‌وجو گرفته تا بهینه‌سازی چند رسانه‌ای به آن‌ها کمک کنند.

 

  • رویدادهای مجازی ادامه خواهند داشت، اما برخی برندها کمتر سرمایه‌گذاری خواهند کرد

در سال ۲۰۲۲، ما انتظار داریم استراتژی‌های بازاریابی ترکیبی بیشتری را ببینیم که همچنان به مخاطبان اجازه می‌دهد رویدادها و کنفرانس‌های مجازی وهمچنین فرصت‌های فیزیکی را تجربه کنند. هنگام نظرسنجی از متخصصان بازاریابی جهانی، داده‌هایی که دریافت شده با این پیش‌بینی مطابقت داشت.

در سال ۲۰۲۱، ۵۱ درصد از بازاریابان در رویدادهای مجازی سرمایه‌گذاری می کردند. با این حال، ۱۷ درصد از این بازاریابان قصد دارند در سال ۲۰۲۲ سرمایه‌گذاری خود را کاهش دهند.

با وجود از دست دادن برخی کاهش بودجه رویدادهای مجازی، بازاریابان به این زودی فضای رویداد مجازی را ترک نخواهند کرد. در واقع، ۸۰ درصد از بازاریابان قصد دارند بودجه مشابه یا بیشتر را در رویدادهای مجازی در سال ۲۰۲۲ سرمایه‌گذاری کنند.

 

  • مصرف‌کنندگان بیشتری محتوای صوتی برند را خواهند شنید

در تابستان ۲۰۲۱، بازاریابان توسط Clubhouse)) سورپرایز شدند؛ یک برنامه چت‌روم صوتی فقط دعوت ‌شده که به سرعت میلیون‌ها کاربر را بدون انتشار محتوای بصری جذب کند و از آنجایی که کلاب‌هاوس دنیای ما را با طوفانی فراگرفت، پلتفرم‌هایی مانند توییتر، لینکدین و فیس‌بوک جای تعجب نداشتند که سرمایه‌گذاری، آزمایش یا راه‌اندازی ویژگی‌های مشابه را آغاز کنند. 

اکنون با رایج‌تر شدن محتوای صوتی در دنیای آنلاین، بازاریابان ممکن است از خود بپرسند که آیا این قالب می‌تواند برای برند آن‌ها مفید باشد یا خیر؟

 

 

طبق تحقیقات ، ۵۳ درصد از متخصصانی که شرکت‌های‌شان از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند، «پادکست‌ها یا انواع دیگر محتوای صوتی» را در زمینه تعامل و آگاهی از برند مؤثر می‌دانند. با این حال، تنها ۱٪ از بازاریابان که از محتوای صوتی استفاده می‌کنند، می‌گویند که بازده بازگشت سرمایه دارد. با این حال، ۸۰ درصد قصد دارند در سال ۲۰۲۲ به همان میزان یا بیشتر بودجه را روی محتوای صوتی و پادکست سرمایه گذاری کنند.

اگرچه پلتفرم‌های صوتی ممکن است ویژگی‌های کسب درآمد یا مسیرهای تبدیل عالی نداشته باشند، اما این داده‌ها نشان می‌دهد که هنوز هم تعامل و آگاهی از نام تجاری را برای شرکت‌ها جهت سرمایه‌گذاری مداوم فراهم می‌کنند.

 

  • مصرف‌کنندگان وارد تجربیات واقعیت مجازی  (VR)و واقعیت افزوده (AR) خواهند شد

در سال ۲۰۲۱، ۳۵ درصد از بازاریابان از (AR) یا (VR) در استراتژی‌های خود استفاده می کردند. از این بازاریابان، ۴۲ درصد قصد دارند سرمایه‌گذاری خود را در سال ۲۰۲۲ افزایش دهند.

از بازاریابانی که در سال ۲۰۲۱ از واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی استفاده نکردند، ۹ درصد آن را برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ آزمایش خواهند کرد. واقعیت مجازی مشاهده یک سناریوی واقعی و ساخته شده توسط کامپیوتر است. واقعیت افزوده مشاهده دنیای واقعی با افزوده‌های بصری، لمسی، بویایی یا بصری است. واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تجربیات متفاوتی را ارائه می‌دهند، اما هر دوی آن‌ها امروزه موج‌هایی را در دنیای بازاریابی ایجاد کرده‌اند.

آیا تا به حال یک ویدیوی ۳۶۰ درجه در فیس‌بوک تماشا کرده‌اید؟ این  (VR)است. در مورد برنامهIKEA PLACE) ) که به شما کمک می‌کند مبلمان مجازی را در اتاق واقعی خود تجسم کنید، چطور؟ آن (AR) است.

(VR)  و (AR) برای تکمیل و بهبود تجربیات مشتری به صورت آنلاین و در رویدادها استفاده می شوند .به طور کلی، این روندی است که بازاریابان به دلیل تجهیزات گران‌قیمت، کندتر از آن استفاده می کنند. اما، با در دسترس‌تر شدن عینک‌های واقعیت مجازی و اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده، کسب‌وکارها می‌توانند انتظار داشته باشند که این فناوری را به استراتژی بازاریابی خود اضافه کنند.

 

  • ویدئو همچنان برترین قالب محتوای بازاریابی باقی خواهد ماند

هنگامی که به موثرترین استراتژی‌های محتوا نگاه می‌کنید، بازاریابی ویدیویی قبل از وبلاگ‌نویسی یا حتی بازاریابی ایمیلی در بالای صفحه ظاهر می‌شود.

نظرسنجی‌ها نشان داد که ۵۹٪ از بازاریابان از ویدیو در استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده می‌کنند، در حالی که ۷۶٪ از بازاریابان که از ویدیو استفاده می‌کنند، آن را موثرترین قالب محتوای خود می نامند. ناگفته نماند، از هر چهار بازاریاب که از ویدیو استفاده می‌کنند، یک نفر می‌گوید که این نوع محتوا بیشترین بازگشت سرمایه را به همراه دارد.

شما مجبور نیستید یک تیم تولید یا آژانس بازاریابی استخدام کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک گوشی هوشمند مانند آیفون و نرم‌افزار ویرایش مقرون به‌صرفه است.

 

 

  • بازاریابان از داده‌ها با اینفوگرافیک استقبال می‌کنند

اگر یک تصویر هزاران کلمه را ترسیم کند، اینفوگرافیک می‌تواند حداقل آن را دو برابر کند.

اینفوگرافیک‌ها نه‌تنها قابلیت اشتراک‌گذاری و جذابیت بصری یک عکس زیبا را دارند، بلکه مملو از داده‌های مفید و اطلاعات آموزنده هستند. این باعث می‌شود که آن‌ها به‌طور باورنکردنی با بازدیدکنندگان وب و مخاطبان رسانه‌های اجتماعی به‌طور یکسان درگیر شوند.

از میان بازاریاب‌هایی که به‌طور مرتب از اینفوگرافیک‌ها در استراتژی محتوای خود استفاده می‌کنند، ۵۶ درصد می‌گویند که آن‌ها موثرترین نوع محتوای خود هستند.

در نهایت، داده‌های معتبر می‌تواند به بازاریابان، وبلاگ‌نویسان و سازندگان محتوا کمک کند تا داستان‌های متقاعد کننده را بیان کنند.

تنها در ایران، بیش از ۸۰٪ از مردم نوعی حساب رسانه اجتماعی دارند و در سطح جهانی، بیش از ۳.۷ میلیارد کاربر رسانه‌های اجتماعی وجود دارند.

به همین دلیل است که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یک کانال محبوب است که تقریباً بخشی از استراتژی بازاریابی بزرگ هر کسب‌و‌کاری شده است. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد که به طور واقعی با مخاطبان خود در سطح شخصی ارتباط برقرار کنید و برند خود را انسانی کنید.

 

  • و در نهایت برندها بیشتر روی اتوماسیون و هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری خواهند کرد

هوش مصنوعی به زیرمجموعه‌ای از علوم رایانه اطلاق می‌شود که به ماشین‌ها می‌آموزد کارهایی را انجام دهند که اگر توسط انسان انجام شود، نیاز به هوش دارد. به کارهایی مانند یادگیری، دیدن، صحبت کردن، معاشرت، استدلال یا حل مسئله فکر کردن. هنگامی که توسط رایانه تکمیل می‌شوند، هوش مصنوعی در نظر گرفته می‌شود.

هوش مصنوعی به طور کامل در زندگی و وظایف روزمره ما نفوذ کرده است. وقتی (Spotify) آهنگی را توصیه می‌کند، فیس‌بوک فردی را می‌شناسد و برچسب‌گذاری می‌کند، یا با استفاده از (Siri) به دوستی پیام می‌دهید، هوش مصنوعی را لمس می‌کنید. همانطور که ما بیشتر و بیشتر از هوش مصنوعی (به ویژه به عنوان مصرف‌کننده) استفاده می کنیم، بازاریابان و مشاغل باید پاسخ دهند.

هدف هوش مصنوعی جایگزینی انسان یا نیاز به لمس انسان نیست. این برای بهبود و گسترش توانایی ما برای ارتباط با مخاطبان و کمک به آن‌ها برای حل سریع‌تر و کامل‌تر مشکلات‌شان است. هوش مصنوعی همچنین هنگام جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها و تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر داده، بسیار مفید است.

چند راه وجود دارد که شرکت‌ها امروز از هوش مصنوعی از جمله ربات‌های گفت‌وگو و دستیاران مجازی، ایجاد و مدیریت محتوا، امتیازدهی و پیش‌بینی‌کننده سرنخ‌ها می‌توان استفاده کرد .

 

 

گردآونده: علیرضا زهرایی

دانشجوی دکترای مدیریت بازاریابی

منبع: روزنامه جهان اقتصاد

 

 

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , بازاریابی , بازاریابی دیجیتال , تبلیغات , مارکتینگ , بازاریابی بین المللی , اتوماسیون , بازاریابی چریکی , بازاریابی خرده‌فروشی , بازاریابی اومنی چنل , سرمایه گذاران , مارکتینگ مدرن , تبلیغ اینستاگرام , تبلیغ در فضای مجازی , تبلیغ خلاق , اینفلوئنسر , اینفلوئنسر مارکتیگ , اتوماسیون هوش مصنوعی , کمپین بازاریابی , ماموریت بازاریابی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان