رونمایی از پلتفرم خرید و فروش آنلاین «بیدوپین»

رونمایی از پلتفرم خرید و فروش آنلاین «بیدوپین»
رونمایی از پلتفرم خرید و فروش آنلاین «بیدوپین»

رونمایی از پلتفرم خرید و فروش آنلاین «بیدوپین»

اپلیکیشن خرید و فروش آنلاین «بیدوپین» که امکان دریافت بهترین پیشنهاد را برای برقراری یک معامله اقتصادی باصرفه برای خریدار و فروشنده فراهم می‌کند، توسط یک تیم استارت آپی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی، بنابر اعلام روابط عمومی «بیدوپین»، در مراسمی با حضور اعضای اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی و نیز فروشندگان کالاهای دیجیتال و اقلام مصرفی، از «پلتفرم خرید و فروش آنلاین» با نام «bidopin» رونمایی شد.

این اپلیکیشن با‬ هدف ایجاد رضایت بیشتر در خرید و فروش، پس از تقاضای خریدار برای خرید کالای موردنظر، پیشنهادات مختلفی از جانب فروشنده‌ها ارائه می‏‌شود تا با هماهنگی میان خریدار و فروشنده، خرید در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

فروش آنلاین تا ۵ سال دیگر جایگزین فروش سنتی می‌شود

در این مراسم محمد طحان‌پور، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به آینده تجارت الکترونیک در کشور و جایگزینی آن با تجارت سنتی گفت: حرکت‌های استارت‌آپی در کشور به دلیل آن که با خلاقیت جوانان ایرانی و ارائه ایده‌های نو، پیوند خورده است می‌تواند روند توسعه تجارت الکترونیک در کشور را شتاب بخشد.
وی با بیان اینکه نفوذ تلفن‌های هوشمند در کشور باعث شده تا مردم به کاربردهایی همچون خرید و فروش آنلاین از طریق این گوشی‌ها، علاوه بر مکالمات صوتی، واقف شوند، ادامه داد: کسب‌وکارهای سنتی اگر نتوانند خود را با ابزارهای فناوری به‌روز کنند، پیش‌بینی می‌شود که ظرف ۵ سال آینده، از گردونه رقابت حذف شوند.

طحان‌پور با اشاره به ویژگی‌های اپلیکیشن «بیدوپین» که امکان خرید و فروش آنلاین و بدون واسطه را فراهم کرده است، گفت: ما به آینده فروش از طریق ابزارهای فناوری اطلاعات خوش‌بین هستیم و معتقدیم که این‌گونه پلتفرم‌ها می‌تواند به حفظ تولید، جلوگیری از بیکاری و ایجاد کسب‌وکارهای دیجیتال بینجامد.

نرخ افزایش تقاضای خرید آنلاین در ایران از متوسط جهانی بالاتر رفت

همچنین در این مراسم امیر محمدی، مؤسس «بیدوپین» با اشاره به اینکه این پلتفرم دسترسی به انتخاب‌های متفاوت را برای خریدار فراهم می‌کند، توضیح داد: پلتفرم «بیدوپین» تعریف متفاوتی از تکنولوژی خرید آنلاین است که هم برای مصرف‌کننده، بهترین پیشنهاد خرید را ارائه داده و هم برای فروشنده، مشتری را جذب می‌کند؛ در نهایت نیز مسیر برقراری ارتباط این دو را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به گسترش تجارت الکترونیک در ایران با توجه به اینکه ۱۰ سال است از ورود این فناوری به کشور می‌گذرد، گفت: آمار جهانی از فضای فروش آنلاین حاکی از آن است که ارزش بازار خرده‌فروشی آنلاین که در سال ۲۰۱۵ رقمی حدود ۱۳۰۰ میلیارد دلار بوده در سال ۲۰۱۹ به ۳۶۰۰ میلیارد دلار (۳.۶ تریلیون دلار) می‌رسد.

محمدی با مکبیان اینکه آمارها نیز نشان می‌دهد که در ایران در سال گذشته بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان تراکنش پوز سیار اتفاق افتاده است، ادامه داد: مطابق آمارهای جهانی، ۳.۵ میلیارد نفر از جمعیت جهان تا ماه می ۲۰۱۸ حداقل یک خرید آنلاین را تجربه کرده‌اند.
مؤسس اپلیکیشن «بیدوپین» با اشاره به وجود حدود ۴۰ میلیون گوشی هوشمند در ایران و ضریب نفوذ بالاتر موبایل در کشورمان نسبت به متوسط جهانی، خاطرنشان کرد: این موضوع سبب شده تا نرخ افزایش تقاضای خرید آنلاین در ایران با ۱۴ درصد رشد سالانه از متوسط جهانی (۸ درصد) بالاتر باشد.

وی با بیان اینکه این ارقام از علاقه‌مندی مردم به فضای آنلاین حکایت دارد، تاکید کرد: اما موضوع فعلی در این فضا، عدم رشد مناسب بخش عرضه در کنار تقاضا است. به‌بیان‌دیگر ولع تقاضا در بازار آنلاین نسبت به عرضه بالاتر است و عرضه پاسخگوی تقاضا نیست.

وی افزود: این موضوع سبب شد تا ما در طراحی اپلیکیشن «بیدوپین» با الگوگیری از فضای آنلاین خرید و فروش، امکانی را برای عرضه‌کنندگان کالا فراهم کنیم تا مشتری خود را در فضای آنلاین شناسایی کرده و بتوانند به دادوستد بپردازند.

محمدی ادامه داد: به دلیل آن که کسبه فروش فیزیکی، امکانات مناسبی برای فروش آنلاین خود ندارند، بالغ بر ۲۰۰ هزار واحد صنفی هم‌اکنون قابل‌دسترسی در فضای آنلاین نیستند و شاهد شکاف بیش از ۹۰ درصد میان عرضه و تقاضا در فضای آنلاین هستیم؛ اما اپلیکیشن «بیدوپین» این شکاف را پر می‌کند و به تمامی واحدهای صنفی قدرت چانه‌زنی در بازار آنلاین را می‌دهد.

وی گفت: در این پلتفرم، مشتری از طریق اپلیکیشن خریدار، درخواست کالای موردنیاز خود را در رسته‌های مختلف، ثبت می‌کند و فروشنده نیز از طریق اپلیکیشن فروشنده، پیشنهاد خود را مطرح کرده و مشتری را جذب می‌کند. در «بیدوپین» بهترین پیشنهاد به مشتری بر اساس متغیرهای موردنیاز وی داده می‌شود و در صورت انتخاب وی، فروشنده کالا را بدون واسطه به مشتری می‌فروشد.

مؤسس اپلیکیشن «بیدوپین» با بیان اینکه در این پلتفرم به دنبال آزادسازی پتانسیل بازار سنتی در فضای فروش آنلاین هستیم، گفت: هدف این پلتفرم این است که در یک بازار آزاد، فروشنده را به مصرف‌کننده واقعی برساند؛ اما هرگونه تبادل در این پلتفرم به صورت کاملاً رایگان اتفاق می‌افتد و پس از شناسایی فروشنده و خریدار، بنابر تمایل طرفین، دریافت کالا هم می‌تواند از طریق اپلیکیشن و ارسال کالا به محل خریدار صورت پذیرد و هم امکان خرید حضوری پس از مشاهده کالا از نزدیک صورت پذیرد. در همین حال هیچ درگاه پرداخت بانکی روی اپلیکیشن «بیدوپین» دیده نشده و پرداخت نیز طبق توافق فروشنده و مشتری صورت می‌پذیرد.

محمدی با اشاره به اینکه اپلیکیشن «بیدوپین»، از اول بهمن‌ماه فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: در مدت یک ماه، ۱۵ هزار کاربر اپلیکیشن خریدار به سیستم وارد شده‌اند و ۱۸ هزار و ۸۵۰ درخواست خرید ثبت‌شده است که تعداد ۲۷۲ مورد فروش موفق در این اپلیکیشن به ثبت رسیده است؛ و همچنین هم‌اکنون بالغ بر ۱۰۰۰ واحد صنفی فعال در اپلیکیشن ثبت‌نام کرده‌اند.

«بیدوپین» در جهت رونق اقتصادی فضای کسب‌وکار

در این مراسم محمود قیاسی مدیرعامل «بیدوپین» با اشاره به مفهوم استارت‌آپ که از معدود راه‌حل‌های گذار کشور از بحران اقتصادی است، تاکید کرد: کسب‌وکارهایی مانند «بیدوپین» در شرایط فعلی تحریم، می‌تواند پتانسیل‌های کشور را در جهت حل مشکلات اقتصادی با یک حرکت جمعی، آزاد کند.
وی با بیان اینکه این اپلیکیشن تعاریف کسب‌وکار در فضای مجازی را بازتعریف می‌کند، ادامه داد: با وجود ابزارهای فناوری اطلاعات، مفهوم بسیاری از موضوعات از جمله خرید و فروش و کسب‌وکار تغییر یافته است و اپلیکیشن «بیدوپین» می‌تواند درگاهی برای رساندن فروشنده و مشتری به یکدیگر و رونق فضای کسب‌وکار شود.

قیاسی با تاکید بر اینکه این مدل جدید در خرید و فروش می‌تواند بهبود اوضاع اقتصادی و حذف واسطه‌ها را در اقلام مختلف مصرفی به همراه داشته باشد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مردم در خرید آنلاین، هوش و استعداد بالایی دارند و ما امیدواریم با وجود اپلیکیشن «بیدوپین» در جذب مشتری، یک کسب‌وکار ایمن و راحت را برای فروشنده و یک خرید آسان را برای خریدار، رقم بزنیم.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان