رونمایی گوگل از ابزار جست‌وجوی خرده‌فروشی در خریدهای آنلاین مشتری

رونمایی گوگل از ابزار جست‌وجوی خرده‌فروشی در خریدهای آنلاین مشتری
رونمایی گوگل از ابزار جست‌وجوی خرده‌فروشی در خریدهای آنلاین مشتری

Srikanth Belwadi، مدیر محصول گروهGoogle Cloud ، در یک پست وبلاگی گفت: «برای جلوگیری بابت از دست دادن فروش خرده‌فروشان ناشی از نتایج جست‌وجوی ضعیف، گوگل ابزار جست‌وجوی خرده‌فروشی‌ای را معرفی کرد تا به وسیله آن، نتایج جست‌وجوی دقیق‌تری هنگام خرید آنلاین به مشتریان ارائه دهد»

براساس این اعلامیه، این ابزار به درک پیشرفته پرس‌وجو مجهز بوده تا به خریداران نتایج جست‌وجوی بهتری برای مطابقت با ویژگی‌های آن محصول با محتوای وب‌سایت جهت یافتن و پیدا کردن ارائه دهد. ابزار جست‌وجو نتایج را با استفاده از مدل‌های رتبه‌بندی کاربر بهینه کرده که شامل روش‌های حفظ حریم خصوصی است و از داده‌های خرده‌فروش با کنترل‌های دسترسی محافظت می‌کند.

در میان خرده‌فروشانی که جست‌وجوی خرده‌فروشی را آزمایش کرده‌اند، Lowe's، Fnac Darty و Casas Pernambucanas هستند. Belwadi افزود: «تاکنون شرکت‌هایی که این ویژگی را امتحان کرده‌اند، شاهد افزایش در تبدیل فروش، اندازه سبدهای بزرگ‌تر و تعامل بهتر با مشتری بوده‌اند».

گوگل ویژگی جست‌وجوی خرده‌فروشی برای رسیدگی به جست‌وجوهای ناکافی که منجر به رها شدن سبد خرید در سایت‌های تجارت الکترونیک می‌شود، را ایجاد کرده است. این غول فناوری، نظرسنجی را با نظرسنجی هریس انجام داده که نشان می‌دهد 94 درصد از مصرف‌کنندگان ایالات متحده یک جلسه خرید را به دلیل نتایج جست‌وجوی نادرست ترک می‌کنند. این شرکت همچنین گفته که خرده‌فروشان سالانه 300 میلیارد دلار از فروش خود را به دلیل رها شدن جست‌وجو در ایالات متحده از دست می‌دهند.

 Belwadiدر این اطلاعیه آورده است: «امروز، مردم از موتورهای جست‌وجو انتظار دارند که هدف آن‌ها را عمیق‌تر درک کنند، نتایج مرتبط را سریع‌تر برگردانند و به آن‌ها کمک کرده تا محصولات جدید را به راحتی با توصیه‌های شخصی کشف کنند. اکنون، از طریق قدرت جست‌وجوی خرده‌فروشی، وقتی یک خریدار به دنبال یک «لباس مشکی بلند با آستین کوتاه و مناسب» در یک سایت تجارت الکترونیکی می‌گردد، باید فوراً و دقیقاً به نتایجی دست یابد، به جای این‌که جست‌وجوی خود را چندین بار اصلاح کند. یا بدتر از آن، از خرید خود صرف‌نظر کند.»

 

نیلیما شارما، معاون ارشد فناوری تجارت الکترونیک، بازاریابی و تجارت در Lowe's در بیانیه‌ای اعلام کرد که از زمان همکاری با گوگل، این خرده‌فروش بهبود یافته و شاهد افزایش در تبدیل جست‌وجو، کاهش نرخ یافت نشدن نتیجه و افزایش نرخ کلیک بوده است.

علاوه‌بر جست‌وجوی خرده‌فروشی، گوگل ابزارهای دیگری را برای کمک به خرده‌فروشان با فناوری تجارت الکترونیکی خود منتشر کرده و تجربه خرید را برای مشتریان آسان‌تر کرده است. در ماه می گذشته، این شرکت همکاری خود را با «Shopify» گسترش داد و فروشندگان را قادر ساخت تا به راحتی محصولات خودشان را در ابزارهای مرور تلفن همراه‌ خود با مشتریان به نمایش بگذارند. همچنین یک ابزار نمودار خرید منتشر کرد که محصولات، بازرگانان، برندها، بررسی‌ها و اطلاعات موجود را با استفاده از هوش مصنوعی ردیابی می‌کند. در ماه سپتامبر، این شرکت لنز گوگل را معرفی کرد که به خریداران اجازه می‌داد تا با استفاده از تصاویر و ویدئوها در یک صفحه وب خاص جست‌وجو و خرید کنند.

همه‌گیری COVID-19 هزینه‌های تجارت الکترونیک را تسریع کرده است، اما تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان همچنان برای اکثر خریدهای خود به فروشگاه‌ها روی می‌آورند. گزارشی از «Forrester» در سال 2021، پیش‌بینی می‌کند که 72 درصد خرده‌فروشی‌ها در فروشگاه‌های فیزیکی در سال 2024 اتفاق می‌افتد. با این حال، طبق گفته «Forrester»، تجارت الکترونیک در سال 2020، 30 درصد رشد کرد که بالاترین رشد از سال 2002 است.

 

منبع: marketingdive

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان