معرفی کتاب "سازمان امن"

معرفی کتاب "سازمان امن"
معرفی کتاب

«سازمان امن، ایجاد امنیت روانی در محیط کار برای یادگیری، نوآوری و رشد» عنوان کتابی است که توسط زهره تبدیلی و دکتر سعید شهباز‌مرادی گردآوری شده و با حمایت مالی شرکت اسپار ایرانیان منتشر شده است.

این کتاب شامل سه بخش و هشت فصل است و در مقدمه آن آمده است:

امروزه در شرایطی زندگی می‌کنیم که مبحث تغییر به‌عنوان تنها متغیر ثابت در روند تصمیم‌سازی مدیران و مسئولان تاثیر می‌گذارد. در این شرایط آنچه به مدیران کمک می‌کند تا بتوانند بر موج تغییر سوار باشند، سرمایه‌های داخلی و شرایط داخلی سازمان‌ها می‌باشد. در واقع مفهوم رهبری و فرهنگ سازمانی است که نحوه حرکت کسب‌وکارها را در شرایط بحران مشخص می‌کند.

برای اینکه سازمانی بتواند مدام در حال خلق ارزش باشد باید بتواند در فرآیندها و نحوه ارائه محصولات خود خلاقیت ایجاد کند و این مهم تنها از طریق مشارکت افراد و یادگیری همیشگی آنها اتفاق می‌افتد. حال آنکه طبق تحقیقات صورت‌گرفته شرکت‌های آمریکایی سالانه حدود 300 بیلیون دلار از سودآوری خود را به دلیل عدم مشارکت افراد از دست می‌دهند.

خلق محیط امن، جایی که افراد در آن مشارکت دارند بسیار ضروری به نظر رسیده و می‌تواند نحوه پاسخ افراد به بحران‌ها را تغییر دهد. در واقع داشتن محیط امن به افراد کمک می‌کند تا به جای پاسخ به بحران به‌عنوان یک تهدید و تمایل به حفظ بقا مسائل را در قالب چالش بررسی کرده و به سوی اهداف سازمانی حرکت ‌کنند.

کتاب حاضر حاصل تلاش 30 ساله در حوزه مطالعات رهبری و فرهنگ سازمانی است و می‌کوشد مفهوم سازمان امن را در قالب مطالعات و موردکاوی‌های مستند، واقعی و مبتنی بر داده تشریح کند. ممکن است در وهله اول مفاهیم ارائه شده بعضا ساده به نظر بیاید ولی در نظر داشته باشید که در هر موردکاوی بر ویژگی‌های خاصی تاکید شده است.

تگها : خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , کتاب , معرفی کتاب , کتابخوانی , مطالعه

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان