ساز و کار انگیزشی «اُپال» برای ارتقای سطح کیفی مرکز خرید

ساز و کار انگیزشی «اُپال» برای ارتقای سطح کیفی مرکز خرید
ساز و کار انگیزشی «اُپال» برای ارتقای سطح کیفی مرکز خرید

نزدیک به چهار سال از شروع به فعالیت مرکز تجاری اُپال می‌گذرد. آغازبه‌کار این مرکزخرید همراه و همزمان شد با اتفاقات پیش‌بینی‌نشده فراوان که مهم‌ترین آن پاندمی کرونا و شرایط اجتماعی- اقتصادی حاصل از گسترش این بیماری بود. از همان ابتدا، اُپال مهم‌ترین رسالت و هدف خود را حمایت از کسب‌و‌کارها و فروشگاه‌های فعال در مجموعه‌ خود تعریف کرده بود، چراکه باور داشت -و دارد- تا زمانی که کسبه داخل مجموعه از شرایط خود راضی نباشند، کل مجموعه نمی‌تواند مجموعه‌ای موفق باشد تا بتواند از مهمانان خود در فضایی شاد میزبانی کند.

اُپال از زمان راه‌اندازی و به‌منظور ایجاد رقابت سالم از یک‌سو و بهبود وضعیت فروشگاه‌ها از سوی دیگر، از همان ماه نخست تصمیم گرفت تا هر ماه، سه فروشگاه ‌برتر داخل مجموعه خود را انتخاب و معرفی کند و برای آنها براساس رتبه‌ای که کسب می‌کنند بسته تشویقی متنوعی را در نظر گیرد.

 

 

احسان اویسی‌، مدیرعامل مرکز تجاری اُپال در خصوص این طرح گفت: «از همان زمان افتتاح اُپال، همواره دنبال ایجاد انگیزه و به‌وجود آوردن فضای رقابتی سالم در میان کاربران خود بودیم؛ ازاین‌رو در اتاق‌فکرمان به‌دنبال راهکاری برای ایجاد این حس بودیم که ثمره آن نه‌تنها پویایی و تکاپو در میان کاربران که بالا رفتن استانداردهای داخل مجموعه شود؛ چراکه باور داریم همین تکاپو و بالا رفتن سطح خدمات، موجب می‌شود تا مشتریان حس بهتری و رضایتمندی بیشتری را در لحظات حضورشان در اُپال تجربه کنند. این امر سبب شد تا از همان آبان98 هر ماه سه فروشگاه برتر این مرکزخرید را انتخاب و معرفی کنیم.»

انتخاب فروشگاه‌های برتر مرکز تجاری اُپال براساس آیین‌نامه‌ و معیارهای داخلی این مرکز است و عواملی مانند رضایتمندی مشتریان، دکور و چیدمان، رعایت آیین‌نامه‌های انضباطی داخلی و... در انتخاب و امتیاز گرفتن فروشگاه‌ها دخیل هستند.

 

 

اما احسان اویسی‌ در خصوص فایده منتخب شدن فروشگاه اضافه کرد: «ما به این سازوکار در روزهای ابتدایی مجموعه اندیشیدیم و شیوع کرونا که تنها چند ماه بعد از آغاز به فعالیت‌مان بود، شرایط را پیچیده‌تر کرد. یعنی درست زمانی که کاربران تحت هم فشارهای روحی بودند و هم فشارهای اقتصادی. از این رو، ما تصمیم گرفتیم تا با درنظرگرفتن مشوق‌هایی چون تخصیص فضاهای تبلیغاتی داخل مجموعه، تعریف بسته‌های تشویقی- حمایتی و ... و از همه مهم‌تر اطلاع‌رسانی‌های داخلی و اهدای لوح تقدیر، حس رقابت سالم و انگیزه برای بهتر شدن را در میان کاربران افزایش دهیم. این روند چنان مثبت و سازنده بود که حتی با گذر از برهه زمانی یادشده این روند را نه‌تنها ادامه دادیم که سعی کردیم هر سال با درنظرگرفتن شرایط، هم ملاک‌های ارزیابی و امتیاز‌دهی را ارتقا دهیم و هم پاداش‌های در نظر گرفته شده برای واحد‌های برتر را با توجه به شرایط بازار تغییر دهیم و بهبود بخشیم.»

در طول این مدت، نزدیک به 100واحد در میان واحدها و فروشگاه‌های برتر ماهانه مرکز تجاری اُپال قرار گرفته‌اند. مجموعه‌هایی چون بادی‌اسپینر، جین‌وست، د وان (The one) هر کدام چهار بار و پیاتزا ایتالیا، پیانو، نوین چرم هر کدام سه بار توانسته‌اند در صدر این فهرست ماهانه قرار گیرند.

مرکز تجاری اُپال همواره سعی کرده است تا از کسب‌و‌کارهای فعال در خود حمایت کند. این طرح در کنار برخی دیگر از فعالیت‌‌های داخلی مجموعه مانند سیاست‌های حمایتی در دوران اوج‌گیری بیماری کرونا مانند بخشودگی شارژ ماهانه یا اجاره‌بهای واحدهای زیر نظر خود برای چندین ماه، تقبل هزینه‌های برق واحدها و مشاعات و ... باعث شده است تا همواره این مجموعه در راستای مسئولیت اجتماعی خود که همانا حمایت حداکثری ممکن از کسبه این مجموعه است، گام بردارد.

 

تگها : خرده فروشی , فروشگاه , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , مرکزخرید , مسئولیت اجتماعی , رقابت , اپال , مرکزتجاری , فروشگاه برتر

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان