سایه سنگین تعطیلی مجدد روی سر مراکز خرید

سایه سنگین تعطیلی مجدد روی سر مراکز خرید
سایه سنگین تعطیلی مجدد روی سر مراکز خرید

رها دائم مدیربهره برداری برج های اداری و تجاری پاژ مشهد گفت: پس از اولین موج اعلان تعطیلی بسیاری از فروشگاه‌هایی که هنوز بستر انلاین خود را راه اندازی نکرده بودند و یا خیلی جدی به فروش انلاین توجه نداشتند  این مسیر را جدی تر دنبال کرده و به موضوع فروش آنلاین و اهمیت فضای مجازی در عبور از این بحران پی برده و سایت و صفحات اجتماعی خود را فعالتر از قبل اماده کار کردند و شاید یکی از دلایل راحتتر پذیرفتن تعطیلی ابان ماه آماده بودن بسترهای فروش آنلاین فروشگاهها بوده است.

مرکز خرید نیز با توجه به تجربه مثبت بعد از اجرای پویش بخشودگی اجاره بها در ابتدای سال، تصمیم به بخشودگی مجدد اجاره بها در دوران تعطیلی آبان ماه نموده است.

از دیدگاه او در این شرایط شاید تنها راه عبور می تواند همراهی و همیاری با کسبه باشد تا بتوان چراغ ویترین های فروش صنوف را روشن نگه داشت و  بخشودگی و یا معوق کردن اجاره بها و معوق کردن شارژ های دریافتی شاید راه حل منطقی و مناسب این مشکل باشد. با وجود اینکه تولید محتوا و تقویت شبکه های اجتماعی و سایت نیز می تواند کمک بزرگی برای تسهیل این اوضاع باشد و ایجاد پلتفرم برای مراکز تجاری و معرفی تمام فروشگاهها به صورت مجازی در همان پلتفرم و شبیه سازی فضای مرکز تجاری در خرید آنلاین؛ شاید بتواند حس خرید را در خریداران مجازی افزایش دهد. این پلتفرم می تواند با ارائه تخفیفات یکپارچه و قرارداد با ارگانها و سازمانهای مختلف بستر مناسبی را برای جایگزینی حضور فیزیکی در این روزها آماده کند.

 

 

او همچنین گفت: یکی دیگر از پیشنهادات می توانست تصمیمات و ساعت بندی های منطقه ای و یا محله ای باشد برای فعال نگه داشتن مراکز خرید و کنترل حجم تردد در این دوران که شاید برخورد منطقه ای می توانست راه حل بهتری باشد تا تعطیلی جمعی .

 در این بین دولت و ارگانهای بالادستی می توانند نقش حایز اهمیتی ایفا کنند با کاهش  و یا حذف مالیات از فروش و حذف مالیات بر مستغلات و یا واقعی کردن اعداد مالیات بر مستغلات با توجه به رکود فعلی مراکز خرید- حذف جرائم و امهال وام های بانکی تولیدکنندگان صنوف مختلف نیز می تواند نکته راهگشایی در این بین باشد.

بنابر اظهارات مدیربهره برداری برج های اداری و تجاری پاژ مشهد ، ضدعفونی های روزانه در ساعات مشخص- جایگذاری علایم حفظ فاصله اجتماعی- نصب دستورالعمل پیشگیری در تمام فضاهای عمومی- مشاعات و سرویس ها- برگزاری دوره های فوق العاده برای تیم ایمنی و بهداشت در صورت مواجهه با مورد های خاص و مشکوک بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران- تب سنجی دائمی هنگام ورود و در کنار کارهای فیزیکی مقابله و پیشگیری، از فرصت تعطیلی برای تولید محتواهای کاربردی در شبکه های اجتماعی و ایجاد فضاهای تفریحی و مشارکتی جدید در مرکز خرید با هدف آغاز به کار پس از بحران کرونا نیز می توان نام برد.

در انتها باید به این مهم توجه داشت که عبور از بحران جهانی نیاز به نگرش جهانی دارد و فعالیتهایی را می طلبد که شاید در ظرف های درآمدی مراکز خرید ایران نگنجد.

 

 

تگها : خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , تعطیلی مراکزخرید , تعطیلی , پاژ مشهد , مرکز خرید پاژ مشهد

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان