سرویس شخصی وال‌مارت، راهی به سوی آینده بهتر مراکز خرید

سرویس شخصی وال‌مارت، راهی به سوی آینده بهتر مراکز خرید
سرویس شخصی وال‌مارت، راهی به سوی آینده بهتر مراکز خرید
 سرویس شخصی وال‌مارت، راهی به سوی آینده بهتر مراکز خرید 
آنچه شما می‌خواستید
شرکت وال‌مارت در ادامه خلاقیت‌های روزانه‌اش همچنان در حال مبارزه برای به‌روز کردن خدمات تکنولوژیک خودش است.
سرویس خرید شخصی این شرکت که بر اساس پیامک مشتریان فعال می‌شود، توسط ربات‌های اتوماتیک و شخصیت‌های حقیقی اداره می‌شود و سعی می‌کند بهترین خدمات را برای انجام درخواست‌های شما ارائه کند.
شعار این سیستم خرید در چنین جملاتی خلاصه می‌شود: «به آن نیاز دارید؟ آن را پیامک کنید و به دست بیاورید. جت‌بلک ساده‌ترین راه برای خرید مادرهای شاغل است، این شعار سرویس جت‌بلک ماست. با عرض پوزش از پدرها!»
«جت‌بلک» اولین‌بار در مراکز خرید «وال‌مارت» در منهتن و بروکلین امتحان شد. شیوه خدمات‌دهی به این صورت است که مشتریان سوالات متداول یا درخواست‌های خرید ویژه خود را به طور مستقیم به والبرگ پیامک می‌کنند؛ به جایی که شبکه‌ای از ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی و خریداران حرفه‌ای به سرعت مشغول انجام خدمت هستند. به عنوان مثال این سرویس می‌تواند بهترین تلویزیون یا بهترین هدیه را برای زمان دلخواه توصیه کند. تحویل در همان روز یا روز بعد، بدون هزینه اضافی انجام خواهد شد. کمترین هزینه‌ای وجود ندارد و جت‌بلک برای هرگونه بازگرداندن کالا نزد شما خواهد ماند. بسته‌بندی هدیه رایگان است اما شما نمی‌توانید غذا سفارش دهید.
 
حق عضویت 
عضویت فقط با دعوتنامه امکان‌پذیر می‌شود و هزینه‌اش 50 دلار در ماه است. در وال‌مارت برای شما ارزش زیادی قائل هستند و به همین دلیل پس از هر خرید طی  یک تماس 10 دقیقه‌ای از سرویس، برندهای دلخواه، حساسیت‌های خانوادگی و اقلامی را که بیشتر وقت‌ها سفارش داده می‌شوند از شما می‌پرسند. بنا بر گزارش «بلومبرگ»، این سرویس در 8 ماه گذشته به صورت خفیف عملیاتی شده و اعضای آن بیش از 10 مورد در هفته خریداری می‌کنند و هزاران نفر از مردم نیز در لیست انتظار قرار دارند. جت‌بلک، زاییده تفکرات «جنی فلیس» است که در سال گذشته پس از تاسیس شرکت «رنت د ران‌اوی» به ساختمان فناوری شماره 8 شرکت وال‌مارت پیوست. راه‌اندازی این سرویس نتیجه تجدید ساختار وال‌مارت تلقی می‌شود و البته به دلیل ایجاد تسهیلات تنها برای طبقه مرفه، مورد انتقاد عموم مردم و مشتریان قرار گرفت.
 
حوزه فعالیت جت‌بلک
جت بلک در 5 حوزه فعالیت وال‌مارت فعال است. 
 اگرچه امروزه فروشگاه‌هاي آنلاین رونق زیادی دارند و  اجناس عرضه‌شده در اين فروشگاه‌ها طيف بسيار وسيع و متنوعي از موادغذايي تا پوشاك را دربرمي‌گيرد، خرید حضوری هنوز امتیازات خاصی دارد و به همین دلیل جت‌بلک در زمینه خدمات حضوری، تدارک گسترده‌ای دیده است.
تعداد فروشگاه‌هاي وال‌مارت در آمريكا سه‌‌هزار و 864 و شعب بین‌المللی‌اش 2‌هزار و 670  تخمین زده شده است. فروشگاه‌هاي خارج از آمريكا در 15 كشور ازجمله مكزيك، كانادا، چين، برزيل، آلمان، ژاپن و انگلستان مستقر هستند و 500 هزار نفر در آنها مشغول به كارند. يك ميليون و 800 هزار فروشنده اين فروشگاه‌ها، پاسخگوي بيش از 138 ميليون مشتري هفتگي در جهان هستند. بالغ بر 61 هزار تامين‌كننده وال‌مارت در آمريكا، 3ميليون شغل دارند. تامين مواد براي فروشگاه‌هاي بين‌المللي از 70 كشور صورت مي‌گيرد. در سال 2018، وال‌مارت 150 ميليارد دلار از تامين‌كنندگان خود خريد كرده است. بازارهاي ميوه و سبزي وال‌مارت اولين‌بار در سال 1988 شروع به فعاليت كردند و در کنار آن بازارهاي محلي به عنوان عرضه‌كننده سبزيجات، كالاهاي عمومي و دارويي به وجود آمدند. حالا هر 2 از خدمات جت‌بلک بهره‌مند خواهند شد. «سام کلابز» كه خود يك شركت 31 ميليارد دلاري محسوب مي‌شود، 350 شعبه در آمريكا و  بيش از 46 ميليون عضو دارد. اين كلوپ‌ها درواقع شريك بسياري از كسب و كارهاي كوچك هستند و به صورت انبارهاي كالا در سراسر آمريكا در ارتباط و كمك با خرده‌فروشي‌ها و كسب‌وكارهاي كوچك، رستوران‌ها، دفاتر، اغذيه‌فروشي‌ها، تعميرات، مدارس، كليساها، آرايشگاه‌ها، شركت‌هاي فروش و... قرار دارند. حدود 13 درصد فروش وال‌مارت از اين طريق حاصل می‌شود. فراموش نکنید فروشگاه‌هاي بين‌المللی در 15 كشور جهان، حدود 20 درصد فروش خالص وال‌مارت را تشكيل مي‌دهند.
 
منبع: AFP

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان