سفر به «پارک هیتاچی» سرزمین گل ژاپن

سفر به «پارک هیتاچی» سرزمین گل ژاپن
سفر به «پارک هیتاچی» سرزمین گل ژاپن

سفر به «پارک هیتاچی» سرزمین گل ژاپن
محصور در زیبایی

در ژاپن به خاطر شرایط خاص آب‌و‌هوایی اماکن دیدنی سرسبزی وجود دارد و این کشور چون به نوعی چهارفصل محسوب می‌شود، از تنوع اقلیمی خاصی بهره می‌برد.
 در بین تمام جاذبه‌های این کشور تکنولوژیک آسیایی، پارک ساحلی هیتاچی بیش از سایر اماکن، 4 فصل بودن و تنوع اقلیمی ژاپن را نشان می‌دهد.

لحظاتی ناب و فراموش‌نشدنی
با این پیش‌زمینه، لحظاتی ناب و خاطره‌انگیز را در مدت 2 ساعت حضورتان در مجاورت قطعه‌ای گسترده از گل‌های رنگارنگ، پشت سر خواهید گذاشت. این محل مملو از میلیون‌ها گل و گیاه است که منظره‌ای با رنگ‌های درخشان ایجاد می‌کند. با این وجود برای آمدن به این پارک ساحلی نیاز نیست در فصل خاصی سفر کنید، زیرا این منظره در تمام طول سال به طور چشمگیری جذاب است.

مکانی جذاب برای توریست‌ها
پارک ساحلی هیتاچی یکی از آن مکان‌های مهیج جهان است که عمده ما از وجودش بی‌اطلاع هستیم. به خاطر زیبایی و سرسبزی همیشگی، این مکان در هر زمانی از سال قابل بازدید است.

بر فراز رنگین‌کمان
پارک ساحلی هیتاچی، بهشتی ۱۹ هکتاری از گل‌ها را شامل می‌شود. در واقع این پارک عمومی در ایباراکی ژاپن، طیف وسیعی از رنگ‌های طبیعی که هر فصل تغییر می‌کنند را در خود جای می‌دهد.
در ماه آوریل در بخش وسیعی از این پارک حدود 4 و نیم میلیون گل آبی‌رنگ نورسیده پدیدار می‌شود که رنگ تپه‌ها را با آسمان بهار پیوند می‌زند. این صحنه دراماتیک که به دلیل وجود گل‌های ممیوفیلا تشکیل می‌شود، «سمفونی ممیوفیلا» نامیده می‌شود و به آن «چشم‌های آبی کودک» هم می‌گویند.
در تابستان، این تپه‌های دیدنی، سبز رنگ می‌شوند اما این رنگ سبز بسیار هیجان‌انگیزتر از نگاه کردن به چمن‌های تازه به نظر می‌رسد که دلیل آن وجود گیاهی به اسم کچیاست. این گیاه بزرگ به شکل قطعات کوچک حدودا ۳۵ اینچی (۹۰ سانتی‌متری) قد می‌کشد. محیط‌های کوچکی در پارک به شکل نقطه دیده شده و منظره‌ای خیالی به شکل توپ‌های پنبه‌ای بزرگ تشکیل می‌دهند. کچیا در پاییز به قرمز پررنگ تغییر رنگ می‌دهد و انسان را به سوی خود جذب می‌کند. اگرچه این ماده در واقع آب‌نبات طعم‌دار نیست اما بخشی از آن خوراکی است. دانه‌هایی به نام تنبوری وجود دارد که در بعضی مناطق شمال ژاپن صرف می‌شوند و به «خاویار مزارع» معروفند.

جذابیت مرگبار
بسیاری از روان‌شناسان اعتقاد دارند شما می‌توانید تمام بیماری‌های زندگی خود را با دیدن گل‌ها درمان کنید. پس شاید بهتر باشد فقط برای یک‌بار این کار را انجام دهید و چه جایی بهتر از ساحل و باغ گل هیتاچی! فراتر از ماجرای گل‌ها، سایر جذابیت‌های منطقه بیشتر در آکواریوم بزرگ و حیات وحش خلاصه می‌شود. در این باغ  همچنین می‌توان از مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری یا پارک تفریحی کوچک موجود استفاده کرد. تماشای چنین منظره رنگارنگی از روی دوچرخه بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود. این مجموعه دارای رستوران، زمین گلف، دوره BMX و فضای باز آب برای بچه‌هاست. در پارک ساحلی هیتاچی زیباترین و شگفت‌انگیزترین گل‌های جهان را تماشا می‌کنید و سفری خوش با لحظات شاد و خاطره‌انگیز را در کنار خانواده‌تان می‌گذرانید.

 گستردگی گل‌ها
در پارک جنگلی هیتاچی تنوع بی‌نظیری از گل‌های گوناگون وجود دارد. آمار دقیقی از تعداد و گونه‌های گیاهی این منطقه در دست نیست اما گفته شده 2 هزار و 600 نوع گل مختلف وجود دارد و درختان مختلف آن، اکسیژن زیادی را تولید می‌کند. پارک ساحلی هیتاچی با مساحت 350 هکتار در استان ایباراکی و شهر هیتاچیناکا ژاپن مانند تکه‌ای از بهشت روی زمین است. نکته‌ای که سبب شهرت اینجا شده، میلیون‌ها گلی است که در گوشه‌گوشه منطقه به چشم می‌خورد و در هر 4 فصل سال نیز دیده می‌شود. از وسعت این پارک همین بس که بدانید تنها در فصل بهار هیتاچی میزبان بیش از 4 و نیم میلیون گل به رنگ آبی و 170 نوع گل لاله است. تعداد زیاد گل‌های رنگی و مسیرهای پیاده‌روی مناسب و تفریحات گوناگونی که در پارک ساحلی هیتاچی وجود دارد، باعث شده تا آنجا به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در سراسر ژاپن تبدیل شود. بسیاری از فستیوال‌های مهم کشور ژاپن در همین مکان برگزار می‌شود تا بازدیدکننده‌ها در حین لذت بردن از طبیعت چشم‌نواز، با آداب بومی‌های ژاپن هم آشنا شوند.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان